nou lekker toch als je dr dan maar van genoten hebt!! worden jullie kindjes ook sowieso opgenomen na de bevalling ivm dat ze dan een glucose infuus krijgen?!
Medousa,moet kunnen een keertje Ik had ook behoorlijk gesnoept gister..maar vond m`n waarde (6,7) echt meevallen. Deze baby komt iig 2 dagen op de couveuse afdeling.Bij dochter was dat ook (vanaf 8 pond standaard),maar ze had geen extra glucose nodig. Zoon werd ook opgenomen en had wel infuusje nodig. En zo blijft het iedere keer spannend met ons he..denk je dat alles stabiel is en schiet het ineens weer omhoog.We houden maar vol..nog "maar" 22 weken haha
@trotsemam, als je dan wat hebt gesnoept test je de bloedsuiker dan ook na 1,5 uur? is zeker netjes 6,7 ok, dus het is helemaal niet zeker mss dat hij een infuusje krijgt,ze houden hem alleen even extra goed in de gaten? ik heb maandag weer een afspraak bij de gyn zal het haar ook eens vragen, als ik daar zit luister ik wel,maar de echte vragen komen thuis pas in me op...lijkt wel of het dan pas alemaal doordringt ofzo.. is de suiker buiten de zwangerschap beter stabiel te houden of schommelt het dan ook wel?
Ik mocht met mijn dochter de volgende ochtend naar huis en zij had geen extra glucose nodig. Zij was ook niet te groot. Wel werd er 5x gecontroleerd dmv een hielprikje ( zo zielig) hoe hoog haar suiker was, en die was vanaf begin af aan goed. Nog vergeten te vertellen..... Ik heb de uitslag van de vruchtwaterpunctie gehad en die was helemaal goed! Helaas stond er niet in de brief welk geslacht de beep heeft, dus moet nog een week wachten ( heb dan een afspraak bij de gyn) voor meer zekerheid, maar ......gelukkig zijn er geen afwijkingen eindelijk kan het echte genieten beginnen!
Suze,ik denk niet dat het zeker is dat hij een infuusje krijgt.Lijkt mij niet nodig toch? Ze zijn gauw genoeg of de suikers stabiel blijven of niet. Super Medousa,dat de uitslag goed was!Heerlijk nieuws..en nu nog een weekje geduld hihi Suze,hier duurde het even voordat mijn suiker stabiel was voor de zwangerschap.Maar dat heeft er ook mee te maken dat ik hele grote pieken had in mijn eetpatroon.Uiteindelijk was mijn suiker helemaal super op orde en toen raakte ik zwanger
@medousa, dat is hartstikke mooi nieuws!! nu alleen nog even 'wachten' op het geslacht ik moet dat dan nog even goed navragen dus, nee, ik vind ook als het niet nodig is,dan niet! bij mijn middelste en oudste zijn ook de suikers in de gaten gehouden doormiddel van hielprikjes, dit was verder goed en ze mochten ook gewoon bij mij op de kamer,maar het schijnt nu ik insuline spuit het toch anders gaat na de bevalling.
Goedemorgen, Hoe is het met jullie?? Suze,hier is het standaard dat je baby naar de couveuse gaat als je diabetes hebt of als je kindje zwaarder is als 8 pond. Mijn suikers zijn niet erg stabiel meer.De ochtenden zijn vrij hoog,ondanks hetzelfde eetpatroon.Ben nu omhoog gegaan met de insuline maar het is nog niet waw.Woensdag naar de diabetesverpleegkundige. Gisteravond aten we broodjes.Dat is het minst gunstige qua avondeten voor mij dus bij voorbaat al extra gespoten.Na 1,5 uur was hij nog te hoog.Toen nog wat bijgespoten en weer 1,5 later was hij net binnen de grens.Dat is toch vreemd? Ik had gister wel wat woorden met husband en weet dat stress niet erg bevordelijk is voor je suikerspiegel.Zou het daar zoveel van kunnen stijgen dan? Woensdag ga ik het iig bespreken maar ben benieuwd wat jullie ervaringen daarmee zijn. Fijne zondag allemaal!
Goedemorgen! Hier alles goed, gisteravond heb ik onverwacht een babyshower gehad,de kliene is erg verwend Ik zit ook de laatste 3 ochtenden met het ontbijt..ik eet ook precies hetzelfde, ik had vanmorgen 2 eenheden extra gespoten,maar zat nog steeds iets te hoog, dus morgen nog maar iets meer spuiten... Ik heb nog niet meegemaakt dat ik dacht dat de suiker hoog was door stress,maar ik snap sowieso af en toe helemaal niets van die waardes, ik dacht dat bewegen ook goed was na het eten,maar juist dan valt hij hoger uit??! De diab.verpl. heeft wel gezegd dat stress veel invloed kan hebben op de waardes, ik hoef geen brood te eten voor het avondeten,want ik zou niet weten wat ik zou moeten spuiten dan,maar vast heel veel, ik had laatst tussen de middag een heel klein stukje stokbrood met kruidenboter, ik denk dat het 1/5e deel was van een stokbrood en toen had ik 20 eenheden gespoten,maar dat was zelfs nog te weinig,dus ik eet nu helemaal geen brood meer, beschuit gaat iets beter... ben benieuwd wat de diab.verpl. woensdag zegd!
