insuline spuiten

Discussie in 'Gezondheid' gestart door suze30, 8 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. JahoO

JahoO Actief lid

17 aug 2011
    344
    0
    0
    Ondernemer
    Randstad
    Hai Trotsemams,

Dat is behoorlijk balen!
    Ik heb nooit brood kunnen eten, alleen koolhydraatarm brood gaat goed. Gek genoeg, dikke punt boterkoek en nergens geen last van. (ok wel last, maar van m'n maag haha)
    Of appelstroop op die koolhydraatarme boterhammen, geen probleem.
    En soms heb ik ook wel dat dat ontbijt wat ik al weken neem ineens boven de 7 uitkomt.
    Slecht geslapen, last van m'n darmen/maag, stress of (niet lachen) sex kom ik ook weer hoger van uit. Soms moeilijk te voorspellen.
    Hou de moed er in in ieder geval!

Ik had gisteren ineens een waarde van 9 (wel uur na het eten maar had ineens hoofdpijn), 2 uur later was het 4,1. Dat gaat dan even lekker in de 'vrije val'. Vermoeiend ook als je dat hebt dat het zo hard keldert.

Wat gaaf dat je een 3D echo hebt. Op zich veel mooier als kindje wat meer vet heeft.
    Maak je niet te druk over de borstvoeding. Het is de eerste dagen echt druppeltjes wat ze krijgen, dus het is niet heel veel kunstvoeding. De diabetes remt de borstvoeding weer. Ander nadeel is dat je bevalling kan opwekken met kolven en dat is toch wel serieuze kans. Zeker als je baby al beetje voorligt wellicht.
    Je hebt al 2 kinderen dus je borstvoeding zal sowieso wel sneller op gang komen dan de mijne.
    Ik ga je in ieder geval zodra ik bevallen ben op de hoogte houden hoe alles gaat. Dan heb je in ieder geval weer verhaal van iemand in dezelfde situatie.

2. trotsemams

trotsemams VIP lid

20 aug 2009
    5.653
    0
    0
    NULL
    Zuid-Oost Brabant
    Jahoo,ja ik baal er idd van.Wist dat ik blij kon zijn met mijn brood als lunch.Ik vind brood dan ook het lekkerste eten.
    Maar goed,het is niet anders..nog maar een week of 11 :D Dat onvoorspelbare daar zouden ze iets aan moeten kunnen doen.Het beste idee van 2012? hihi Nee,ik weet dat het zo niet werkt..maar wat zou ik het fijn vinden.

Sinds een paar dagen verlies ik wel al wat druppels uit m`n tepels,dus er is iig al iets aan het gebeuren.
    Ik dacht eraan om rustig aan te gaan kolven en vooral goed op m`n lichaam te letten.Als ik weet wanneer ik ga bevallen dan begin ik iets daarvoor.
    Heel veel voeding krijgen pasgeboren baby`s idd ook niet.Ik heb alleen wel al 2 kindjes die erg allergisch zijn.Vooral zoon heeft heftige voedselallergie gehad de eerste 4 jaar.Vandaar dat ik nog extra pro borstvoeding ben.

Maandag met de pretecho ben ik 27 weken en beebje ligt 5 weken voor.Op de 2d echo zagen we al dat hij al behoorlijk mollig is :D

3. JahoO

JahoO Actief lid

17 aug 2011
    344
    0
    0
    Ondernemer
    Randstad
    Vind je koolhydraatarm brood niks? Ik vond het even wennen maar tja, weet nu niet beter meer. Hier in Zoetermeer kan je het echt overal kopen, Albert Heijn, C1000, de bakker..
    Ook geroosterd best lekker. Of als wentelteefjes.
    Dat laatste zou je nog eens met gewoon brood kunnen doen. De eiwit vertraagt de opname van koolhydraten als het goed is. Even goed laten weken in het mengsel geklopt ei/melk.

Ooh als je borsten al voeding aanmaken. Ik heb zelf ook beetje hard hoofd in vooraf kolven gekregen omdat er bij mij nog geen druppel uitgekomen is. Volgens de lactatiedeskundige zegt dat nog niks, kan ook sterke spiertjes voor de afsluiting hebben maar ik had er meer vertrouwen in gehad als ik al zou lekken.
    In jouw geval zou ik het zeker proberen!

