insuline spuiten

Discussie in 'Gezondheid' gestart door suze30, 8 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. trotsemams

trotsemams VIP lid

20 aug 2009
    5.653
    0
    0
    NULL
    Zuid-Oost Brabant
    Jahoo,was het maar zo`n feest dat ik er van af viel ;) Komt ook wel een beetje door mezelf,omdat ik zovaak schommelingen in m`n gewicht heb gehad.Pas toen ik bijna een jaar met m`n dieet bezig was viel ik af.Maar goed,mijn suikers gingen wel van veel te hoog naar bijna de waardes van een niet diabeet.
    Dus dat zegt dan ook wel weer heel veel.En vlak na de eerste kilo`s werd ik zwanger..

Raar,hoe sommige maar dingen adviseren.Natuurlijk is het niet goed om iedere ochtend dan uitgebreid een brood ontbijt te nuttigen.Maar tjee,er is toch heus wel een gulden middenweg.En als je het idee krijgt dat die er niet is dan is het toch ook geen volhouden.

Moe specifiek na spuiten heb ik niet.Maar ben wel veel moe,de eerste maanden was een drama (toen zat ik behalve met de eerste 3 maanden vermoeidheid ook met de suikerstijging).Maar ook nu slaap ik behoorlijk.
    Net als vanavond,dan kijk ik zo graag naar The Voice.Ik hou het alleen nooit lang vol ;)
    Controleer jij wel je suikerwaarde 1.,5 uur na het spuiten/eten? Of spuit je niet voor het eten?

2. suze30

suze30 Fanatiek lid

7 jul 2009
    2.188
    1
    0
    NULL
    NULL
    Hey,

@yahoo, die vermoeidheid herken ik ook niet van na het spuiten,maar ben ook de hele zwangerschap heel erg moe geweest, "normaal" was het de 1e 12 weken en op het eind,maar nu is het de hele zwangerschap geweest, maar volgens toen nog de vk kon dat door allerlei dingen komen zoals 3 kids rond lopen,je wordt wat ouder enz,
    knap trouwens dat je bent gestopt met roken! ik nu tijdens de zwangerschap ook,maar vind het zoooo moeilijk!!
    raar he die dietiste ik snap dat je daar niet meer naartoe gaat, ik had het bij de eerste keer diab.verpl. die heeft me anderhalf uur zitten afzeiken op mijn gewicht...en ik kwam niets wijzer uit het zh,want dat ik niet de lichste was dat wist ik van te voren ook wel!

@trotsmam, leuke leeftijden idd van de kids, mijn oudste is 9 en ik denk straks echt een moedertje..;)
    ook mijn zoon is nu 5 en weet heel goed wat er gaat gebeuren alleen heeft geen benul nog van tijd he,dus vraagt elke dag of hij nu komt haha

hier verder alles goed, het lijkt wel of mijn waardes iets lager worden, ze zitten al 2 dagen onder de 6 en vanmiddag zelfs onder de 5 na hetzelfde spuiten en eten.

3. JahoO

JahoO Actief lid

17 aug 2011
    344
    0
    0
    Ondernemer
    Randstad
    suze30 & trotsemams
    Vervelend dat jullie zo moe geweest zijn. Ik helemaal niet, dus dit viel echt even op. Maar lijkt al beter te gaan.
    Ik heb afgezien dat ze diabetes constateerden sowieso een hele probleemloze zwangerschap gehad tot nu toe.
    Al begin ik nu wel veel te puffen en buiten adem te raken. Maar goed.. 31 weken.. het werd wel eens tijd.

