Kleine ophogingen mag ik zelf doen op eigen inzicht,maar bij wat hogere suikerwaarde altijd even in overleg. Helemaal goed,pas 2 kg aangekomen jij Straks slanker als voor de zwangerschap,heerlijk toch haha
ja dat is zeker lekker!!! is een hele verbeering tegenover de andere zwangerschappen hebben jullie ook regelmatig belafspraken of mail afspraken om te overleggen?
Ik moet elke week bellen of mailen. Zelf mail ik meestal... Mijn gemiddelde was dit keer 35 mooier kan bijna niet Ik ben tot nu toe 4 kilo aangekomen, zal in werkelijkheid iets minder zijn, want ik woog me 's ochtend nuchter en zonder kleding en gisteren moest ik aan het eind van de middag met mijn kleding op de weegschaal staan. Helaas zijn mijn batterijen op van mijn weegschaal, dan kan ik het beter checken. Ik ga vanaf nu me wel strenger aan het dieet houden en niet meer snoepen..... Ik moet elke 6 weken bloedprikken. Ik ben ook door gestuurd naar de lactatiedeskundige en mijn voeten moeten gecontroleerd worden, dit schijnt een nieuw protocol te zijn. Heb veel vragen voor de laftatiedeskundige, dus dat vind ik wel heel erg fijn, maar mijn voeten controleren????
@medousa, fijn dat ook bij jou de waarde over lange termijn goed was!! wat doet een lactatiedeskundige?? hoe je,je niet zo heel precies aan het dieet? toen ik net aan het spuiten was had ik neiging om af en toe iets extra's te nemen,maar daar raakt het helemaal van in de war,dus ik doe het ook maar niet meer, zal rond de kerst wel wat moeilijk worden,maar is voor een goed doel he
Vandaag bij de dietiste geweest en het gaat goed allemaal.Ben goed bezig en daar ben ik best trots op.Ik heb een lange weg gehad voor ik normaal met eten om kon gaan,dus dit is echt een super gevoel. Ik mail of bel ook iedere week met de diabetesverpleegkundige om mijn waardes door te nemen. Daarnaast iedere 3 weken naar de dietiste en iedere 6 weken bloedprikken en naar de internist. Medousa,wat netjes zeg je waarde! Waarom wordt je doorverwezen naar de lactatiedeskundige als ik vragen mag? Ik ben me goed aan het verdiepen in de borstvoeding,al heb ik wel al erg veel ervaring Mijn plan is om einde van de zwangerschap vast een kleine voorraad te kolven zodat de baby na de bevalling meteen borstvoeding kan krijgen omdat borstvoeding echt beter is om de suiker van de baby stabiel te krijgen. Maar mss had ik dat hier al verteld? Of in een ander topic haha
@trotsemam, daar mag je ook zeker trots op zijn! is ook allemaal niet niets,al lijkt het voor een ander vaak makkelijk gezegd, maar je doet het idd heel goed!! ik wist niet dat bv ook beter was om de suikers op orde te krijgen bij de beeb,ik kan mijn overgevoelige tepels geen borstvoeding geven,dat is echt geen doen,maar ik vind het super dat jullie het wel gaan doen/kunnen! ohhh lactatiedeskundige is degene die je helpt en begeleidt bij de bv of niet??
Dat klopt suze30 Het is mij aangeboden om met haar te gaan praten i.v.m de diabetes. Heb begin januari een afspraak, dus mochten jullie eventueel vragen hebben Mijn suikers zijn nu eindelijk redelijk stabiel. Ik mail ook elke week met de diabetesverpleegkundige . Hoop deze week de rest van de uitslagen binnen te hebben, zodat ik eindelijk kan shoppen De babykamer is in mijn hoofd al ingericht ( mits het een meisje is) Die wordt babyroze met zilver....
Medousa,is dat dan vooral ivm je diabetes tijdens de borstvoeding zeg maar? Ben wel benieuwd wat ze dan nog als tips heeft enz. Babyroze met zilver,leuk! Ben benieuwd hoor ..wanneer weet je het geslacht? Ik was gister trouwens bij de gyn en hij vroeg naar mijn 20 weken echo.Die wordt gedaan bij een prenataal screeningscentrum.Nou heeft de gyn een afspraak gemaakt bij een academisch ziekenhuis ivm de diabetes. Hebben jullie/jij dat ook gehad? Gyn heeft wel ook een echo gemaakt gister en gekeken hoe het met de baby is en op het eerste oog ziet het er allemaal keurig uit.Maar dat is niet te vergelijken met zo`n uitgebreide echo.
