insuline spuiten

Discussie in 'Gezondheid' gestart door suze30, 8 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. trotsemams

trotsemams VIP lid

20 aug 2009
    5.653
    0
    0
    NULL
    Zuid-Oost Brabant
    Suze,bij mij is het wel een heel verschil welke cruesli.Sommige bevatten erg veel suiker.Nou bevat cruesli dat over het algemeen wel.Ik eet het op advies van de dietiste.Eerst at ik `s morgen een schaaltje vruchtenkwark.M`n suikers bleven daar hoog bij en de dietiste dacht dat cruesli toevoegen de opname vertraagde en daardoor lagere suikers.Klopte helemaal.
    Inmiddels pak ik het met melk omdat ik dat beter weg krijg.Ik heb trouwens cruesli balans van quaker,die smaakt me goed en daar doe ik het het beste op.

Ik vind het ook super om ervaringen te delen!Samen weet je meer als alleen toch.

2. suze30

suze30 Fanatiek lid

7 jul 2009
    2.188
    1
    0
    NULL
    NULL
    trotsemams,jazeker weet je samen meer dan alleen, dat is het fijne van zo'n forum he! ik ben 1x bij de dietiste in het zh geweest en hoefde ipc niet meer terug,maar mss zou het best wel verstandig zijn om toch nog eens een afspraak te maken!

ps heb je mijn laatste vraag nog gelezen over of de waarde 1,5 uur na het eten normaal gesproken op zijn hoogst is?

3. trotsemams

trotsemams VIP lid

20 aug 2009
    5.653
    0
    0
    NULL
    Zuid-Oost Brabant
    Ik zou zeker een afspraak maken als je daar behoefte aan hebt.
    Je andere vraag had ik idd niet gezien ;)

Ik weet het niet eigenlijk.Als de dietiste zegt dat je waarde na 1,5 uur op zijn hoogst is dan zou hij daarna toch lager moeten zijn als je wel gespoten had.
    Dat zou je met de dietiste kunnen overleggen.Als mijn waarde na 1,5 uur teveel boven de 8 uitkomt moet ik insuline bijspuiten.Maar ik weet niet hoe dat zit als je nog later meet.
    Heb je al eens geprobeerd als ie zo hoog is om even heel wat water weg te drinken?Of wat te gaan bewegen? Daar gaat hij wrs ook van zakken.

4. suze30

suze30 Fanatiek lid

7 jul 2009
    2.188
    1
    0
    NULL
    NULL
    ik had nu (toevallig) een halve liter water gedronken na de eerste keer prikken, na de 9.8 prikte ik een kwartier later weer 7.6 dus hij zakte wel weer heel snel gelukkig,maar waarom ie nu zo piekt?!
    ik heb vrijdag pas een bel afspraak staan,maar als hij morgen weer zo piekt zal ik zelf alvast contact zoeken, mij hebben ze niets gezegd over evt bijspuiten,maar juliie zijn ook wat meer bekend met het spuiten he

5. medousa

medousa Actief lid

20 jul 2008
    359
    0
    0
    Ik zelf moet altijd 2 uur na de maaltijd de waardes checken en soms zit ik inderdaad boven de 7, vaak heeft dit dan met emoties te maken, dit is ook van invloed op de waardes. Ik merk ook wanneer ik slecht slaap, dat ik nuchter ook een stuk hoger zit, dan wanneer ik heerlijk slaap.

Mijn dagmenu ziet er zo uit
    Ontbijt: yoghert met muesli
    Tussendoor: time out
    Lunch: 3 volkoren boterhammen met kaas of vleeswaar
    Tussendoor: wanneer ik erg laag zit fruit, anders een yofruit
    Avondeten: pasta, aardappelen of rijst met groente en vlees

Ik weeg wel alles af zodat ik de koolhydraten kan tellen en eventueel meer kan bijspuiten

@ suze30,inderdaad even bellen als die weer te hoog is. Hier is de regel wanneer hij 2 dagen te hoog is (boven de 7) 1 eenheid erbij spuiten misschien kan je ook zoiets afspreken met je diabetes vp. Gewoon bellen als er iets, of als je onzeker bent ze zijn daar tenslotte voor ;) en anders slepen wij je er wel doorheen....

