hey meiden! de uitslag heeft ff op zich laten wachten maar hij was 2 uur na het ontbijt 6.5 (ontbeten met boterhammen met jam en koffie met veel suiker).. volgens de vk was dit goed.. dus geen zw.schaps suiker!
Moesch,dat is super!! Dat zal even een flinke opluchting zijn zeker. mm1981,dan eet je toch goed regelmatig.Idd beter zo dan 3x een grote maaltijd als je daarmee hypo`s kunt voorkomen toch. Ik ben idd gewoon grieperig..dus daar zal het wel vandaan komen. Jahoo,lastig is dat he om een houding te vinden.In bed ondersteun ik mezelf met een hoop kussens,maar op de bank zit ik vooral heel recht.Ik mis het bank "hangen" haha Draaien of bewegen in bed gaat ook niet echt relaxed..maar goed..daar is volgens mij geen oplossing voor behalve bevallen en dat zal ik nog maar ff niet doen
@mm1981 Zou wel uitkijken met een maaltijd van alleen kaas bijv. Of rauwkost met ei. Ik probeer het zelf te timen, dus prik ik eens 'hoog' (vanaf 5.9 zo ongeveer) dan neem ik weinig tot geen koolhydraten zoals kaas, ei etc. Ik probeer zelf vooral heel stabiel te blijven. Merk dat ik me daar ook heel erg goed bij voel, waardes zo stabiel mogelijk. Liefst dan tussen 4.5 - 5.5. Echt bijna tot kunstvorm verheven om zo te eten dat het stabiel blijft haha. @MoesCH Dat is grandioos nieuws!! Ik wens je nog een hele gezonde voorspoedige zwangerschap toe. Nu weer flink genieten, weer een zorg minder @trotsemams Pff eigenlijk pas sinds een week echt last dat ik denk, wat wordt hij zwaar! Als ik op m'n rug ligt drukt hij al m'n ingewanden plat. Inmiddels is hij bijna 5 pond als het goed is dus tja, wel logisch natuurlijk. Probeer ook veel met kussens maar helpt weinig. Gister was m'n man me nog aan het inbouwen met allerlei kussens, helpt dan maar even. Lekkerste vind ik in bad gaan, doe ik soms wel 2x per dag. Enige wat beetje echt verlicht. Net de diabetesverpleegkundige gesproken. Ik mail altijd de waardes voorafgaand aan het gesprek. Ze was echt heel erg tevreden, gaat echt heel goed vond ze, snel en goed gestabiliseerd. Ze verwacht geen verdere problemen meer, ik hoef pas over 2 weken weer te bellen en mag tussentijds zelf aanpassen als ik denk dat het stijgt (of bellen als ik twijfel). Ben erg blij, met een keizersnede, rhesus C negatief en hogere leeftijd (bijna 39) gaan er al genoeg alarmbellen af met de geboorte.
Jahoo,heb je mss een voedingskussen? Dat slaapt ook fijn.Ik slaap nu zelf met een extra kussen ook onder m`n hoofd,anders krijg ik het zo benauwd van die wringkont van ons. In bad gaan,heerlijk idd..Ik dacht er van de week nog aan om eens naar een thermaal bad te gaan. In ons bad kan mijn buik niet meer onder water,dat vind ik niet zo fijn.En uit bad gaan is dan weer zo moeizaam. Dus dat lijkt me een prima plan ,zo`n thermaal bad haha Goed bezig zeg!Altijd fijn om te horen.En idd als je al genoeg andere aandachtspunten hebt,proberen zo te houden.Daar ga ik ook voor iig
@trotsemams Ik heb toevallig ooit een rol zelf gemaakt die ongeveer dezelfde maat is als een voedingskussen. Gebruik ik inderdaad ook wel veel, tussen m'n knieën enzo. Maar slapen bijv gaat nog wel aardig. Ook met een hoger kussen dan niet-zwanger idd. Wat is een thermaal bad? Heb je al eens een gastendoekje op je buik gelegd? Af en toe even door het warme water halen en terugleggen. Mijn guppie denkt dan wel even: "wat ligt er nu weer op m'n woning?". Dan zie je die hele handdoek ff schudden en op en neer gaan, wel hilarisch. Die tast alles af wat op of tegen m'n buik komt en onbekend is. (behalve mensen anders dan mijn man, dan beweegt ie niet).