Krijg je vast een hele mooie echo! Hoe meer vet de baby heeft, hoe mooier een 3D echo wordt.
    Wij hebben het met 23 of 24 weken laten doen, dat was net iets te vroeg, hij had weinig vet. En die in het album dan met 36 weken, geluk dat die weer lukte omdat hij nog niet is ingedaald :)

Die van 23 weken:

4. trotsemams

trotsemams VIP lid

20 aug 2009
    5.653
    0
    0
    NULL
    Zuid-Oost Brabant
    Dat is idd wel een behoorlijk verschil.Ik ben echt zo benieuwd..op de laatste echo zagen we aan het gezichtje al dat hij op z`n broer en zus lijkt :D
    Ik geloof dat ze adviseerde tussen de 26 en 31 weken voor de 3d echo.Dus die termijn zou wel kloppen idd met m`n voorsprong erbij.

De dietiste adviseerde om ook geen kh arm brood te eten.Ik vind het heerlijk (heb zelf best lang atkins gedaan en dat brood,zelf bakken,is zo lekker)..Na 1 week zouden we even overleggen.
    Ik ga het kh arm brood nog wel bespreken,ik vind brood zo lekker.

5. MM1981

MM1981 Bekend lid

30 dec 2010
    668
    0
    0
    @suze Wat een prachtige baby. Zo mooi om te zien *zwijmel*

@trotsemamavan2 Spannend van je dieet. Ik hoop dat je je er goed bij voelt.

@trotsemams... hmm balen, dat je gewicht zo omhoog gaat.

@JahoO: Mooi omschreven: vrije val. Daar heb ik ook nog wel eens last van. Is alleen zo weinig over te vinden op het internet. En wat een mooie echo!

De stand van zaken hier is niet zo best. Ik was de afgelopen week extreem moe... ondanks goede waarden geprikt te hebben. Op zich was dat nog wel te doen... Alleen vond mijn werkgever het leuk om mijn tijdelijk contract (afloopdatum 31 maart) niet te verlengen op basis van medische gronden. Na het zwangerschapsverlof mocht ik wel weer opnieuw solliciteren, want volgens hun doe ik mijn werk wel heel goed. Nou, mijn eerste gevoel: Ze bekijken het maar! Samen uit, samen thuis. Wel ben ik er erg verdrietig van, en voel me ' dubbel gestraft' . Ik baalde al enorm dat ik niet meer kon werken.. en nu zet mijn werkgever me nu ook nog eens een hak. Ik heb hier toch niet voor gekozen?

Nu probeer ik niet gestressed te zijn.. want ik zie het nu wel de waarden omhoog gaan (gelukkig nog niet te hoog.)

6. suze30

suze30 Fanatiek lid

7 jul 2009
    2.188
    1
    0
    NULL
    NULL
    hey meiden.

ik kom even *zwaaien* ik probeer vanavond wat bij te lezen en te reageren,anders morgen!!

7. suze30

suze30 Fanatiek lid

7 jul 2009
    2.188
    1
    0
    NULL
    NULL
    @jahoo, wat een mooie echo!! ik ging vanaf 36 weken verschrikkelijk schommelen...was het toen ook echt zat,want wat ik ook probeerde ik kreeg er geen grip op, vond dat zo frustrerend...

@trotsemams, wat balen zeg van die waardes...ik had dat toen ook idd dat ook al at ik hetzelfde toch was het de ene keer laag en de andere keer hoog...lastig he..wel vreemd idd dat je nu wel wat aankomt?!
    ik ben ook erg benieuwd hoe het straks gaat met het kolven etc, succes daarmee!!
    wat leuk maandag de 3d echo!! ben benieuwd!!

@mm1981, jeeh wat balen zeg van je werk, ik had waarschijnlijk ook gedacht loop dan ook maar naar de *****, ik kan me voorstellen dat je er erg verdrietig van bent! dikke knuffel meid!
    en idd probeer niet teveel te stressen,maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan he...

@medousa, hoe gaat het met jou meid?

@trotsemammavan2, mss dat het met een dieet gaat lukken! vaak hoor je dat toch wel! en ik moet zeggen ik keek enorm tegen het spuiten aan,maar het is me reuze meegevallen...succes!

