Die 30 cm is keurig. Het aantal weken + 4 geeft ongeveer de groei van de baarmoeder. Bij jou dus 29,5 . En dan toch je kindje zover voor op groei! Wel goed dat ze je in de gaten blijven houden, trouwens!
@Trotsemams Jemig dat is schrikken, je doet er weinig aan natuurlijk. Misschien valt het allemaal mee? Suze lag toch ook voor met de groei? En kreeg uiteindelijk een piepklein babietje. @MM1981 Balen dat je weer hoog zit nu, ik was eigenlijk blij dat ik insuline mocht spuiten. Want zonder was het zo'n willekeur waar ik geen touw aan vast kon knopen, ben ongeveer qua termijn ook rond de 29 weken gaan spuiten. Stelt ook niks voor hoor, het bloed prikken voor je waardes is erger. Dat naaldje van zo'n insulinepen voel je niet als je de instructies goed opvolgt. Afgezien van afgelopen dagen gaat best goed. Maar ik slaap momenteel slecht, weet echt niet meer hoe ik moet liggen met die zware buik. Vanmorgen prikte ik dus nuchter 7.5, insuline gespoten, ontbeten (zelfde als iedere ochtend) en nog even verder gaan slapen. Werd ik wakker. Helemaal naar, klappertanden (en had het niet koud, dat voelt raar!). Had ik 3.2... halve rol dextro naar binnen gewerkt, ging zowat tegen de vlakte. Warme chocomelk, volkorenkaakjes. 2 uur later weer 6.5 dus gelukkig vrij rustig weer. Ik merk dat wel hoor, slecht slapen en stress.
Hypo's zijn echt niet tof! Gelukkig dat ie weer snel op peil kwam. Kussentje onder de buik helpt ook niet?
Nee kussentje helpt helaas ook niet, kan ook niet meer op m'n rug, dan drukt m'n buik m'n ingewanden plat. Merk wel dat hij nu z'n vet aan het verzamelen is en even flink aankomt. Volgens de boekjes 2 tot 4 ons per week. M'n banden en buikspieren protesteren een beetje.
Jahoo,dat slecht slapen is echt verrot he.Doet een mens geen goed en je suikerwaardes al helemaal niet. Hoop dat het gauw stabieler is. Ik zou heel graag willen geloven dat het mee zal vallen,maar dat is niet realistisch.We kunnen niet vooruit kijken natuurlijk.Maar met dat wat we nu weten en het feit dat dochter ruim 8 pond en zoon 11 pond woog is het niet te verwachten dat deze baby een ukkie zal zijn.
@Trotsemams Nee dat is ook zo. Vind wel heel sneu voor je. Dit geeft vast zoveel zorgen bij je zwangerschap. @MM1981 Nee, krijg keizersnede met 39 weken, maar dat is omdat ik 2 hernia's heb gehad. Dat lag al vast voor ik diabetes kreeg. Groei lag met 32 weken precies op schema. Maar kindjes hebben rond week 35 hun grootste groeispurt schijnt. Ik heb daar wel ff last van. Ook steeds misselijk omdat hij dan m'n maag dichtdrukt.
Nog 3,5 week te gaan dus... da's dan nog best een lange tijd met slapeloze nachten. Wel fijn dat de groei van je kindje met 32 week goed was. Trotsemams, hoe is het gegaan met je dochter en zoon na de bevalling? En met jou?
Brrrrrr... net een stukje sweet wiliiam "no added sugar" chocolade gegeten. Maar 't smaakt als een koetjesreep aangelengd met water. Niet voor herhaling vatbaar!
Maandag 20 februari om precies te zijn Dat is inderdaad best lang wakker liggen. Vind de tijd nu ook wel langzaam gaan! Klinkt heerlijk, smaak als koetjesrepen. Ik ben dol op die dingen. Ik heb uit Spanje Nestlé chocoladerepen meegenomen. Deze: http://www.tudespensa.com/rep/bffb/imagenes/11767/4/chocolate-con-leche-sin-azucar.jpg Die smaken echt als echte chocolade. Wie ik een plezier kan doen met een tablet, stuur maar ff berichtje met je adres, heb er nog 4 liggen. Stuur ik er eentje toe.
ik ga me steeds fitter voelen... De waarden gaan iets beter en mag weer meer eenheden gaan spuiten, zit nu aan de 40 eh bij het avondeten Gelukkig was mijn hb1ac perfect! Over 6 weken de laatste afspraak met de internist voor de bevalling. Ik hoefde geen bloed meer te prikken, omdat mijn hb1ac tot nu toe steeds perfect is. Mijn bloeddruk was ook weer perfect en ze verwachte niet dat dit ineens zou veranderen. Ik ben heel benieuwd hoe groot deze beep is. alhoewel bij mijn dochter zeiden ze ook dat het een 10 ponder zou zijn, maar ze was net 6 pönd. Er is dus nog hoop trotsemams moet wachten tot 6 februari voor mijn groei echo. Ik vond insuline spuiten ook niet erg. Je kan dan alles veel beter regelen. ik voel me veel beter met insuline, dan de medicijnen die ik hiervoor gebruikte. ik slaap weer goed de laatste dagen en zelf op mijn buik Ik moet zeggen dat ik het heel hard vind gaan....nog 8 weken werken en nog 10 weken tot de bevalling....