Gisteren mijn eerste hypo gehad. We waren 's-morgens een droger gaan shoppen, toen naar de Babydump want afgezien van de meubels en de kinderwagen hadden we nog niks gekocht. 's-middags geluncht met kipvleugeltjes van de poelier, en daarna nog naar wat babywinkels geweest en even langs bij m'n zus. Veels te lang blijven zitten. Ze vroeg nog of we bleven eten maar had m'n insuline niet bij me. Eenmaal thuis ben ik gaan koken (je schuift nu niet ff een pizza in de oven ;)). En voor ik daarmee klaar was kreeg ik beverige handen, dingen laten vallen, trillen, hartkloppingen en voelde me heel naar. Bloed geprikt (lastig met die bibberhanden), had 3.6.. oeps ;)
    M'n man had gauw eten opgeschept, heb een tabletje druivensuiker genomen en ben gaan eten. Heb het insuline spuiten even overgeslagen en na 2 uur tussendoortje genomen en toen 2 eenheden minder gespoten. Maar hij blijft vrij hoog sindsdien.

Vanavond kaasfondue gegeten, en rollade en rauwkost. Maar kreeg toch niet meer dan 4 stukjes stokbrood weg. Zit me dan niet lekker, die hoge waarden. Het is nog net onder de 6.5 iedere keer.
    Maar misschien ook nog een andere reden. Raakte vanmorgen met spuiten een bloedvaatje ofzo. Flinke bel bloed gelijk eruit toen ik de naald eruit trok, en de prikplek blauw en gezwollen. Misschien niet zoveel insuline uiteindelijk in m'n bloed terecht gekomen. Wel goed gemasseerd dat plekje. Zat me niet mee dus dit weekend!

@suze30 Ik ben maar van tevoren gestopt, leek me makkelijker en ben gestopt met behulp van Champix. Maar moet niet meer aan roken denken, ging echt makkelijk. Heb alleen nog poos moeten wachten met zwanger worden na die kuur, je mag niet zwanger worden als je dat slikt en moet nog maand wachten na de laatste tablet.
    Goed van je om zo te stoppen! Wel vanaf blijven na je zwangerschap he ;)

@trotsemams Ik prik 2 uur na het eten. Mag tussen de 4 en 6.5 zitten van de verpleegkundige. De internist was iets strenger, tot 6.3
    Lekker joh, dat je waardes zo goed zijn. Ikzelf voel me ook echt beter dan, als het laag is (mits niet zo laag als die hypo :p)

Fijne kerst allemaal...!! Voor zover mogelijk met op een koolhydraatarm houtje bijten :)

4. medousa

medousa Actief lid

20 jul 2008
    359
    0
    0
    Jahoo, vervelend zijn die hypo's, he? Dat gevoel is echt niet lekker. Ik heb tegenwoordig altijd iets te eten in mijn tas (mars of iets dergelijks) het overkomt mij ook regelmatig wanneer ik het te druk heb voor mijn tussendoortje

Ik mag trouwens gewoon normaal eten van mijn dietiste. Ik heb voor elke maaltijd een aantal koolhydraten en hoe ik die invul, mag ik zelf weten. Per maaltijd mag het niet meer (of minder) dan 5 koolhydraten zijn ( anders schommelen je suikers te veel) Eet ik bijv iets extra's (wat boven de 15 koolhydraten is) dan spuit ik 1 eenheid erbij.

Gisteren gegournet, en mijn waardes waren daarna wel hoog. 10,7 lang geleden dat mijn waardes zo hoog waren, maar heb flink veel brood gegeten .....ben niet zo'n vlees mens.
    Vandaag ook weer gourmetten, dus maar wat meer eenheden spuiten
    dan gisteren.

Strakjes lekker baby shoppen.....heb er zin in:D

5. JahoO

JahoO Actief lid

17 aug 2011
    344
    0
    0
    Ondernemer
    Randstad
    Hoi Medousa!