8. JahoO

JahoO Actief lid

17 aug 2011
    344
    0
    0
    Ondernemer
    Randstad
    Even kort vanaf iPhone. Vannacht braken mijn vliezen om 0:30 uur. Vanwege koorts hebben ze me half 4 OK opgereden en 3:40 uur was onze zoon er: Ian
    Hij is 46 cm en 2950 gram, echt een ukkie. Maar helemaal gezond, suikers zijn goed. We zijn zo dankbaar en blij.
    Fotootje: http://p.twimg.com/Ak-et0GCEAAQgn3.jpg
    Veel liefs, zal later wat uitgebreider reageren, donderdag denk ik weer thuis!

9. trotsemams

trotsemams VIP lid

20 aug 2009
    5.653
    0
    0
    NULL
    Zuid-Oost Brabant
    Jahoo,wat geweldig zeg!Van harte gefeliciteerd met jullie zoon!!! Wens jullie heel veel liefde en geluk saampjes :)

10. medousa

medousa Actief lid

20 jul 2008
    359
    0
    0
    Jahoo, van harte gefeliciteerd met jullie zoon! Fijn dat de suikers in orde zijn. Hoe voel je je?

Suze, wat een scheetje! Gaat verders alles goed? En bij je al op controle geweest bij de internist?

Hier is het kamertje bijna klaar! Alleen de plinten nog.....
    Vandaag de eerste groei echo gehad en de kleine meid is precies goed voor het termijn ( hele opluchting) over 4 weken weer een groeiecho en over 2 weken weer naar de gyn ( moet nu om de 2 weken komen) De kilo' s vliegen er wel aan nu ( begin vocht vast te houden) het zijn er nu 11....

11. trotsemams

trotsemams VIP lid

20 aug 2009
    5.653
    0
    0
    NULL
    Zuid-Oost Brabant
    En nu even uitgebreid reageren :D

MM1981,wat vreselijk balen voor je zeg :( Idd proberen om het los te laten,voor je waardes is al die stress niet goed.Maar ik snap evengoed dat dat wel makkelijk praten is.Sterkte!

Suze,hoe gaat het met jou en de kindjes?Beetje in een ritme aan het komen? Hoe zijn jou suikers nu?
    De reden dat ik de laatste weken ben aangekomen is denk ik omdat ik veel minder beweeg ivm zware b.i .Dat is iig de grootste aanwijsbare reden denk ik.

Jahoo,prachtig mannetje trouwens!

Medousa,hoe ver ben je nu? Fijn dat het kamertje klaar is,toch weer een fijn gevoel denk ik.Super dat beeb goed gaat met de groei!

Hier alles zijn gangetje.Vanmorgen de 3D echo gehad en dat was echt wel heel gaaf!Ons mannetje lag er alleen niet zo goed voor en was erg aan het wringen met zijn handen en voeten voor zijn gezicht ;) Toch hebben we een paar prachtige foto`s,hij lijkt enorm op zijn broer.Prachtig om te zien!
    M`n suikers beginnen weer wat redelijker te worden (kan ook niet anders,zoveel eet ik niet meer)..alleen nu is nuchter aan het stijgen (voor het eerst).Woensdag weer overleg met de diab.verpl.Ik verwacht dat m`n langwerkende insuline nu ook wel wat omhoog moet.

12. medousa

medousa Actief lid

20 jul 2008
    359
    0
    0
    Bij mij zijn de waarden weer onder controle. Ben wel veel meer eenheden gaan spuiten ;)
    Van de week is ook mijn hb (ijzer) gecontroleers en die was goed!

Ik heb nog 1 afspraak bij de internist voor mijn bevalling en zij vond bloedprikken niet meer nodig, omdat mijn hb1ac al ruim 1 jaar perfect is, zij verwacht niet dat die abnormaal hoog zal worden.

Had trouwens van de week een hele onsympathieke echoscopiste. Had haar ook bij mijn eerste echo en dacht nog dat ze haar dag niet had.....maar blijkbaar is ze gewoon zo. Ik heb in ieder geval om een ander gevraagd voor de volgende afspraak.

Trotsemams, ik vond de 3d echo echt waanzinnig. Wij hebben alleen foto's met een handje voor d'r gezicht. Zelfs van de week lag ze nog met haar handje voor d'r gezicht. Wat grappig dat hij al zo op zijn broer lijkt....

13. trotsemamavan2

trotsemamavan2 Fanatiek lid

25 feb 2011
    1.803
    0
    0
    verpleegkundige
    noord-brabant
    Hallo dames,

Bedankt voor jullie reacties!

Jahoo, gefeliciteerd met jullie zoon! Dat was wel een verassing denk ik zo vroeg.