Een gastendoekje op m`n buik..als ik in bad lig? Is vast warmer als niets haha..Nu gooi ik er iedere keer een scheut warm water overheen.Wat grappig dat je dan zo`n reactie krijgt hihi Hier wordt de beeb juist rustig van de hand van husband..dus als ik niet kan slapen omdat smurfje maar blijft stuiteren legt mijn man zijn hand op mijn buik en dan wordt smurfje langzaamaan rustiger Een thermaal bad..een zwembad dat heerlijk lekker warm is.Echt een aanrader (al ben ik er zelf al erg lang niet meer geweest). Wij gingen meestal naar: Thermaalbad Arcen - Bron van gezondheid, weldaad en ontspanning
hey meiden, ik kom snel weer bijlezen!! moeten even wat ritme zien te vinden nog, devon heeft veel krampjes en vooral de jongste moet even wennen aan haar nieuwe broertje! maar ben jullie niet vergeten hoor!! tot snel!
bedankt meiden,, idd een hele opluchting! wens jullie verder ook een geweldige zw.schap toe, ondanks de diabetes! probeer er van te genieten!
Suze,doe maar rustig aan..het is weer allemaal even wennen natuurlijk.En de jongste ineens de jongste niet meer,zijn ook hele veranderingen. Moesch,jij ook een goede zwangerschap!Genieten doe ik zeker
@trotsemams,ja dat is zeker even wennen voor dr! maar het gaat steeds beter! hoe gaat het met jou?? en met de andere meiden? hier gaat alles goed, morgen belt de diab.verpl. weer voor ht eerst na de bevalling, ik heb nu 2 curves gemaakt en die zijn goed!!
Hey suze,wat fijn dat je curves goed zijn!2x= 2 dagen? Moest je direct na de bevalling niet door controleren? Spuit je nu geen insuline meer? Wat een vragen he haha Ben ook benieuwd hoe het met de andere meiden is??? Hier alles goed,ben net opgeknapt..was grieperig.Niet extreem gelukkig,maar fit is anders.Wat ik dan wel lastig vind is het spuiten,dan heb ik m`n eenheden gespoten omdat ik denk dat ik normaal eet.Maar dan kan ik niet zoveel op,dus teveel gespoten. Maar goed,al met al zijn mijn waardes echt netjes! Ik heb net buikfoto`s gemaakt..weet niet of jullie het leuk vinden om die te zien? 24w6d zwanger:
Mooie buik! Gisteren heb ik echt een offday gehad: moe, moe, moe, enorme suikerzucht en waarde na het avondeten van 7.2. 's Avonds ineens een enorme huilbui gehad. Mijn vingers werkten niet mee met bloedprikken, waardoor mijn vingers eruit zagen als een blauwe gatenkaas. Hubby die al de hele week lange dagen maakt, verdween direct na het eten achter de laptop om werk af te maken... terwijl ik goed baal dat ik nu niet werk en de hele dag alleen thuis zit... En toen werd het me even teveel. Vandaag gaat het alweer een stuk beter. Misschien dat ik het zo nog zie zitten om de blijde doos op te halen bij de prenatal. Ben wel benieuwd wat er in zit.
Mooie buik trotsemams! Hier is het griepvirus ook toegeslagen en dat betekent dat mijn waarden alle kanten opvliegen :x . Ik slaap slecht en dan gaan mijn waarden omhoog vanochtend 8.0 En mm1981, heb je de doos nog opgehaald? Gaat het verder weer een beetje?