Ik snap het niet helemaal, je maaltijd mag 5 koolhydraten zijn? Is dat gram? Dat zou 1 koolhydraatarme boterham met kaas zijn, of 100 gram kwark. Dat lijkt me beetje weinig. :(

Jeetje wat hoog joh! Dan heb je eigenlijk al een hyper toch? Boven de 10? Ik heb voor de hypo's een rolletje druivesuiker gekregen van de diabetesverpleegkundige. In de auto liggen volkorenbiscuits en in m'n tas meestal wel banaan ofzo.
    Wij hebben gisteren kaasfondue gedaan. Mocht 10 ipv 8 eenheden spuiten maar het smaakte me niet. Heb 4 stukjes (meergranen) stokbrood op. En nog een waarde van 7.6. Verder rauwkost en beetje rollade op, ik schiet echt omhoog van brood. :( Eet normaal ook alleen kh arm brood. Gelukkig was de kaasfondue niet zo lekker (hadden ander merk, alcoholvrije) anders had ik ook sky high gezeten.

Wat leuk joh, lekker babyshoppen. Ik ga misschien ook nog even langs de babydump. Had aantal dingen van Snoozebaby gekocht in blauw maar ik vind grijs toch leuker denk ik.
    Heel veel plezier met shoppen en eetse vast voor vanavond!!

6. medousa

medousa Actief lid

20 jul 2008
    359
    0
    0
    Jahoo, ik heb per maaltijd een x aantal koolhydraten en mag schommelen ( per maaltijd) met 5 koolhydraten meer of minder. Als ik bijv 's ochtends bij het ontbijt 35 gram koolhydraten eet, mag het bij het volgende ontbijt 30 of 40 gram koolhydraten zijn. Zolang ik maar elke dag bij het ontbijt rond de 35 koolhydraten....dit kunnen 2 boterhammen zijn, maar ook een bord brinta of muesli. Het zelfde geld voor de lunch en het avondeten ( die 35 koolhydraten zijn een voorbeeld ;) dit wordt berekend met wat je normaal eet, moest een week bijhouden wat ik at en aan de hand van dat gemiddelde heb ik het x aantal koolhydraten per maaltijd gekregen en is mijn insuline hierop aangepast)

Koolhydraatarm brood en suikervrije dingen mag ik niet van mijn dietiste, schijnt veel andere dingen in te zitten die niet goed zijn....

Die hypers vallen mee een hypo is veeeeeeel erger

Ben goed geslaagd met shoppen ;) maar.....we zijn nog lang niet klaar

Vandaag wat meer gespoten en mijn waardes waren weer perfect ( toch weer trots op mijzelf)

7. JahoO

JahoO Actief lid

17 aug 2011
    344
    0
    0
    Ondernemer
    Randstad
    @ Medousa
    Ik snap het, dank voor de uitleg.
    Lekker, Brinta of Muesli. Ik heb zo een belafspraak met de diabetesverpleegkundige. Ook maar even aankaarten want ik kan niks anders eten dan koolhydraatarm brood.
    Ik kom per maaltijd niet verder dan 15 gram koolhydraten, daarboven vliegt m'n bloedsuiker omhoog. Met name koolhydraten van brood en graanproducten. En aardappel in mindere mate.

Super dat je waardes weer zo goed zijn. Zijn toch gekke dagen zo!
    Wat heb je allemaal geshopt voor de uk in aantocht?

suze30 en trotsemams de feestdagen ook een beetje met stabiele bloedsuikers overleefd?

8. trotsemams

trotsemams VIP lid

20 aug 2009
    5.653
    0
    0
    NULL
    Zuid-Oost Brabant
    Hey meiden...
    De kerst zit erop..en qua suikers betreft was het 1 groot drama :( Ik heb goed opgelet door iig tussendoortjes te pakken.Ontbijt gewoon gehouden (melk met cornflakes of kwark).
    1x een kerstlunch gehad,daar extra eenheden voor gespoten en nog veel te hoog.Ook met de gourmet,veel te hoog.Terwijl ik erg weinig stokbrood had gepakt.Gisteravond weer veel te hoog.Ik spuit dan wel extra insuline bij op advies van de dietiste.
    Vanmorgen melk met cornflakes (iets minder als normaal),prik ik net 8,6 .Arghhhhhhhhhhh...zou dat dan komen van de "naweeen" van 2 kerstdagen?
    Gisteravond was ik zo hyper in m`n hoofd (ik had dan ook een hyper gehad,maar wel bijgespoten)..en tegelijk was ik dood en doodmoe.Slapen lukt dan niet,het is dan zo onrustig in m`n lijf.Herkennen jullie dat?
    En nu ben ik moe moe moe...pff.Heb er ook wel de balen van hoor,dacht het best goed zou kunnen gaan.
    Als ik kon kiezen dan zou ik vandaag de hele dag in bed liggen,slapen en vooral niets eten.In bed liggen gaat niet,husband is niet thuis en niet eten lijkt me ook niet de beste optie.Maar blehh,vind het gewoon even niet grappig meer.