@trotsemams, ik heb ook veel aan die site, ben nu ook het boek aan het lezen die de site adviseerd. Ook hier staan goeie tips in alleen gaan sommige dingen tegen mijn principes in ( zoals bij elke kik oppakken en het bij je dragen van de beep) maar daar ga ik vanzelf een oplossing voor vinden ;)

Ik ben ook veel meer met de bevalling bezig, dan bij de eerste. Komt waarschijnlijk omdat ik nu weet wat ik prettig en minder prettig vind. Ik ga het allemaal bij de volgende afspraak met de gyn aankaarten. Het kan maar vast genoteerd staan....

6. trotsemams

trotsemams VIP lid

20 aug 2009
    5.653
    0
    0
    NULL
    Zuid-Oost Brabant
    Suze,ik spuit ook pas sinds een maand ongeveer.Dus ik moet ook nog genoeg leren.
    Bij twijfel zou ik altijd contact opnemen met je diabetes verpl of de dietiste.Heb je daar wel regelmatig contoles`s?

7. suze30

suze30 Fanatiek lid

7 jul 2009
    2.188
    1
    0
    NULL
    NULL
    @mdousa, ik heb ook de afspraak om als ik 2 dagen boven de 7 prik 1 eenheid meer te gaan spuiten,maar het lijkt op het moment weinig uit te maken...het is idd ook wel prettig om hier even mijn hart te luchten en te kijken hoe jullie ertegen aan kijken of te weten hoe jullie ermee omgaan!
    jij hebt ook een strak dagmenu idd!
    heb je morgen al betijds de echo??

@trotsemams, ik heb elke vrijdag een belafspraak met de diab.verpl. om mijn waardes van die week te bespreken, ik dacht je al vanaf het begin insuline spoot, dus jij bent idd ook nog wat aan het aftasten?!

vanavond zat ik gelukkig weer mooi na mijn zuurkoolstampot:D

8. medousa

medousa Actief lid

20 jul 2008
    359
    0
    0
    @suze30, ik heb pas om 3 uur de guo. Ik ben de minuten aan het aftellen ;) ik ben nooit zenuwachtig, maar nu :$ het is ook te merken aan mijn waardes, die schieten omhoog. Hoop zo dat alles goed is.....kanik eindelijk los met shoppen :p

Ik spuit nu sinds februari, omdat de medicijnen die ik gebruikte ( glimipiride) niet tijdens het zwanger worden of zwanger zijn mocht gebruiken. Heb nu aardig de slag te pakken. Wanneer ik borstvoeding geef moet ik ook nog door blijven spuiten, dan mogen die medicijnen ook niet gebruikt worden....

Ik heb wel eens momenten dat het spuiten me moeilijker afgaat, maar na 2 dagen gaat het dan weer een stuk beter. Hebben jullie dit ook?

9. trotsemams

trotsemams VIP lid

20 aug 2009
    5.653
    0
    0
    NULL
    Zuid-Oost Brabant
    Ik spuit nu ruim een maandje denk ik.Ik weet sinds ruim 1 jaar dat ik diabetes type 2 heb.
    Toen ben ik mijn suikerwaardes bij gaan houden om beter inzicht te krijgen (ook met het oog op onze zwangerschapswens).
    Ook ben ik toen gestart met een dieet.Voor ik zwanger werd waren mijn suikerwaardes echt perfect,toen ik zwanger werd schoten ze meteen omhoog.

Medousa,ben benieuwd of ik tijdens de borstvoeding ook moet blijven spuiten.Ik hoop het niet.Heb het idd net als jou,over het algemeen gaat het prima,maar soms even niet en dan baal ik echt dat ik weer moet spuiten.
    Succes met afwachten tot 15.00...pff lange dag dan zo he ..

10. suze30

suze30 Fanatiek lid

7 jul 2009
    2.188
    1
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,

@medousa, hoe is het gegaan?? ben benieuwd!

@trotsemams,zijn er ook dagen dat jullie niet hoeven te spuiten dan, of begrijp ik dat nu verkeerd?

Ik had tussen de middag op het werk(op het werk valt de waarde altijd hoger) 14 eenheden gespoten ipv normaal 8 en ik zat nog steeds boven de 7:(
    ik heb nu creusli gehaald en beschuit,morgen maar eens wat anders proberen en kijken hoe ik reageer!

