insuline spuiten

Discussie in 'Gezondheid' gestart door suze30, 8 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. suze30

suze30 Fanatiek lid

7 jul 2009
    2.188
    1
    0
    NULL
    NULL
    @jahoo, ok bedankt, ik heb niet eens dextro, bij het begin pakketje zat een tube met soort glucose tabletjes, die had ik idd genomen en toen ging hij idd weer omhoog om vervolgens weer omlaag te schieten idd.
    dus daar moet nog een boterham bij ofzo. ik voel de hypo pas rond de 3, dan begin ik te zweten en te trillen, ik had een keer 3.1 en 2.9, ik vind die hypo's echt beangstigend...

2. JahoO

JahoO Actief lid

17 aug 2011
    344
    0
    0
    Ondernemer
    Randstad
    Onder de 3 lijkt me echt scary ja. Ik voelde de eerste x al bij 3.8, nu moest ik toevallig prikken.
    Vind het ook wel eng, vooral dat je zoiets misschien wel in je slaap kan krijgen ofzo. Maar daar moet je denk ik niet teveel over nadenken.
    En het zit er voor jou echt bijna op! Niet stressen dus, dat is ook niet goed voor je suikers.

3. suze30

suze30 Fanatiek lid

7 jul 2009
    2.188
    1
    0
    NULL
    NULL
    nou idd, ik spuit niet voor de nacht,maar ik wil s'middags nog weleens een dutje doen met de jongste,maar dat durf ik dus niet meer....maar goed net wat je zegt het is nog maar even....

4. medousa

medousa Actief lid

20 jul 2008
    359
    0
    0
    Wat fijn dat je weer wat lager zit, suze!

@hypo/ hyper dit is mijn regelschema vlak voor de maaltijd ( heb ik een hypo tussendoor, dan neem ik een mars of gewone cola o.i.d) ik voel mijn hypo's (tussendoor) goed aankomen, zodra mijn waardes richting de 4.9 gaan dan begint het feest....

2-3 mmol eerst 2 tabletten dextro, dan eten, daarna -2 eh spuiten
    2-4 mmol eerst 2 tabletten dextro, dan eten, daarna -1 eh spuiten
    4-7 mmol spuiten, daarna direct eten
    7-9 mmol +1eh novorapid spuiten, direct eten
    9-11 mmol + 2 eh novorapid spuiten, direct eten
    11-15 mmol +3 eh novorapid spuiten, direct eten

De + en de - zijn extra of minder eenheden die je normaal spuit voor een maaltijd...

Ik heb as dinsdag weer een afspraak, hoop dan te horen wanneer ik een groeiecho heb, want ik wordt nu toch wel benieuwd hoe ver ze eventueel voor loopt met haar groei...

5. suze30

suze30 Fanatiek lid

7 jul 2009
    2.188
    1
    0
    NULL
    NULL
    @medousa, oh dat is en duidelijk schema zeg!! dat is wel fijn!
    ik had vanmiddag een hypo in het zh heb 2 dextro's genomen en een boterham toen was het al snel weer goed gelukkig!

verder gaat het met de baby goed gelukkig, hij was gewoon in zijn lijn blijven groeien, ik moet nu dan dinsdag weer en dan wordt ik waarschijnlijk de 11e of 12e ingeleid...vind het nu zo spannend worden!!!

@trotsemams, hoe gaat het met je waardes?

6. trotsemams

trotsemams VIP lid

20 aug 2009
    5.653
    0
    0
    NULL
    Zuid-Oost Brabant
    Hey dames,hoe gaat het hier?

Suze,ieks hypo`s zijn niet fijn.Ik heb het 2x onder de drie gehad (voor mijn zwangerschap) en dat is echt scary.Ik heb ook altijd dextro bij de hand.