Ik maak er wel een klaagverhaal van he...sorry daarvoor.Behalve m`n waardeloze suikers heb ik overigens wel een hele fijne kerst gehad :D Het is alleen fijn om even te spuien en ik denk dat jullie het beter begrijpen dan wie dan ook in m`n omgeving...

Jahoo,ik ontbijt meestal met kwark of yoghurt of melk met cruesli oid.Dat gaat hier normaal gesproken erg goed.Als ontbijt lukt brood ook niet.Terwijl ik wel als lunch brood kan eten,beetje apart.

Koolhydraatarme dingen worden hier ook afgeraden.Niet erg voor een enkele keer,maar niet voor iedere dag zegt m`n dietiste.

Suze,jou negenjarige is een meisje? Onze dochter is 8 jaar en ik zie haar straks ook helemaal moederen.Ze heeft er nog wel een beetje moeite mee dat ze een broertje krijgt,ze wil zo graag een zusje.Tja,het is niet anders en ik snap het best van d`r.We laten haar maar rustig aan het idee wennen.Ik ben iig super benieuwd hoe dat straks zal gaan als de beeb er is.
    Super dat je waardes zo goed zijn!Is dat met de kerst ook gelukt?

9. JahoO

JahoO Actief lid

17 aug 2011
    344
    0
    0
    Ondernemer
    Randstad
    @trotsemams .. jemig dat zijn even geen leuke dingen zeg. Wel erg klote dat je gelijk zo ontregeld van zulke dagen. En klagen mag hier toch? Wij snappen hoe klote het is. Ik merk ook wel dat niet-diabeten het toch niet begrijpen. Daar kan ik ook m'n eitje niet kwijt hoor.

Ik heb gebeld met de diabetesverpleegkundige. Moet weer omhoog, 4 eenheden en meer eten. Dus als tussendoortje maar eens Brinta genomen. M'n bloed was goed na 2 uur (nouja 6.4, kan slechter) maar voel me moe na al die koolhydraten.
    Maar even aanzien. Zoals gisteren erg weinig koolhydraten gegeten en dan heb ik ook echt lekker veel energie.
    Nu was ik van plan om moltons te naaien voor de babywieg (maatwerkmatrasje dus kan het niet kopen in een goede maat).
    Maar pff.. schiet niet op zo.

10. suze30

suze30 Fanatiek lid

7 jul 2009
    2.188
    1
    0
    NULL
    NULL
    hey meiden,

ben even een paar dagen niet geweest(om te reageren;)) ik probeer dan wel wat bij te lezen met de tel van mijn vriend, mijn vriend heeft deze week vakantie en dat gebeurt bijna nooit vanwege dat we een eigen zaak hebben, dus we proberen er veel opuit te gaan en de laatste dingetjes in huis te doen;)

@medousa, lekker wezen shoppen voor de kleine dus:D blijft leuk he!! fijn dat de waardes nu weer goed waren!
    klinkt wel fijn dat uitrekenen van de koolydraten dan weet je wat je kunt eten en moet spuiten daarvoor..