@trotsemams, wat vervelend dat die suikers zo schommelen, ik heb hier nog geen idee. Ik heb soms het idee dat is zelf merk als ze wat hoger zijn, veel dorst en meer moe. Kan dat?

Hier sinds ik op dieet sta alleen maar afgevallen, ben in een maand tijd een paar ons nu aangekomen, terwijl dat eerst 2 kg was. Dus blijf nu op gewicht. Mag ook wel want was er al 12 aangekomen.

Hier merk ik ook dat de bekkeninstabiliteit ervoor zorgt dat het er minder wordt verbrand. Ik heb 5 dagen binnen gezeten en gisteren even een uurtje naar de prenatal op en neer en vandaag is het weer niks. Kan niet zitten en lopen. Dus dan gaan we maar veel liggen.

Morgen een beetje de dag van de waarheid haha.. Dan moet ik de dagcurve laten prikken. Erg vervelend zeg om binnen de tijden van het ziekenhuis alles te laten prikken. Ze gaan om 18.30 dicht. Dus ik moet om 16.15 ofzo al gaan avondeten.. Dan stik ik s avonds van de honger. Wil toch en beetje me normale eetpatroon van nu aanhouden ofte kijken wat hij daarop doet. En nuchter kan pas vanaf 8 uur, maar dan moeten eerst de kids naar school gebracht worden en degene die dat doet, kan daarna mij pas naar de prikpost brengen.
    Mogen jullie wel thuis prikken? Ik had het gevraagd, maar het mocht niet. Terwijl ik op mijn werk dagelijks ook mensen prik. En dan dinsdag de uitslagen, vindt het nu wel spannend worden. Ik heb het idee dat kleine man in ieder geval een stuk minder hard groeit. (mijn buik in eer geval) zou dat een goed teken zijn?

14. trotsemams

trotsemams VIP lid

20 aug 2009
    5.653
    0
    0
    NULL
    Zuid-Oost Brabant
    Trotsemamavan2,spannend dus even voor jou.Dat lijkt me idd erg onhandig op die manier,dat je in het ziekenhuis de dagcurve moet doen.
    Ik heb dat idd niet gehad,maar ik wist dan al bijna 1 jaar voor ik zwanger werd dat ik diabetes type 2 heb.Dat kreeg ik met dieet onder controle,maar ivm onze zwangerschapswens ben ik toen al regelmatig curves bij gaan houden.Om te kijken hoe dat werkte,waar ik heftiger op reageerde enz.
    Toen ik zwanger was steeg mijn waarde van prima naar hoog in zeer korte tijd,ondanks hetzelfde eetpatroon.

Ik denk niet dat je aan de buitenkant van je buik kan beoordelen of beeb hard aan het groeien is of niet.Mss heb je wel ruim vruchtwater en heeft hij de ruimte zonder dat je het merkt?
    Moe en dorst zijn zeker tekenen van te hoge suikerwaarde.Veel water drinken kan een beetje helpen ze iets naar beneden te krijgen.Bewegen ook,maar dat is niet zo handig met b.i.Geeft een warm kersenpitkussentje mss verlichting als je veel pijn hebt?

Medousa,nog maar 1 afspraak bij de internist.Dat begint erop te lijken hihi.Heb je ook al afspraken voor na de bevalling? Die zouden wij de volgende afspraak maken,ben benieuwd.

Ik heb nog 2 afspraken staan.Gister overleg gehad met de diab.verpl. en moet m`n langwerkende insuline iets ophogen.Gister gedaan,komt m`n waarde vanmorgen boven de 7 uit ;) Gister na het avondeten was hij prima en heb daarna niets meer gehad.Beetje apart.
    Zit nu te wachten op een telefoontje van de dietiste,om te kijken of we iets aan kunnen passen.Eet nu echt weinig vind ik en hou het gewoon niet vol.

15. JahoO

JahoO Actief lid

17 aug 2011
    344
    0
    0
    Ondernemer
    Randstad
    @trotsemammavan2

Dank je!!

Mijn buik was voor het dieet en insuline bij 27 weken groter dan moment van bevallen: 37 weken.
    Suikers en koolhydraten hou je meer vocht van vast.
    Maar op laatst had ik voor de termijn normale, iets wat kleine buik. En kwam bij mij overeen met grootte van de baby.