Vanmorgen bij de gyn geweest,bloeddruk was schokkend netjes haha.115/65 :$ Bij de vorige zwangerschappen had ik regelmatig een onderdruk van 115,om even een vergelijking te maken :p
    Dat m`n insuline behoefte groter is als normaal was idd gebruikelijk.
    Ik gaf aan dat beeb zo extreem druk is en zo sterk..en toen zei ik ook dat ik dat ook riep bij de zwangerschap van zoon.
    Maar hij merkte ook op dat dat echt nog niet met 23 weken was en dat het idd wel heel snel is.Met het hartje luisteren bevestigde beeb dat even,echt een geram tegen die doptone iedere keer.En draaien en bewegen,wringkontje.
    Er is alleen niet zoveel aan te doen..ik wil de beeb ook niet minder voelen hoor.Ik wil niets liever dan dit mannetje een goede start geven en als hij zoon achterna gaat dan gaat dat nog moeilijk worden.Het is afwachten,meer kunnen we niet doen.
    25 Januari krijg ik wel een groeiecho om te kijken naar de beeb.Gyn zei ook dat het best mee kan vallen qua groei,maar dat hij wel al erg sterk is.Maar het kan ook zijn dat het niet mee gaat vallen.Ik hoop zo het eerste,hoop zo dat dit mannetje lekker in zijn velletje zit na zijn geboorte.Je kindje zien vechten,pijn zien hebben is zo vreselijk.

Ow ik moet even gaan kijken bij de harde werkers op zolder..

7. suze30

suze30 Fanatiek lid

7 jul 2009
    2.188
    1
    0
    NULL
    NULL
    @trotsemams, fijn dat de bloeddruk nu zo mooi is:D
    had je mss de placenta de vorige keer voor liggen en nu niet zodat je de kleine nu 'beter' voelt?! ik weet het niet hoor, probeer een geruststellend iets te zoeken waardoor het mss zo voelt nu..

was de start van jouw zoon zo moelijk door de suiker?? ik kan me je ongerustheid zoooo goed voorstellen, mijn 2e bevalling dus ook bij zoon, was zo 'zwaar' voor hem, zijn hartslag viel de hele tijd heel ver terug zodat alle toeters en bellen gingen rinkelen en dat heeft zoveel indruk op mij gehad, ik dacht op een gegeven moment ook echt dat hij het niet zou redden ofzo,maar gelukkig ging het na de geboorte meteen goed met hem,maar de angst dat het weer gebeurd is zo groot....

ik hoop echt voor je dat het dit keer volgens het boekje gaat en de kleine man het meteen heel goed doet!!!

8. trotsemams

trotsemams VIP lid

20 aug 2009
    5.653
    0
    0
    NULL
    Zuid-Oost Brabant
    Suze,bij de oudste had ik de placenta aan de voorkant.Haar voelde ik niet zo sterk en niet zo snel.Bij de jongste de placenta niet aan de voorkant,hij was ook heel druk en sterk (maar volgens mij pas later in de zwangerschap).En nu weer de placenta aan de voorkant.En dat in combi met mijn forse overgewicht zou kunnen betekenen dat ik de beeb pas rond 24 weken zou voelen zei de gyn.
    Ik voel hem al vanaf 14 weken en nu is hij echt heel sterk.Ik weet dat hij nogal door een dikke laag moet boxen om het aan de buitenkant te voelen,maar dat doet hij met gemak.Sterke bink!

Bij zoon was het wel een optelsom van meerdere dingen.Hij was zwaar,11 pond.Mede daardoor had hij een hele zware geboorte,maar ook omdat hij een aangezichtsligging had (hij was tijdens de bevalling nog erg druk).Na de bevalling kon hij zijn suikers niet op peil houden.Het was alles bij elkaar heel heftig..hij heeft een week op de nicu gelegen en daarna heeft het bijna een jaar geduurd voor hij lekker in zijn velletje zat.

Vandaar mijn bezorgdheid..niet zozeer ivm het gewicht van de beeb,maar vooral wat dat voor effect kan hebben.En natuurlijk weten we niet hoe het bij zoon was gegaan als hij met zijn gewicht via een keizersnede was geboren.Het is niet niks hoe het bij hem is gegaan en ik wil zo graag dat het nu beter gaat voor dit beebje!