@yahoo,ik eet ook geen brood meer hoor, ik mag ook niet te vaak koolydraat arm eten en ik moet nu 26 eenhden spuiten voor 2 sneetjes brood en dan moet ik blij zijn als hij onder de 7 zit..dus dat heb ik er niet voor over, ik moet wel zeggen dat ik voor de creusli nu ook steeds meer moet spuiten,maar het wordt nu gelukkig aftellen voor mij!!
    zal wel even schrikken zijn als je een vaatje of iets raakt met spuiten of niet?
    ik heb dat (nog) niet gehad, maar de gyn zei vanmorgen wel dat mijn hele buik blauw is van het prikken,dat kan ik zelf niet zien..;):D

@trotsemam, ja de oudste is een meisje, zij was(is) al echt een moedertje voor de jongste nu..:D ik weet nog toen ik zwanger was van de 3e dat zij ook graag een zusje wilde omdat ze al een broertje had, wij wisten niet wat het zou worden en ik moet zeggen dat ik voor haar echt hoopte dat het een meisje zou worden omdat de teleurstelling wel heel groot zou zijn, als ik dat over mocht doen had ik van te voren het geslacht willen weten alleen al voor haar zodat ze even had kunnen 'wennen' voor het geval het een jongetje was geworden, dit keer maakte het dr niet zoveel uit, al zag ik wel een kleine teleurstelling op haar gezicht toen we het hoorde;)
    maar ik denk dat als ze de beeb ziet ze helemaal verkocht is, jouw dochter!! ze heeft iig even om aan het idee te wennen!
    vervelend he om nu weer even de suikers onder contole te krijgen, een vriendin van mijn schoonzusje vertelde dat als zij eens wat meer eet en de waardes wat hoger uitkomen het weer 1 a 2 dagen duurt voor het weer onder 'contole' is,zij heeft dan gewoon suiker,maar mss dat het daardoor vandaag dus nog iets hoger uitkwam, hopelijk is het morgen weer goed!! want dat is wel balen he! ik ken het gevoel!

@begrijpen van anderen, ik merk ook dat andere je niet echt goed begrijpen hoor, ik hoor bijna alleen maar ohhh als dat alles is, maar mensen snappen niet dat je er de hele dag mee bezig bent, netjes om de 2 uur eten, hoeveelheid spuiten, bloed prikken,wat kan/mag ik wel eten/niet eten, de zorgen(heb ik tenmnste) om de beeb en noem maar op, ik vind het zelf iig niet niks allemaal....en idd er zijn ergere dingen maar dit doe je niet allemaal maar even zomaar..

@kerst, wij hebben een leuke kerst gehad met lekker eten:D ik heb wel flink gespoten en we deden na het eten eerst wandelen en het laten zakken en dan pas het ijs, dus dan spoot ik weer wat bij, maar ik ben niet boven de 7 uit gekomen, dus daar ben ik erg blij mee! ik moet ook wel zeggen dat ik erg van vlees hou en het stokbrood heb laten staan, dat scheelt een hoop voor mij!

verder gaat het hier wel goed, ben vanmorgen bij de gyn geweest en daar was alles goed, wel was beeb weer flink gegroeid en ligt nu ruim 4 weken voor op groei...:( hij verwacht dat als ik in de 38e week wordt ingeleid dat de beeb rond de 4500 gr zal zitten qua geboortegewicht.
    mijn jongste was 4290 dusw op zicht vind ik het niet schrikwekkend,maar ik hoop dat het niet hoger wordt...

11. medousa

medousa Actief lid

20 jul 2008
    359
    0
    0
    Trotsemams, ik ben ook altijd moe/kapot, wanneer mijn waardes schommelen en als ze hoog zijn bevind ik mij in een soort droomwereld en kan me dan zeer slecht concentreren. Ooooh en dan nog die stemmingswisselingen, die er bij komen..........Ik hou het er maar op, dat dit drukke en gekke dagen zijn en vanaf 1 januari is alles weer "normaal" is.

Jahoo, 15 koolhydraten per maaltijd? Dat is echt heel weinig! Dat is voor mij een tussendoortje ;) Dan is brinta een koolhydraten-bom voor je, waarschijnlijk voel je daardoor moe ( schaaltje brinta met melk = 30 koolhydraten) wat eet je dan zoal op een dag, als ik vragen mag?

