insuline spuiten

Discussie in 'Gezondheid' gestart door suze30, 8 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. JahoO

JahoO Actief lid

17 aug 2011
    344
    0
    0
    Ondernemer
    Randstad
    @suze30 Bedankt! Nooit gedacht dat ik zo snel na jou zou bevallen!
    Alles goed met je kleintje?

Wij mochten gisteren naar huis, onze vent moest eerst aankomen en had er 40 gram bij.
    We hadden hem ook flink zitten mesten met hyperallergene voeding, borstvoeding en gekolfde borstvoeding. Ik wilde eerst geen kunstvoeding maar dat was onmogelijk omdat ie bijna couveuse maat is. De melk komt na keizersnede al wat langzamer op gang en als we niet bijvoerden dan kwam hij alsnog in een couveuse. Een te groot kind heeft vast problemen, maar te klein is ook hard werken, hij houdt moeilijker z'n temperatuur vast bijvoorbeeld.
    Nu geven we alleen borstvoeding. Door te kolven, aan de borst en het gekolfde met een spuitje te vingervoeden.
    Borstvoeding geeft inmiddels meer met kolven dan hij mag dus dat is super. Het aanleggen aan de borst gaat ook steeds beter maar het kost hem nog teveel energie om alles zo te drinken.

Maar meiden, wat fantastisch is het om je kindje te leren kennen. Ben zo gruwelijk trots! :D

Wat rot dat jullie zo weinig mobiel zijn. Dan is het best een lange tijd om af te tellen! Hoop dat jullie klachten niet verergeren.

Wat betreft de suiker: Ik dacht zwanger veel.. oh ik wil dit eten, of dat als ik bevallen ben. Maar daar ben je eenmaal bevallen helemaal niet mee bezig haha. Veels te druk met m'n kindje.

Zet em op he, jullie zijn er ook bijna!
    Wou sowieso nog jullie bedanken voor alle support, dat maakte veel verschil voor me om met lotgenoten te kunnen kletsen.
    Maar blijf de topic volgen tot jullie ook bevallen zijn natuurlijk!
    Liefs! xx

2. trotsemamavan2

trotsemamavan2 Fanatiek lid

25 feb 2011
    1.803
    0
    0
    verpleegkundige
    noord-brabant
    @jahoe, nou ik weet nog bij de andere twee dat ik toch echt manlief naar de winkel heb gestuurd voor een stokbroodje filet en savonds stond er biefstuk op het menu.. Haha

Fijn dat jullie weer thuis zijn en dat het voeden steeds beter gaat.
    Mama worden is gewoon fantastisch en leuk en zwijmel zwijmel... Oh ja en ook zwaar haha

3. trotsemamavan2

25 feb 2011
    1.803
    0
    0
    verpleegkundige
    noord-brabant
    Hoi allemaal,

Gisteren de uitslagen gehad en ze zijn goed. Ik mag terug naar de verlos mits ik mij aan het dieet houd en ik. Kg een keer gecontroleerd wordt. Dus ben helemaal blij.

Kindje maakte het ook goed, alle maten kwamen wel iets boven de 35 weken uit, maar ik zou ws geen kindje krijgen wat groter is dan 4 kg als ik met 40 weken beval. De kleine was nu 2400 gram. Dus al metaal alleen goed nieuws gekregen.

@trotsemams, hoe is het je suikers?

@de kersverse moeder, hoe bevalt het en gaat het allemaal goed.

4. trotsemams

trotsemams VIP lid

20 aug 2009
    5.653
    0
    0
    NULL
    Zuid-Oost Brabant
    Trotsemamavan2,wat super zeg!Fijn dat alles oke is en het met een dieet te doen moet zijn.

Jahoo,wat goed om te horen allemaal!Ja geweldig is dat,je kindje leren kennen.Zo bijzonder omdat mee te mogen maken.
    Lekker genieten van je roze wolk :D

Hier gaat het weer vrij goed.M`n waardes zijn weer stabieler na de ophogingen.Deze week bloedprikken en daarvoor dinsdag naar de internist.Ben benieuwd!
    Vrijdag ook weer een groei echo en afspraak gyn.Vorige keer lag beeb 5 weken voor op de groei,ik heb het gevoel dat dat nu minder is.We zullen zien ;)

5. Estha

Estha Actief lid

12 nov 2008
    487
    4
    18
    Hoi allemaal,

Ik moet sinds vandaag ook insuline gaan spuiten en zou graag mee kletsen hier!
    Bij 27 weken hebben we ontdekt dat de baby ruim drie weken voor lag op de groei en moest toen mijn suiker gaan prikken. Toen waren ze steeds iets aan de hoge kant. Naar de diëtist geweest en we hadden de hoop dat ik het hiermee zou redden. Echter blijven mijn waardes vaak boven de 7.0. Niet extreem hoog, niet vaak boven de 8.0, maar blijkbaar mag het echt niet hoger zijn dan 7.0. Was dit bij jullie ook de grens? En zijn jullie ook gelijk begonnen met twee eenheden voor elke maaltijd? Want op zich zit ik steeds 's ochtends wel goed. Wil ook geen hypo krijgen. Zometeen voor het eerst spuiten, we eten wat laat vandaag haha, en dan maar eens zien wat het doet. Aankomende maandag groeiecho, hoop dat de baby niet al teveel gegroeid is. Liggen of lagen jullie kindjes veel voor met het gewicht?