11. medousa

medousa Actief lid

20 jul 2008
    359
    0
    0
    Er waren gelukkig geen afwijkingen te zien, en de beep loopt ( nog)niet voor op met de groei, loopt prima op schema....
    Het geslacht weten we, maar de echoscopiste zei dat ze het niet goed kon zien, maar ze denkt een......meisje!!!! Ze zei wel dat we op de uitslag van de vwp moeten wachten dan hebben we 100% zekerheid. We wachten nog met vertellen totdat we de uitslag van de vwp weten, want mijn man heeft het sterke vermoeden dat ze er naast zit ( ik trouwens niet, hoor;))

Vanmiddag weer een sessie in het ziekenhuis. 1/2 uur aan de bloeddrukmeter en dan naar de internist en diabetes verpleegkundige.

Met de waardes gaat het goed, moet bijna om de 2 dagen een eenheid erbij spuiten, maar dit kan ook door de zenuwen komen van de vwp en de echo, nog 1 week voor de laatste uitslagen en dan kunnen we echt gaan genieten......

12. trotsemams

trotsemams VIP lid

20 aug 2009
    5.653
    0
    0
    NULL
    Zuid-Oost Brabant
    Goed om te horen Medousa! En zeker super dat de beeb nog "op schema" ligt ;)
    Heb jij ook hoge bloeddruk? ivm de bloeddrukmeting. Succes vanmiddag iig met je ziekenhuisbezoekjes.

Ik heb straks ook een afspraak bij de internist.Zo apart,zit ik hier een paar dagen terug nog te vertellen dat m`n suiikers stabiel zijn.Nu schieten ze toch wat omhoog,zonder verandering van eetpatroon.Dus ben benieuwd,heb vandaag met de diabetesverpleegkundige overleg via de mail.
    Ben ook vooral benieuwd wat m`n bloeddruk aan het doen is,niet veel goeds vrees ik.Even afwachten dus.

Morgen naar de dietiste en donderdag naar de gyn,goed geregeld :p

13. trotsemams

trotsemams VIP lid

20 aug 2009
    5.653
    0
    0
    NULL
    Zuid-Oost Brabant
    Suze,ik spuit trouwens wel iedere dag..minimaal 4x,soms iets vaker.

14. suze30

suze30 Fanatiek lid

7 jul 2009
    2.188
    1
    0
    NULL
    NULL
    @medousa, wat fijn dat de echo goed was en de kleine (nog) niet voor ligt op groei!
    als je om de 2 dagen een eenheid bij moet spuiten dan loopt ie toch wat omhoog he, heb je ook last van je bloeddruk?
    succes met je zh bezoek,goed geregeld alles zo achter elkaar;)

@trotsemams,ik heb ook dat als ik heel "trots" vertel dat mijn waardes redelijk stabiel zijn, dan gaat het ineens weer knudde;)
    jij hebt het iets minder geregeld met je zh bezoekjes haha;)
    ik moet 16 dec pas voor het eerst na de internist, ik heb die man nog nooit gezien of gesproken, hij schrijft wel mijn medicijnen voor..de diab.verpl. regelt verder alles
    heb jij ook last van je bloeddruk?
    ik heb daar gelukkig (nog) geen last van..

ik heb vanmorgen voor het eerst creusli gegeten met yoghurt en hij zat netjes onder de 7 na anderhalf uur,dus hopelijk gaat het hier nu beter mee,maar kan maarzo omhoog weer gaan,we moeten het maar even afwachten!
    vanaf vanmiddag krijg ik weet ab voor een blaasontsteking, de vorige keer toen ik ab kreeg gingen mijn waardes heel erg schommelen,dus ik hoop dat het nu beter zal gaan!

fijne dag allemaal!

15. trotsemams

trotsemams VIP lid

20 aug 2009
    5.653
    0
    0
    NULL
    Zuid-Oost Brabant
    Nou zeg dat,niet erg strak geregeld.Maar de internist werkt alleen op die dag en dan is de dietiste er weer niet.
    Volgende ronde probeer ik het strakker te plannen.