Ik heb heel veel gekocht: een nieuwe luiertas, kleding (zooooo schattig dat kleine goed) assecoires voor het kamertje ( vooral zilver) en vandaag heb ik nog wat kleding gekocht.....heb de smaak te pakken :p

12. JahoO

JahoO Actief lid

17 aug 2011
    344
    0
    0
    Ondernemer
    Randstad
    @trotsemams Kan me helemaal voorstellen dat je je zorgen maakt. Idd hebben mensen geen idee want het allemaal inhoudt. Anderzijds.. het zit in mensen hun natuur om je dan te willen opvrolijken denk ik.
    Ik vind het een hele tour, de hele dag door op tijd eten en prikken. Ook om de 2 uur idd.
    Wat een lange tijd nog dat je baby voorligt, 4 weken! Dan vind ik 4500 gram best wel meevallen. Toch?
    Wat hebben jullie voor bedrijf? Ik een bedrijf in internetdiensten, ook geen verlof dus voor deze ondernemer.;)

@medousa Lekker geshopt dus! Zilver klinkt ook erg leuk.
    Krijg je meisje of jongen?

Ik eet op een dag meestal dit:

2 boterhammen koolhydraatarm met pindakaas

tussendoortje

2 boterhammen koolhydraatarm als tosti kaas
    kopje verse soep zonder vermicceli

of

Pannekoekjes van amandelmeel, klein beetje volkorenmeel of vermalen havermout (voor de kh's), ei en zoetstof

tussendoortje

Avondeten.. stukje vlees of vis.
    1 kleine aardappel
    Veel groenten/rauwkost (lang leve de Moulinex Fresh Express en de stoomkoker)

of ik maak een overschotel van gehakt of kip, met hele dunne aardappelschijfjes (die Moulinex Fresh Express weer om het te snijden, die bewijst me echt goede diensten!)
    En groenten.

of soms patatjes met een halve kroket, gaat ook nog redelijk goed.
    De volkoren macaroni heb ik ook maar afgezworen. ;)

Tussendoortjes eet ik iets van dit:
    Modifast reepje (vind ik lekker)
    Modifast pudding (mmmm)
    schaaltje optimel
    kwark
    shake van kwark en diepvriesaardbeien (Aldi)
    Appel
    Banaan (kleintje)
    cakejes van amandelmeel (zelfgemaakt)

Ik kan gelukkig vrij goed koken, en voor m'n zwangerschap at ik ook zo (aan de lijn) dus het is best vol te houden.

Voel me vandaag ook echt niet lekker na die brinta, smiddags havermout op. Het ging qua waardes net goed, maar m'n buik is megagroot en ik doodmoe. Ga gewoon opzwellen van veel KH's ;)

13. medousa

medousa Actief lid

20 jul 2008
    359
    0
    0
    Wat weinig Jahoo, ik zou omkomen van de honger ;) Ik zou het wel aankaarten bij je diab.verpl. dat je zo moe bent na het eten van koolhydraten.

Wij krijgen inderdaad zeer waarschijnlijk een meisje ;) Ik heb vrijdag gebeld naar het ziekenhuis om te vragen of de uitslag van de vruchtwaterpunctie binnen was ( ik heb hem al zij nog niet) maar de receptioniste vond het belangrijker dat het gezond was! ( en tuurlijk is dat het belangrijkste) Ik zei dat het anders heel handig was om te weten wat het wordt. Zij antwoordde letterlijk: dan hebben we een verschil van mening :x Ik zei nog dat ik haar mening niet wilde en heb toen maar opgehangen. 10 januari heb ik een afspraak met de gyn en ga het er nog eens over hebben......heb een vruchtwaterpunctie gehad en heb de uitslag van het geslacht nog niet ( heb ik weer)

De kleine is heel erg druk in mijn buik. Je gaat het nu ook zien vanaf de buitenkant. Het is een groot verschil met mijn dochter die was heel rustig.......wel een heerlijk gevoel:D

Suze, spannend dus nog maar een paar weekjes....