9. suze30

suze30 Fanatiek lid

7 jul 2009
    2.188
    1
    0
    NULL
    NULL
    hey meiden hoe gaat het hier???

@trotsemams, ja ik snap het! ik hoop ook echt voor je dat het nu wel allemaal goed gaat, de ks is al een 'beter' begin lijkt me of niet?! dan heb je die zorg iig niet,wanneer had je ook alweer een groeiecho?

ik ben het weekend even niet geweest, ik had vrijdag op zaterdagnacht ineens verschrikkelijke kiespijn en bleek een ontsteking in de wortel te zitten, dus een wortelkanaalbehandeling, nou ik heb nog nooit zo'n pijn gehad...liever 3 bevalingen;) vandaag is het afgemaakt en dat viel gelukkig mee!!

verder zijn de waardes nog steeds zwaar bagger,maar maak me er maar niet meer druk om....als het goed is beval ik nu heel snel, ik heb nu standaard dextro op zak en dat stelt wel gerust, ik voel de hypo's nu ook wat eerder aankomen dat is wel fijn!!!

nou ben benieuwd hoe het met jullie gaat!:)

10. trotsemams

trotsemams VIP lid

20 aug 2009
    5.653
    0
    0
    NULL
    Zuid-Oost Brabant
    Hoi hoi,
    Suze..wat spannend dat het binnenkort gaat gebeuren! Als je suikers dan ook meteen rustiger worden,zou wel fijn zijn he.
    Bah,kiespijn..nee daar is helemaal niets aan.Heb je er nu geen pijn meer van?

Ik ben vanmorgen bij de dietiste en internist geweest.M`n suikers zijn weer helemaal stabiel en het mooiste is dat mijn hb1ac waarde echt perfect was!!De internist stond er zo van te kijken.Ben er ook echt super blij mee.Die schommelingen in m`n suikers maken me soms zo onzeker,nergens voor nodig dus :)

Ik heb over 2 weken de groeiecho,ben benieuwd!Ik denk dat een ks idd een stuk beter is als een natuurlijke bevalling.
    We zullen zien hoe het deze keer gaat,het is zo moeilijk te voorspellen.

Jij weet het binnenkort,gek toch.Nu is het nog afwachten en binnenkort kan je je verhaal vertellen.Dat het maar allemaal soepel verloopt en je heerlijk kan genieten van jullie beebje!
    Mocht het eerdaags zover zijn: toi toi toi ;)

11. medousa

medousa Actief lid

20 jul 2008
    359
    0
    0
    hoi hoi,

Hier zijn de waarden hopeloos op dit moment :( Ze blijven hoog, ondanks bijspuiten en extra spuiten ( trotse mams dan weet wat je te wachten staat ;)) Vandaag zijn ze aardig, maar ben nog niet tevreden....

Vandaag weer naar de gyn geweest en heb eindelijk de uitslag van het geslacht van de vruchtwaterpunctie!! Het is inderdaad een meisje. pfffff hoef ik ieder geval niet de kleding terug te brengen die ik heb gekocht (zijn zo schattig) over 4 weken krijg ik een groeiecho en ben zo benieuwd hoe groot ze is...

sinds deze week zijn we de babykamer bezig. Er moet een muur geplaatst worden, en de vloer is eruit, dus hard aan het werk......

suze, weet je al meer? jij moest toch ook vandaag? hoe bedoel je nieuwsgierig :D......

12. suze30

suze30 Fanatiek lid

7 jul 2009
    2.188
    1
    0
    NULL
    NULL
    @trotsemams, oh wat fijn dat je waardes weer wat stabieler zijn!! ik kan me ook zo druk maken als het schommelt, mijn apparaatje geeft ook gemiddelde aan per week en die zijn telkens wel heel netjes,maar dat komt denk ik door al mijn hypo's die neemt ie ook mee.
    nee het is van te voren niet te voorspellen helaas hoe het allemaal gaat lopen,maar we gaan maar uit van het beste he!!! komt goed meid!!