Groetjes,
    Estha

6. JahoO

JahoO Actief lid

17 aug 2011
    344
    0
    0
    Ondernemer
    Randstad
    Hoi Esta,
    Spannend, 1e keer prikken. Ik heb zelf ook niet vaak boven de 7 gezeten maar 6.3 is meestal de grens.
    10 dagen terug bevallen van kindjevan 2950 gram, 3 weken te vroeg.
    Voor 37 weken zwangerschap was hij nog wel wat klein.
    Dus hoeft echt niet altijd groot kindje te worden.
    Ik ging trouwens ook met 27 weken spuiten.
    Succes, valt vast meer mee dan he gedacht had. ;)

7. trotsemams

trotsemams VIP lid

20 aug 2009
    5.653
    0
    0
    NULL
    Zuid-Oost Brabant
    Estha welkom hier.Hoe is het spuiten gegaan? Het is even wennen,maar dat gaat vrij snel.
    Nuchter mag hij bij mij niet boven de 7.0 ,na de maaltijden niet boven de 7,9
    Ik ben begonnen met 3x 4 eenheden voor de maaltijd en voor de nacht 10 eenheden langwerkende insuline.
    Goed controleren (en opschrijven wat je erbij gegeten hebt),zo krijg je snel inzicht in wat welk eten met je doet.

Hier ook een baby die voor ligt op de groei.Laatste groeiecho lag hij 5 weken voor op de groei,vrijdag krijg ik opnieuw een groeiecho.Ik heb het gevoel dat de voorsprong nu iets minder is.Maar we zullen zien.
    Zoals Jahoo ook zei,het hoeft niet zo te zijn dat de baby groter is bij diabetes.Maar het kan zeker wel.

Succes ermee en hier lekker van je afschrijven.Doet een mens goed :D

8. trotsemamavan2

25 feb 2011
    1.803
    0
    0
    verpleegkundige
    noord-brabant
    @trotsemams, fijn dat de suikers weer wat beter onder controle zijn. En spannend groei echo, 5 weken is wel veel. Gaan ze het dan ook eerder halen als hij zo groot blijft?

@estha, vervelend dat je moet gaan spuiten, ik heb gelukkig te horen gekregen dat het niet hoefde. Wel was bij mij de grens ook 7 als hij daar boven zou komen moest ik ook gaan spuiten. Nu streng dieet en later nog een keer bloedprikken.
    Hier loopt de kleine ruim 2 weken voor, dus heel netjes vond de gyn en ze dachten niet dat hij boven de 4 kg uit zou komen met 40 weken zwangerschap. Hij woog dinsdag 2400 gram.
    Ik moet wel zeggen dat ik regelmatig verhalen hoor van kindjes die groot zouden zijn en meevielen, maar ook andersom. Dus ik de k dat de groeiecho's ook maar schattingen zijn. Als je ziet als ze het meten dat 1 mm gelijk alweer een paar dagen scheelt kan ik me er iets bij voorstellen.

Hoe was de eerste keer spuiten? Succes in ieder geval.

9. trotsemamavan2

25 feb 2011
    1.803
    0
    0
    verpleegkundige
    noord-brabant
    @trotsemams, is het niet zo dat het kindje 5 weken voor blijft lopen, want hij blijft toch groeien ook al zijn je suikers goed, hij groeit alleen dan weer via normale schema of niet? Ik weet het niet hoor, maar dacht klinkt wel logisch haha

10. trotsemams

trotsemams VIP lid

20 aug 2009
    5.653
    0
    0
    NULL
    Zuid-Oost Brabant
    trotsemamavan2,nee daar gaan ze niet zomaar vanuit.Kan best dat de voorsprong nu minder is omdat hij eerder een keer een extreme groeispurt heeft gehad (al dan niet door te hoge suikers).
    En nu zit ik tegen de 30 weken,meestal krijgen baby`s vanaf 30 weken ongeveer hun vetlaag,dan komen ze vooral in gewicht aan (deze beeb heeft die vetlaag al duidelijk wel).
    Dus mocht het morgen meevallen dan weten we nog niets eigenlijk.Het is maar om te schatten hoeveel beeb per zoveel weken aankomt.