Suze,wow..dan spuit je veel of niet? Ik dacht dat je juist heel minimaal spoot? Ik mag per keer met niet meer dan 2 eenheden ophogen.Maar ik ben blij dat ik nog wel brood kan eten (eet ik tussen de middag altijd). Hier zakt m`n waarde idd als ik meer beweeg,wat apart dat het bij jou anders is.Ben ook benieuwd woensdag.. Maar morgen eerst de 20 weken echo,pfff nog veel spannender.
ik spuit normaal s'morgens 14, s'middags 16 en sávonds tussen de 10 en 18 eenheden, het ligt eraan wat ik eet, maar ik had afgesproken dat als ik eens brood wil eten dat ik dan wat meer zou spuiten,maar daar valt niet tegen te spuiten voor mijn gevoel dus ik eet nu helemaal geen brood meer... oh spannend morgen de echo! heel veel succes!! willen jullie ook weten wat het wordt? hier vanmorgen op controle geweest bij de gyn, alles was goed, de kleine is zo groot als 37 weken dus ze verwachten dat ie bij 38 weken ook al 8 a 9 pond zal zijn, het is dan ook echt wel tijd dat ie wordt geboren!
Fijn dat alles goed was bij de gyn! Goed dat ze nu wel ff kijken naar het gewicht,krijg je de komende weken nog meer echo`s? Ja,we willen het geslacht wel weten.Ondanks dat ik er ook erg benieuwd naar ben maakt het me tegelijk ook werkelijk niets uit.Hoop zo dat alles oke is met de baby.Ben blij als het morgen is
Ja dat is ook het belangrijkste he, wij weten nu voor het eerst wat we krijgen, ons maakte het ook niets uit,maar vind het wel bijzonder om nu te weten ik krijg bij 36 weken ook nog een keer een echo, dus ben benieuwd hoe groot hij dan weer is! succes morgen!!!
Dankjewel Suze! Wij vinden het vooral fijn voor de kids om het geslacht alvast te weten.Dochter wil nl heel graag een zusje en zoon een broertje..Tja,dan kunnen ze zich vast voorbereiden haha Ik kom morgenavond even verslag uit brengen
Even een update van onze 20 weken echo .. Alles gaat goed met ons kleinste VENTJE Het zag er echt keurig uit,het hartje,rugje enz enz.Beeb was erg dwars,draaide iedere keer weg uit het beeld en zwaaide wel heel fanatiek met zijn armen voor het beeld.Daardoor was het lastig om alles goed te bekijken,maar zo hadden we de tijd. Beeb ligt wel al een week voor op de groei en dat is al veel sneller dan we eigenlijk willen.Even afwachten hoe dat verder gaat dus.
Ohhh wat fijn dat alles goed is en een klein mannetje!! leuk hoor! bij mij lag de kleine met 20 weken ook al 1 week voor op groei, daarna bij 28 weken op 3 weken en zo is het tot nu gebleven.
Ik hoop dat het hier ook bij 3 weken blijft,daar teken ik voor.Maar een beetje huiverig ben ik natuurlijk wel. Vrijdag naar de gyn,ben benieuwd wat hij zal zeggen. Een mannetje,ik wist het al zo lang..zo`n sterk voor gevoel.Ben zo blij dat m`n intuitie het goed heeft haha
Ja ik kan me voorstellen dat je er huiverig voor bent! ik hoop voor je dat het daar dan bij blijft of niet eens zover voor komt! Ik had ook een heel sterk voorgevoel, ik denk ook als ze hadden gezegd dat het een meisje zou worden ik het niet had geloofd haha,maar ook mijn vorgevoel was helemaal goed
Grappig dat gevoel..zo sterk.Ik denk ook dat als ze meisje had gezegd dat ik dan zou zeggen dat ze nog maar eens goed moest kijken Maar het was niet nodig,meteen toen ze tussen de benen ging kijken zag ik z`n balletjes en plasser.Vast ook een week voor op groei,daar kon je niet omheen haha
Hahaha, ja dat blijft bijzonder he! had je ook een sterk voorgevoel bij de andere? ik bij de 1e en 3e wel, toen wist ik zeker dat het meisjes waren,al wisten we het geslacht tot aan de geboorte niet, alleen bij de 2e had ik er helemaal geen gevoel bij.. @medousa, alles goed meid???
Bij de eerste (dochter) had ik dat niet zo,toen wisten we het wel rond 23 weken. Bij de tweede (zoon) had ik al snel het gevoel dat hij een jongen zou zijn (hebben we niet op de echo`s gezien).Hij was nl heel sterk,dat zorgde voor het gevoel.En deze beeb is weer net zo sterk (ik voel hem al vanaf 14 weken en husband en kids snel daarna)..en net zo druk Vandaag bij de diabetesverpleegkundige geweest.Ik gaf aan dat ik de laatste dagen zoveel meer honger heb.Het is echt lastig,maar die honger is er nu eenmaal. Op internet lees ik dat je rond deze tijd ook juist meer eten nodig hebt.Maar dat vond de diab.verpl niet zo`n goed idee. Vanmorgen had ik een plakje ontbijtkoek gepakt en dat moest ik toch echt niet meer doen. Dinsdag naar de dietiste en overleggen of er andere mogelijkheden zijn. Ik snap dat het niet de bedoeling is dat alles wat ik eet meteen naar de baby gaat,maar het zal toch ook niet de bedoeling zijn dat ik nog 20 weken honger zal hebben?