@medousa, fijn dat je nu officieel de uitslag weet van de punctie, die lieve kleertjes kunnen blijven hangen dus..;)
    balen dat de waardes zo waardeloos zijn....ik ken het gevoel, echt niet leuk he als je zo je best doet en et wilt niet...:( hopelijk worden ze snel weer wat stabieler!!!

hier vanmorgen bij de gyn geweest,maar heb overdag's geen laptop dus kan jullie niet op de hoogte houden...;)
    de controles,bloeddruk etc waren goed!!
    de gyn deed een beetje laks vond ik ze zei we kijken wel even wat we kunnen doen van de week, maar ik zei tegen haar dat haar collega duidelijk was geweest en dit echt het uiterste was om me te laten lopen omdat de placenta ook achteruit kan gaan na de 38 weken vooral als het kindje zo groot wordt geschat...toen heeft ze getoucheerd en kon er met 2 vingers in zei ze maar ze wist niet of de vliezen wel gebroken konden worden...maarr mag me toch morgenochtend om half 8 melden voor de inleiding!!! ben zooooo zenuwachtig nu!!!
    ik heb verder geen internet op mijn tel maar als jullie een beetje op de hoogte willen blijven kunnen jullie ook lezen bij de januari mama's van 15 tot 31 januari, daar heb ik een buddy en zodra ik bevallen ben zetten hun het op het forum:D en zodra ik kan kom ik natuurlijk zelf wat melden!

13. trotsemams

trotsemams VIP lid

20 aug 2009
    5.653
    0
    0
    NULL
    Zuid-Oost Brabant
    Suze,whaaaaa...zet ze onderaan in d`r berichtje ineens dat ze vandaag gaat bevallen :D Toi toi toi en ik ga natuurlijk wel even bij de Januari mama`s kijken hihi Ohh spannend voor je zeg,ik denk aan je suze!

Medousa,balen dat het bij jou even prut is...Ik weet dat me nog wat te wachten staat,maar sssttt...laat me even genieten van dit moment haha..Ben pas 23 weken :p
    Nah,die uitslag heeft lang op zich laten wachten!Maar nu iig helemaal zekerheid,fijn! Spannend ook binnenkort een groeiecho,ik over 2 weken.Ben ook zo benieuwd!

Suze,zet hem op!

14. MoesCH

MoesCH Fanatiek lid

23 jan 2009
    4.303
    1.389
    113
    Vrouw
    hallo allemaal,

ik ben nieuw in dit topic. vorige week te horen gekregen van mn vk dat ik teveel ben aangekomen in korte tijd, dus d8 zij aan zw.schapsdiabetes..
    Ik heb maandag bloed moeten prikken en een groeiecho gehad..
    op de echo liep het buikje 2 weken voor op groei. De uitslag van de suiker heb ik nog niet gekregen.

Ik heb zelf 1,5 uur na het eten geprikt en toen was ie 7.4.. ik heb er geen ervaring mee, maar denk zelf een beetje te hoog?
    wat denken jullie en wat waren jullie waarden bij het prikken?

15. JahoO

JahoO Actief lid

17 aug 2011
    344
    0
    0
    Ondernemer
    Randstad
    Veel succes Suze30!!

@MoesCH
    Hoi, welkom! Wat schikken joh.
    Ik heb op een maandag een glucose tolerantietest gehad in november, en hoorde de uitslag op woensdag. Dus dat zal je nu best snel horen lijkt me. Anders gewoon even bellen? Ze kunnen hem al hebben namelijk.
    7.4 is niet heel laag maar niet extreem hoog. (handen goed gewassen voor het prikken? geen stress gehad? - ook van invloed).
    Ik mag 2 uur na de maaltijd tussen de 4.0 en 6.3 zitten. Half uur later is wel wat meer gezakt natuurlijk qua waarde.
    Het is wel hoog, maar ik ben geen arts ofzo. Denk dat je echt glucose tolerantietest of bloedonderzoek moet afwachten voor uitsluitsel.
    En mocht het zo zijn, het is goed te behandelen, maak je dan niet teveel zorgen!