Wat je zegt over de schatting.Bij zoon zaten ze er ook naast.Hij werd geschat op 8 a 9 pond en woog er 11.Pittig verschilletje toch.
    Deze baby gaan ze eerder halen idd,waarschijnlijk met 38 weken.
    Eerder heeft niet de voorkeur omdat baby`s van moeders met diabetes een tragere ontwikkeling van de longen,hersens enz hebben.

11. Ik ben bijna 15 weken zwanger en ben deze week week begonnen met insuline, insulatard..
    Baal er erg van en het voelt zo als falen, maar met een dieet kon er weinig veranderd worden en vooral mijn nuchtere waardes zijn te hoog gemiddeld 6.5.
    Ik heb nog best veel moeite met het accepteren en het voelt erg als falen.
    Ook al heeft de diabetesverpleegkundige gezegd dat ik er niks aan kan doen, het voelt zo rot.
    De hormonen zullen ook wel meespelen, maar het voelt alsof ik mijn kindje geen veilige omgeving kan geven.
    Herkennen jullie deze gevoelens?

12. medousa

medousa Actief lid

20 jul 2008
    359
    0
    0
    einad, ik schrijf net in een ander topic over dit topic, maar je hebt al gevonden!

Meid het is geen falen....het komt inderdaad door de hormonen!! en zeker niet door jou! Je doet er nu het JUISTE en veilige voor je baby ( en dat is insuline te spuiten) ;)

aan de andere meiden.....vanavond reageer ik wat uitgebreider, moet nu gaan werken.....

13. @ medousa, dank je wel voor je berichtje.. Ook in het andere topic!
    Wat fijn dat jullie kindje op schema loopt! Zijn je waardes nu ook stabiel?

14. trotsemams

trotsemams VIP lid

20 aug 2009
    5.653
    0
    0
    NULL
    Zuid-Oost Brabant
    Even ego..

We zijn weer thuis.Echo was weer heel duidelijk.Smurfje lag nu wel met z`n koppie naar beneden en niet verstopt zoals met de 3d echo.Hij heeft het prima naar z`n zin,tja zover was ik ook wel ;) Groeien doet hij nog steeds volop,meneer is al 2 kilo.Dat was wel even schrikken,ze vertelde eigenlijk niet hoeveel voorsprong het nu was maar dat de lijn wel weer hoger boven de bovenlijn zat als voorheen.Ik vraag me af hoe het verder gaat met smurfje,na 30 weken komen de meeste baby`s pas echt aan van het vet.
    We zullen zien,gyn deed er ook niet zoveel uitspraken over.Voorlopig is het dus afwachten ;)

15. medousa

medousa Actief lid

20 jul 2008
    359
    0
    0
    trotsemams, die van mij werd met 30 weken op 1500 gram geschat en dit was volgens de echoscopiste het gemiddelde....

bij mij zijn de waarden weer in orde, alleen lijkt het wel of ze aan hert dalen zijn, dus de komende dagen moet ik weer goed controleren of het inderdaad niet lager wordt.

ik vind het nu wel zwaarder worden. Ik krijg minder lucht omdat de beep vrij hoog ligt en heb hier hinder van. ben nu echt de weken aan het tellen tot mijn verlof (nog 4 weken)

estha en einad hoe gaat het met het spuiten?

16. Estha

Estha Actief lid

12 nov 2008
    487
    4
    18
    Hoi!

Een late reactie, beetje druk gehad. Het spuiten valt inderdaad mee, ik spuit nu 3,3 en 2. Mijn waardes zijn de laatste twee dagen wel redelijk, soms nog een uitschieter van boven de 9. Vandaag een groeiecho gehad en de baby loopt nog steeds ruim twee weken voor. Eerst was het alleen het buikje maar nu ook het hoofdje en de beentjes. Het is dus gewoon een grote baby. De gynaecoloog had het vandaag wel over eerder inleiden, dus denk dat ik met 38 weken mag bevallen!
    De baby werd geschat op ruim vier pond!

Hoe gaat het verder met iedereen?

Groetjes, Estha

17. medousa

medousa Actief lid

20 jul 2008
    359
    0
    0
    Even weer een update....
    Afgelopen dinsdag naar de gyn geweest en wordt met week 38 ingeleid! ( dus nog een kleine 6 weekjes :$)
    Over 2 weken een groei echo en mijn bloeddruk meten en langs de internist en diab verpl.

Trotsemams, hoe gaat het met de groei?

Estha, weet je al meer over het inleiden?

Einad, hoe gaat het nu?

Deel Deze Pagina