Balen Medousa! Krijg je je waarden alweer een beetje onder controle? Hier vanochtend na het ontbijt 6.8 geprikt. Erg hoog voor mijn doen! Elke keer als ik een waarde heb die hoog uitvalt, ben ikdirect al na het eten erg moe en heb ik enorme suikerzucht... Net alsof ik niet verzadigd ben. Wat mij daarbij ook opvalt is dat ie binnen no time weer naar beneden vliegt. Uurtje later zit ik op 4.2. Heb uiteindelijk de doos niet meer opgehaald. Misschien dat ik vanmiddag weer een poging waag. Zou weleen dezer dagen moeten, want de bon verloopt de 28e.
Mijn waarden zijn nog steeds puinhoop. Ik heb morgen een afspraak met de diabetesverpleegkundige (en internist), dus ik hoop dat zij een oplossing heeft, want ik spuit nu wel erg veel.....komt echt door die stomme griep :x voel me wel iets fitter, maar ben nog niet de oude... Ik vond de doos van prenatal wel aardig. Heb jullie ook de doos van baby-dump, want die vond ik echt goed gevuld met bruikbare dingen en weinig reclame folders Wij zijn nu druk aan het klussen voor de babykamer. De muur is geplaatst, deze week hopelijk alles schilderen en volgende week de vloer erin en dan inrichten......
Ohhh... idd stomme griep! Erg balen dat je dan zo moet bijschakelen met insuline. Ik hoop dat je je snel weer beter voelt. Leuk om bezig te zijn met de babykamer, hè?! Ik kijk nog het meest uit naar het inrichten (klussen laat ik aan manlief over ) Nee, van de baby dump heb ik 'm nog niet. Ik ga morgen weer een poging wagen. Ik zat voor mijn doen vandaag erg hoog (6.8 en 6.9) en dan voel ik me direct ook verlammend moe. Durf dan niet zo goed de auto in te stappen, omdat ik niet geconcentreerd ben. Straks nog maar weer even prikken om mijn waarde na het avondeten te bepalen.
MM1981,hoe gaat het nu met je? Op zich wel fijn dat je iig merkt dat je waardes hoger als normaal zijn toch? Dat het zo is dat is niet fijn,maar dan is het iig niet onopgemerkt. Medousa,en bij jou?Weer rustiger?Komt het door de griep zelf?Over doordat je dan anders eet?Ik was laatst ook bijna een week ziek,m`n waardes bleven netjes.Tot ik weer beter was..Nu is het een rommeltje.Echt apart. Ik heb vanmorgen een groeiecho gehad.Ik had al sterk het vermoeden dat de baby erg sterk en groot is voor het aantal weken.En idd,hij ligt nu al 5 weken voor op de groei.Pff,gaat echt veel te hard.M`n gemiddelde hb1ac waarde is 37 en dat is echt perfect voor een zwangere van 25 weken is me verteld. Ik ben tot nu toe 4 kilo aangekomen,ook keurig.Alleen de baby gaat te snel.Ben er niet gerust op,zo`n zwaar gewicht is helemaal niet goed voor een baby...
Gisteren goede (prik)dag gehad en de blije doos opgehaald. Ik vind dat er leuke spulletjes inzitten! Vandaag opnieuw een stuk hoger na het ontbijt, maar nog net onder de 7.0-grens... ik baal er wel van, want ik eet niet anders dan anders. En blijkbaar kan dat elke dag verschillende waarden opleveren. Ik hoop niet dat dit het voorland wordt van insuline... maar wat moet, dat moet natuurlijk. @trotsemams: Jemig, dat is vast schrikken dat je kindje zo voor ligt. Hebben ze nu ook verteld wat de vervolgstappen zijn? Ik lees dat je nog maar 4 kg kilo bent aangekomen. Maar is je baarmoeder bijvoorbeeld ook vergroot? @medousa: Hoe is het met je griep?
mm1981,irritant is dat.Als je waardes ondanks hetzelfde eetpatroon dan toch hoger zijn.Wel herkenbaar overigens. Over 3 weken krijg ik weer een groeiecho.Ze houden het in de gaten,maar er is niets wat we kunnen doen.Ik heb wel ook veel vruchtwater,wat ook wel gebruikelijk is bij vrouwen met diabetes. Baarmoeder werd gemeten op 30 cm,geen idee of dat normaal is?