@medousa, wat leuk roze met zilver.. heb je het gevoel dat het een meisje wordt?? @trotsemam, ik heb de echo gewoon bij zo'n bureau gehad, ik had toen nog geen suiker(of we wisten het niet)
Suze,de gyn heeft gister niet uitgebreid gemeten (dat doet de echoscopiste altijd).. Hij heeft alleen hoofd tot stuitje gemeten en dan met schatting van de benen erbij kwam hij op ongeveer 21 cm.Niets verontrustends,maar ook niet erg nauwkeurig. We wachten de 13e maar af,gelukkig is het dat zo
Ik moest ook naar het erasmus voor de GUO ( zoals dat heet) alles word nauwkeurig nagemeten en gecheckt. Hij duurde ruim een uur, maar dit kwam omdat mijn beep te veel draaide en kon ze het hartje niet goed beoordelen...er werd toen iemand bijgehaald De echoscopiste heeft een meisje gezegd, maar........zowel mijn man, moeder en zus hebben het gevoel dat het een jongen is. Voor mij maakt het niet uit zolang het maar gezond is.....Ze zijn echt zo overtuigd van hun gevoel, dat dit mij onzeker maakt, dus ik wacht braaf met shoppen totdat we de uitslag van de vruchtwaterpunctie, want dan hebben we zekerheid... Lactatiedeskundige, is inderdaad i.v.m. Diabetes en het protocol van het ziekenhuis wordt uitgelegd
Wat top van het ziekenhuis,dat je naar de lactatiedeskundige mag! Ik ben wel benieuwd naar de echo.Gyn benadrukte dat hij me naar het Radboud stuurde puur voor de zekerheid,niet omdat hij een vermoeden had.
Die echo's zijn geavanceerder dan de normale echo ( zelf zie ik het verschil niet, hoor ben ook maar een leek) Ze kunnen hiermee de verhoogde risico's die we hebben, beter zien en die checken ze extra. Ik vond het geweldig om de beep te zien..... Vanavond sinterklaas vieren.....hoop dat ik van de kruidnootjes en chocolademelk kan afblijven
Nog maar 10 dagen en dan kan ik erover meepraten Husband had chocomelk light voor me gekocht.Ik heb nog niet gekeken hoe light die is en geen idee of het smaakt.Vond het wel lief van `m. Fijne sinterklaasavond !
hoihoi, hoe gaat het met jullie? een leuk sinterklaas weekend achter de rug?? @medousa, je eigen kunnen inhouden met de choco noten?? hier een leuk maar druk weekend achter de rug, ik ben wel blij dat het weer voorbij is, ben nu wel gesloopt,maar de kids vonden het geweldig!! en dat is het belangrijkste he verder gaat het wel goed, de waardes zijn redelijk stabiel dus ik mag niet klagen! morgen naar de verpleegkundige van de gyn,ik ben benieuwd wat die precies doet?!
Hier ook moe maar voldaan en 2 happy kids hihi Ik heb me goed kunnen houden met eten,alleen vanmiddag best wat gesnoept Dus ik dacht ff meten voor het eten..6,7..Dat viel me mee. Verder zijn mijn waardes over het algemeen aan het stijgen,maar dat schijnt normaal te zijn deze tijd. De verpleegkundige bij de gyn bespreekt meestal dingen als borst of flesvoeding,wat voor wensen je hebt en dat soort dingen.Het is meestal een verpleegkundige van de kraamafdeling.Dus als je vragen hebt vast opschrijven
oh dan mag ik ze wel gaan opschrijven ja!! want heb genoeg vragen haha, dit is de eerste keer dat ik onder de gyn ga bevalen, de laatste 2 keer ook wel,maar toen werd ik aan het eind van de bevalling pas overgedragen ivm meconium houdend vruchtwater. ik moet de insuline ook om de dag verhogen,maar dan hou ik het wel redelijk stabiel, knap dat je,je zo in kunt houden hoor! ik had zaterdagavond wel wat gesnoept en daarna meteen wat gespoten, toen bleef ie wel mooi onder de 7 gelukkig!
Uhum trotsemams, ik heb me NIET in kunnen houden, maar heb er heerlijk van genoten De kleine meid is zooooo blij met haar cadeau's dat alles mee in bed moest.....gelukkig zag ze in dat het niet ging en werd er een selectie gemaakt, maar de rolschaatsen die moesten in bed blijven Ik ben op moment stabiel ( voor hoe lang dit duurt) ben benieuwd hoe het de komende weken gaat, want dan is het topdrukte, de waardes zullen dan wel weerw omhoog gaan, door de stress .......we zullen het zien....