16. MoesCH

MoesCH Fanatiek lid

23 jan 2009
    4.303
    1.389
    113
    Vrouw
    bedankt voor je reactie jahoo.. ja ik vond t ook twijfel.. handen wel gewassen van te voren.
    ik had al gebeld naar de vk voor de uitslag, maar de praktijk is vandaag gesloten! dus ik bel morgen ff..
    ik hoop dat de uitslag goed is!
    t is idd goed te behandelen, maar eerlijk ik hou erg van snoepen haha.. en dat zou ik dan moeten laten!

17. JahoO

JahoO Actief lid

17 aug 2011
    344
    0
    0
    Ondernemer
    Randstad
    Aah das wel balen dat ze al dicht waren. Ik hou m'n vingers gekruist voor je. Snoepen is wel beetje lastig inderdaad als je diabetes hebt. Ik heb de eerste maanden zoveel gesnoept, dat het nu ook wel ffies beter is dat ik het laat staan. ;) Ga er vanuit dat alles goed gaat, anders maak je je ook zo'n zorgen!

18. MM1981

MM1981 Bekend lid

30 dec 2010
    668
    0
    0
    Hoi,

Hier ook een nieuweling! Anderhalf week geleden is bij mij vast komen te staan dat ik zwangerschapsdiabetes heb. Er is preventief geprikt, omdat het in de familie zit... Gelukkig maar, want ik had het totaal niet door, maar heb wel heel erg suikerzuchtt. Vandaag heb ik een carroussel-afspraak gehad in het ziekenhuis met de diëtiste, diabetes consulente en de gynaecoloog. We zijn gelukkig heel goed voorgelicht en de impact op mijn eetpatroon lijkt nu nog niet zo groot te zijn.

Ik at namelijk al heel koolhydraatarm (heb o.a. tarwe-allergie) en haalde ik mijn energie echt uit de suikers. Ben vorige week direct -cold turkey- gestopt met snoepen. Alleen heb ik daardoor het idee dat ik juist teveel nu aan de lage, dan aan de hoge waarde zit. Nu ik een prikset heb meegekregen en nu de curves kan gaan bijhouden, ben ik benieuwd of dat klopt.

Zo had ik op het spreekuur vandaag een waarde van 3.8 en de waarde (1,5u na de lunch) was 5.8 .

19. MM1981

MM1981 Bekend lid

30 dec 2010
    668
    0
    0
    Oh! Vraagje... ik ben niet zo handig met de papieren winkel. Gebruiken jullie een app om je waarden bij te houden? En welke is dan fijn om te gebruiken?

20. trotsemams

trotsemams VIP lid

20 aug 2009
    5.653
    0
    0
    NULL
    Zuid-Oost Brabant
    Welkom nieuwelingen ;)

Moesch,nog even spannend dus wat de uitslag is.Ik hoop dat het mee gaat vallen.En idd,het snoepen voorlopig maar even laten...daar bereik je iig al een hoop mee.

MM1981,wat zeiden ze in het ziekenhuis van je waardes.3,8 is idd laag (ik voel me daar iig erg beroerd bij)..En 5,8 prima toch?
    Sta je nu op suikervrij dieet? Succes iig!
    Ik gebruik gewoon mijn schriftje,werkt prima voor mij.Moet toch iedere keer heel m`n rommel meenemen,dus het boekje kan er ook wel bij haha

Andere meiden,hadden jullie ook gelezen dat Suze gister bevallen is van een zoon? Ik was zo benieuwd,was in het januari topic gaan spieken haha
    Suze,ook hier: van harte gefeliciteerd!!!!

Deel Deze Pagina