mm1981,De bevalling van dochter ging vrij goed.De bevalling van zoon was echt horror.Ik had echt heel veel schade en de gyn vertelde me dat de kans klein was dat het goed gemaakt zou kunnen worden (en de kans op stoma groot was). Dat is gelukkig wel gelukt,al heb ik veel klachten gehad en ben ik 3jaar na de bevalling van zoon weer helemaal opnieuw geopereerd.Sindsdien gaat het beter. Natuurlijk bevallen is afgeraden,als ik nu weer schade van de bevalling zou hebben dan zou ik echt een stoma krijgen. Behalve die horrorbevalling heeft zoon een hele zware start gehad.Een week kritiek gelegen op de nicu en zeker een jaar nodig gehad om lekker in zijn vel te komen zitten.Echt heel sneu. Medousa,nee de hoop op een kleine beeb heb ik niet meer hoor.Ik ben een rasoptimist maar vertrouw ook heel sterk op mijn moederinstinct.Bij zoon wist ik ook dat hij zo groot was (terwijl de echo aangaf max 9 pond).En nu met deze echo weer. Maar goed,dat kun je niet sturen helaas..Was dat maar zo,dan wist ik het wel!
hi meiden, sorry ik verwaarloos jullie een beetje... @medousa, fijn dat de waardes over de 6 weken goed zijn ! ik spoot op het laatst ook veel, voor een boterham en glas melk spoot ik s'morgens 30 eenheden....maar het is fijn dat je het zo aardig onder de knie kunt houden met het spuiten! @yahoo, jij hoeft ook nog maar eventjes he!! het aftellen kan gaan beginnen! hopleijk gaat het slapen steeds beter! @trotsemam, ik heb ook veel zorgen gehad over deze zwangerschap en bevalling, ik snap je helemaal, ik ben blij dat ik een "klein" babietje heb gekregen, hij scheelt 1 kilo met mijn vorige 2 kinderen...ik was ervan overtuigd dat hij heel groot zou zijn omdat hij zo groot aanvoelde, maar op de dag van de ineliding zeiden ze pas dat ie helemaal nog niet ingedaald was, dus niet zo gek dat ik hem nog zo hoog voelde... ik hoop voor je dat het allemaal meevalt meid! dikke knuffel!! ook voor de andere meiden, hopelijk gaat het goed met jullie waardes! ik kan de namen niet onthouden, want toen ik nog volop meeschreef zaten we hier met z'n 4tjes maar hoop dat het allemaal goed gaat met jullie en de suiker!! hier gaat het goed, devon is een tevreden mannetje, hij zit net als de andere kids op speciale voeding voor kma en sindsdien zit hij lekker in zijn velletje, de andere zijn ook helemaal gewend aan hem en dol op 'm! Bekijk bijlage 218276
Suze,waw wat een knap mannetje zeg!! Prachtige foto!Fijn dat het zo goed gaat,ook met de andere kindjes. Die zorgen zijn niet fijn nee.Ik wil het niet erger maken dan het is maar ook zeker realistisch blijven. Nu weet ik wat ik weet..hoe dingen bij zoon gingen enz.Nou,dat wil ik niet nog een keer.Dus zomaar alles op zijn beloop laten vind ik geen goed plan. Ik ben met de insuline ook weer iets omhoog gegaan,spuit nog niet zo heel veel.Maar stilletjes aan gaat het toch wel omhoog.
@trotsemams, ja je moet zeker realistisch blijven en niemand kan die zorgen wegnemen..tenminste dat is mijn ervaring,maar ik hoop dat je er achteraf heel positief op terug kunt kijken!