Ik heb idd helaas ook hoge bloeddruk.Dat had ik voor het eerst op mijn 16e,daar toen medicijnen voor gehad en na een jaar of 2 was het goed.
    Bij de zwangerschap van dochter (ruim 8 jaar terug) begon het weer omhoog te gaan,heb toen op het einde medicatie gehad en ben om die reden ingeleid.
    Heb nog even medicatie nodig gehad na de bevalling en toen was het weer oke.
    Tot ik zwanger raakte van zoon,toen begon het al heel pril en sindsdien (ruim 6 jaar terug) heb ik medicatie nodig.

Ik ben dus voor deze zwangerschap begonnen met veilige medicatie en tot nu toe was het allemaal super in orde.
    Nu heb ik het idee dat het niet zo goed is,dus ben erg benieuwd.

Netjes zeg,onder de 7 na cruesli! Houden zo zou ik zeggen,maar helaas is dat makkelijk gezegt als gedaan.
    Het blijft puzzelen,maar het komt vast wel goed.

16. suze30

suze30 Fanatiek lid

7 jul 2009
    2.188
    1
    0
    NULL
    NULL
    Wat doet de internist dan precies eigenlijk? ik moet bijv de 16e naar de internist en naar de diab.verpl. ik dacht dat ze allebei een beetje hetzelfde deden,maar dat de internist de medicijnen voorschrijft.

vervelend van je bloeddruk, gelukkig is dat dan goed onder controle te houden(vooral buiten de zwangerschap) want schijnbaar gaat het nu iets minder dus...

17. medousa

medousa Actief lid

20 jul 2008
    359
    0
    0
    Ik heb gelukkig geen last van een hoge bloeddruk maar die wordt zeer regelmatig gecontroleerd ( iedere bezoek aan de gyn en om de keer bij de internist en dan een half uur aan de bloeddrukmeter)

@suze30 De internist kijk naar jou en de gyn naar je baby ( beetje simpel gezegd) Je zult waarschijnlijk bloed moeten prikken ( hb1ac en je leverfunctie e.d) en je bloeddruk zal gemeten worden, ook na de bevalling moet je nog een paar keer naar de internist....

Ik kan gelukkig alles op 1 dag plannen in het ziekenhuis. Er is nl een zwangeren diabetes spreekuur, dan zit alles op 1 dag

18. suze30

suze30 Fanatiek lid

7 jul 2009
    2.188
    1
    0
    NULL
    NULL
    ok,dat is duidelijk, thanx voor de uitleg;)
    moeten jullie ook elke keer bloed laten prikken?

fijn dat alles ineens gepland kan worden, ik heb ook een afspraak bij de internist en aansluitend bij de diab.verpl.,wel fijn!

19. trotsemams

trotsemams VIP lid

20 aug 2009
    5.653
    0
    0
    NULL
    Zuid-Oost Brabant
    Ben weer terug van de internist.Suikers zijn idd aan het stijgen,maar de gemiddelde van afgelopen weken zijn perfect.HB1aC waarde van 44 !!!Goed bezig dus :D

Ben nu in totaal 2 kg aangekomen en ook dat is perfect.
    De assitente kwam op een behoorlijke lage bloeddruk uit,ik zei eerlijk dat ik anders had verwacht.Assistente geirriteerd..
    Nah,pech dan haha...Internist ook weer opgemeten en daar was hij een stuk hoger,maar hij vond het niet verontrustend en daar konden m`n klachten niet van komen.Tja,hoge bloeddruk voel je niet maar de schommelingen wel.En aangezien mijn bloeddruk altijd net zo fanatiek is geweest met jojo`en als mij gewicht vind ik het maar raar.
    Moest wel meteen uitgebreid bloed laten prikken en urine checken.Komt vast niet uit,maar het zal wel :p Donderdag naar de gyn en daar krijg ik die uitslagen gelijk,ben benieuwd hoe het dan met m`n bloeddruk is.

20. suze30

suze30 Fanatiek lid

7 jul 2009
    2.188
    1
    0
    NULL
    NULL
    fijn dat het gemiddelde goed was bij de internist!! doe je het ophogen van de insuline nu met het stijgen op eigen inzicht dan of altijd eerst in overleg?
    fijn dat de bloeddruk wel goed was!:D

wel netjes pas 2 kg aangekomen:)
    ik ook tot nu toe,maar ben weer afgevallen sinds ik dit dieet heb..

Deel Deze Pagina