16. trotsemamavan2

25 feb 2011
    1.803
    0
    0
    verpleegkundige
    noord-brabant
    Hey meiden,

Veel vruchtwater heb ik niet, daar was al naar gekeken. Misschien dat het toeneemt, wel houd ik heel veel vocht vast. Je kunt de putten in no time in mijn benen drukken.

Ach we zien wel. Ik kan nu niks anders dien dan afwachten tot dinsdag!

@ Jahwe, hoe gaat het met de kleine beeb? Leuke kraam? Lekker aan het genieten?

@ trotsemams, kersenpitje helpt niet, het is bij mij al ver kapot. Loop kleine stukjes met krukken, langer in de stoel.
    Mag ik vragen hoeveel koolhydraten jullie eten? Her lukt het opzich wel, heb alleen altijd zin in iets lekkers haha.

Hopelijk à het nu goed met meer insuline.

17. suze30

suze30 Fanatiek lid

7 jul 2009
    2.188
    1
    0
    NULL
    NULL
    hey meiden,

ik kom snel weer bijlezen en reageren!

maar wilde wel snel even Jahoo feliciteren met de geboorte van jullie zoon!! fijn dat alles goed is gegaan!! geniet ervan meid!

18. trotsemams

trotsemams VIP lid

20 aug 2009
    5.653
    0
    0
    NULL
    Zuid-Oost Brabant
    Vanmorgen was m`n nuchtere waarde weer helemaal goed,fijn!Hoop dat het hierdoor ook effect heeft op de hele dag.We zullen zien...
    Ik weet niet hoeveel koolhydraten ik standaard eet.Heb een menu waar ik me goed aan houd,pas als ik daarvan afwijk ga ik tellen.
    In het begin heb ik wel eens geprobeerd iets lekkers te pakken,dat lukt alleen niet.Dat komt na de bevalling wel weer.Nog maar 10 weken te gaan,yeahh. Bij jou is het nog korter toch?

Hier adviseerde de fysio ook een rolstoel voor langere afstanden,maar daar begin ik niet aan.Ik kan "gelukkig" zo rustig aan doen dat dat niet nodig is.
    Zou wel weer eens heerlijk willen shoppen,maar helaas.Gelukkig is er internet :D

19. trotsemamavan2

25 feb 2011
    1.803
    0
    0
    verpleegkundige
    noord-brabant
    @trotsemams, fijn dat je glucose vanmorgen goed was.. Ik zal duimen dat hij zo blijft.

Ik heb ook een dieet gekregen waar ik me aan houdt, maar soms denk ik wel eens als dat niet genoeg is mag ik dan straks nog minder. Ik zondig nooit. Weeg alles netjes af. Maar ja we zullen zien.

Ik moet in nog 7,5 week.. Dan ben ik 40 weken, het si zooooo snel gegaan. Niet normaal. Heb jij dat ook niet.

Ja die rolstoel is een stap, maar ik kan anders echt helemaal nergens heen. Ik haal met krukken ong 50 meter en dan is het echt op. En om nu al die maanden binnen te zitten..
    Maar idd internet draait sowieso overuren hier, shoppen, forum, marktplaats, beetje neuzen, spelletjes.. Ja je moet wat haha

20. trotsemams

trotsemams VIP lid

20 aug 2009
    5.653
    0
    0
    NULL
    Zuid-Oost Brabant
    Ik doe gewoon met je mee trotsemamavan2,ben ook een die hard internetter haha

Ik vind een rolstoel idd een hele stap.En ik zit dan ook veel binnen.Maar niet perse in m`n eigen huis,ga ook regelmatig ergens anders op bezoek waar ik weet dat ik ook kan doen wat ik thuis doe.
    De fysio zei dat krukken voor mij niet zoveel effect zal hebben,omdat het bij vooral komt door mijn dikke buik en de zwaartekracht daardoor op mijn bekken.Dat wordt niet minder met krukken.
    Gelukkig red ik het wel..ik was van te voren voorbereid op een pittige zwangerschap.

Ja het gaat rap idd!Hoewel ik voor m`n gevoel nu wel begin af te tellen.Op zich vrij snel al,maar het helpt me wel door te denken dat ik nog "maar" 10 weken hoef ipv te denken dat ik nog wel 10 weken moet.

Ik denk dat als je al een goed dieet hebt waar je je goed aan houd en dat niet genoeg blijkt te zijn dat je insuline moet gaan spuiten.Het is soms best zwaar,maar het moet wel draaglijk zijn.Ze laten je echt niet verhongeren ;)

Deel Deze Pagina