Ik reageer een beetje laat maar erg druk gehad. Suze wat is jouw Devon een onwijs leuk schatje om te zien. Hij kijkt zo wijs!! Ben echt blij voor je dat alles zo goed gaat! @trotsemams Kan me voorstellen dat je je zorgen maakt. Maar probeer het ook een beetje los te laten, als je ook nog stress hebt. Dat is nog meer slecht natuurlijk. Het is erg naar als ik er al aan denk hoe slecht je zoon moest starten maar als ik lees hoe jij er aan toe was na de bevalling, zal voor hem ook enorm zwaar geweest zijn om geboren te worden. Nu krijg je een keizersnede en maakt je kindje vast een veel betere start. Ik had vandaag een afspraak met de lactatiedeskundige en ik denk dat ik toch me neerleg bij bijvoeden met kunstvoeding indien dat nodig is. Door de keizersnee kan het ook even duren voor de borstvoeding op gang is (dat gaat vooral op voor de 1e zwangerschap trouwens!). En ze drinken hoeveelheden minder dan een vingerhoedje. De lactatiedeskundige was een fervent pro borstvoedingsaanhanger maar ze had vooraf kolven nog nooit meegemaakt en dus ook weinig ervaring mee. Ik wil ook niet te fanatiek daar mee bezig gaan, je kan er weeën mee opwekken en ik wil het echt nog die 20 dagen nu uitzingen tot aan de afgesproken keizersnee. Misschien ga ik wel stimuleren met een huurkolf +/- week van tevoren, dat de borstvoeding wel snel op gang komt na de bevalling. Dat schijnt zeker te schelen. Verder gaat alles goed hier. Af en toe een beetje vreemde waardes Keer 3.1 gehad, 8.2 een keer. Kom soms hoog uit of net binnen de marge. Maar dat was normaal gezien het feit dat ik 36 weken ben nu. En niet heel erg, baby gaat nu niet meer voorlopen of er veel hinder van ondervinden. Vorige week een pretecho laten maken! Zie mijn foto-album Erg mooi gelukt, de 3D echo. Kindje liep volgens haar meting bijna week achter. Heb zelf ook niet idee dat het een erg groot kindje is maar zekerheid hebben we pas als we bevallen zijn Verder alles goed met iedereen? Veel liefs van mij. Niet vastvriezen he
Ik kom even inbreken, was dit aan het lezen omdat ik sinds een week weet dat ik zwangerschapsdiabetes heb. Sta nu op dieet en 14 febr hoor ik of ik moet aan spuiten of niet. Maa nu lees ik ook dat julie steeds meer moeten spuiten, dus dat de suikers steeds over worden... Verlies weer een beetje hoop haha. @trotsemams een bekende uit een ander topic, mooie buik hoor! Maar idd wel al groot, ook je baarmoeder. Het is namelijk aantal cm + 3-4 is het aantal weken, dus je zou al op 33 weken uitkomen dan geloof ik. Verder hoop ik dat jullie allemaal een wat kleiner kindje krijgen de de gewichten die ik voorbij zag komen. Ik hoop dat hier het dieet genoeg is, en anders zien jullie me vast terug over 1,5 week.
Hoi trotsemamavan2, Zonder insuline spuiten ben je ook van harte welkom hoor Wij staan eveneens nog op dieet. Wat een rotnieuws voor je. Gelukkig hoef je niet heel lang meer. Niet iedereen loopt voor hoor op haar termijn. Ik loop inmiddels een kleine week achter volgens de metingen.
Hey.. Hier gaat het weer minder..Balen,want het ging echt goed.Ik vertelde laatst nod dat m`n gemiddelde h1ac waarde 37 was en ik nog niet veel aangekomen was. Inmiddels is m`n suiker weer aan het stijgen en ook ben ik in 3 weken 2,5 kilo aangekomen Gezien groei van de beeb mss niet zo raar,maar ik vraag me af waar ik de kilo`s vandaan haal. Nu dus toch ook het brood in de lunch scrappen.Helaas is het niet anders.Heb het idee dat ik alles weer uit moet zoeken,het ene moment is m`n waarde na 250 gr naturel kwark 8,8 en het andere moment 4,3.Dat vind ik lastig,dat het zo onvoorspelbaar is. Jahoo,goed dat je met de lactatiedeskundige hebt gesproken en samen tot een besluit bent gekomen. Ik ben nog wel plan om te kolven voor de bevalling,maar heb het er van de week ook over gehad dat ik graag eerst met de lactatiedeskundige wil overleggen. Het aftellen is voor jou echt begonnen he,wat heerlijk! Trotsemamavan2,welkom hier! Balen van je zw suiker.Niet te moedeloos worden van ons hoor Kan goed dat alleen een dieet al genoeg is voor je.Ik hoop het voor je! Al is insuline spuiten ook weer niet zo`n ramp..maar als je het ff kan voorkomen dan liever dat toch.Moet je wel zelf je suikerwaardes prikken nu? Hmm,ik had niet eens begrepen dat het zo werkte met de meting van de baarmoeder.Maar heel raar sta ik er niet van te kijken,m`n buik is al behoorlijk groot en beeb ligt ook al 5 weken voor op de groei.Die moet toch ergens zitten haha
Ben ik nog even..vergat foto`s te gaan kijken hihi Jahoo,mooie echo!! Prachtig om te zien zo.En wat een gezellig kamertje!Echt heel erg leuk gedaan Wij hebben maandag een afspraak voor een 3d echo,ben zo benieuwd!