14. JahoO

JahoO Actief lid

17 aug 2011
    344
    0
    0
    Ondernemer
    Randstad
    Goeiemorgen!

@Medousa Een meisje, wat leuk!!
    Die receptioniste is wel opperlomp zeg. Tuurlijk wil je dat het gezond is maar dat is de vraag toch niet? Ik was daar ook onwijs nieuwsgierig naar. Met 14 weken al echo voor laten maken bij Echocentrum Amsterdam. :D kon echt niet wachten!
    Kun je niet opnieuw bellen? Werken vast nog wel meer receptionistes. En anders gewoon de uitslag eisen, zij bepaalt niet wat zwaar weegt of belangrijk is.

Eten lijkt weinig maar valt mee hoor. Heb geen honger. Krijg ik juist van veel koolhydraten. Had ik voor m'n zwangerschap ook al, schijnt wel vrij normaal te zijn.

15. suze30

suze30 Fanatiek lid

7 jul 2009
    2.188
    1
    0
    NULL
    NULL
    @jahoo, ja ik weet niet of 4500 gr bij 38 weken dan erg zwaar is, als ie zou blijven zitten dan komt ie op ruim 10 pond bij 40 weken met deze groei...
    mijn man heeft een interieurbouwbedrijf, ik doe 2 dagen in de week de administratie, officieel heb ik nu verlof,maar de boekhouding gaat gewoon door en het jaar moet afgesloten worden, dus ik ga morgen even naar de zaak en dan volgende week nog een ochtend en dan zal ik die week daarna waarschijnlijk bevallen...
    gaat het goed met je bedriijfje??

@medousa, wat een raar mens zeg die recepioniste, je vraagt toch niet om haar mening maar naar een uitslag?! echt belachelijk!

mijn waardes zijn vandaag om te huilen...vanmorgen prikte ik na ontbijt 9.8 en na een half uur 4.1??! en vanmiddag na lunch 8.7 en na een half uur weer 4,1, dat is toch raar? kan het zo erg schommelen?! ik heb dit nog nooit gehad, maar ben vandaag nog moeier dan anders...:( en ik vind dat zo sneu voor de andere kids want ik ben echt niet vooruit te branden...

16. trotsemams

trotsemams VIP lid

20 aug 2009
    5.653
    0
    0
    NULL
    Zuid-Oost Brabant
    Meiden,jullie zijn schatten ;) Vind het rot dat het bij jullie ook niet zo soepel gaat altijd (begrijp me niet verkeer),maar die herkenning doet me gewoon goed.
    En idd mensen zeggen zo snel iets van "oh dan hou je je toch aan je dieet" of "daar is wel mee te leven" .
    Jaaa,duhhh natuurlijk is ermee te leven.Maar ben het helemaal met jullie eens dat het geen kattenpis is om het maar even zo te zeggen :D

Suze,dat zijn wel prutwaardes waar je niets mee kan vandaag.Die vermoeidheid kan je niet tegenhouden,natuurlijk wil je niets liever dan nog lekker actief met de kids kunnen zijn.Snap goed dat je er de balen van hebt.
    Het gaat vast goed komen met mijn meisje.Wij hebben er ook bewust voor gekozen om het geslacht te willen weten vooral voor haar.Ik denk dat zolang we begrip hebben voor de kindjes,dat het wel goed gaat komen.Mss niet meteen,of mss niet zoals we het liefste zouden willen.Maar we nemen ze serieus en dat vind ik heel belangrijk.

Hey suze..over het inleiden..in de 38e week zeg je.Die begint toch over ene paar dagen bij jou? :D Toch,of zag ik het net verkeerd in je banner?

Medousa,nah ja wat een stomme muts aan de foon zeg.Die zou je toch een schop onder d`r kont willen geven! Ik snap zowiezo niet wat sommige doen op zo`n poli.
    Leuk joh,losgaan met shoppen :D

Jahoo,nee dat is niet veel wat je eet.Maar als je er geen honger van hebt dan is dat iig alvast iets toch.Wat voor dieet deed jij voor je zwangerschap ook alweer?

Vandaag een dagje weg geweest naar m`n schoonouders.Tussendoor niets gepakt bewust.Ze had als lunch hotdogs.Ik dacht dat het wel zou gaan...pff had ineens hartkloppingen.Zat ik weer veel te hoog (ondanks extra spuiten).Dit moet ik gewoon niet doen,gewoon gewoon en dat is al gek genoeg ;)

17. JahoO

JahoO Actief lid

17 aug 2011
    344
    0
    0
    Ondernemer
    Randstad
    #177 JahoO, 29 dec 2011
    Laatst bewerkt: 29 dec 2011
    Jemig wat eet je dan als ik vragen mag? Als je iets eet zoals druivensuiker dan vliegt je bloedsuiker eerst omhoog maar daarna daalt het ook weer enorm snel hè, dan krijg je van die extremen.

Lastig hè als je een eigen bedrijf hebt. Ik krijg wel een uitkering van het UWV, maar uiteindelijk heb je nooit het verlof als iemand in loondienst. Anderzijds, ik kan het wel redden zonder opvang dalijk door te thuis te werken. Ik klaag toch maar niet teveel :)
    Gaat goed met bedrijf, bestaat ook al 8 jaar.

Hopelijk stabiliseren je waardes weer een beetje!
    No stresss.. Je bent er bijna ;)

@trotsemams Oef.. een hotdog.. ik kan me wel voorstellen dat dat skyhigh is qua suikers.

Ik deed niet echt specifiek dieet, gewoon weinig koolhydraten en geen suiker.
    Ik heb even Prodimed gedaan, 7 weken maar daar raakte ik echt helemaal verstopt van. Als je dan weer beetje normaal gaat eten vliegen de kilo's er ook aan. Geen aanrader.

Gisteren heb ik brood gemeden, en koolhydraten uit aardappels en granen. Cakejes gebakken van amandelmeel (1 of 2 gram koolhydraten), verse soep, avondeten met zelfgemaakte appelmoes en doperwten (ook koolhydraten).
    Ging super! Stond op met 6.3 maar rest van de dag onder de 5, ging slapen met 4.7. Gelijk de strijk weggewerkt, had tenminste genoeg energie. Vandaag maar weer zo eten, voelde me echt stukken beter. :)

18. trotsemams

trotsemams VIP lid

20 aug 2009
    5.653
    0
    0
    NULL
    Zuid-Oost Brabant
    Jahoo,je zegt dat een hotdag zo hoog is met koolhydraten.Maar ik eet altijd brood tussen de middag,dus zo`n verschil is dat niet.
    Alleen is witbrood geen strak plan meer.

Vanmorgen weer veel te hoog,pfff.Dus nu weer verder met hoe ik voor de kerst bezig was en hopen dat het dan wel gaat zakken.

Het is iig fijn dat het je lukt om zo te eten en je er energieker door te voelen.Dat is het belangrijkste toch naast je goede suikers.

19. suze30

suze30 Fanatiek lid

7 jul 2009
    2.188
    1
    0
    NULL
    NULL
    hey meiden,

kom staks even bijlezen en reageren, mijn suikers doen vandaag weer zo raar..:(en ik eet niets anders dan normaal, heb de diab.verpl. al gebeld maar de heeft vakantie en met haar collega kan ik niet dus die wil ik niet eens spreken, ik heb nu voor dinsdag een afspraak staan, hebben jullie dit ook weleens gehad of kunnen dit dan schommelingen zijn rond de 36 weken, waar sommige het al eens over hadden??

20. trotsemams

trotsemams VIP lid

20 aug 2009
    5.653
    0
    0
    NULL
    Zuid-Oost Brabant
    Suze,geen ervaring mee maar dat klinkt niet prettig.Kan je niet even contact met je internist of gyn opnemen? Ik zou zelf persoonlijk niet wachten tot dinsdag,dat is nog ver weg..
    Sterkte ermee!

Deel Deze Pagina