Hallo allemaal. Ik ben even benieuwd of er ook meiden zijn die extra echo's krijgen, omdat de vk denkt dat het een groot kindje wordt? Nou moet ik zeggen dat ze het geboortegewicht op 7,5pond schat en dat vind ik zelf niet echt groot... Maar ze heeft met 30 weken en met 33 weken en extra echo gemaakt en stuurt me nu door naar de gyn, omdat de meting op P90 (geloof ik) uitkomt! Herkent iemand dit en wat was het gevolg, als dat er uberhaupt was!? Groetjes Pasjuh.
Ik lees mee, want heb hetzelfde. Baby is groot! Wordt nu op 9 pond geschat met 40 weken..... Krijg bij 33 weken weer groeiecho. Als dan nog te groot is, ook naar de gyn! Ben benieuwd naar ervaringen van anderen. Groetjes
Zolang het binnen de curve is en er mag 2 weken verschil tussen zitten maakt het als goed is niet uit toch? In ziekenhuis kunnen ze mij nog niet vertellen of schatting doen wat het gewicht zal zijn bij geboorte Alleen op dat moment!!! Vind persoonlijk wel erg vroeg met 33 weken dat ze al denken te weten dat het groot word
Jesse was met 38w4d 3930 gram (P98) en zijn kleine broertje wordt nu op 4300 gram geschat bij 40 wkn (P97). Ik krijg al vanaf 28 weken iedere 2/3 weken een groeiecho, dit ook ivm een iets verhoogde suikerwaarde.
Ja....ikke Met 30 weken liep alles al richting de 33 weken, met 32 weken naar de 35 en nu met 35 weken zit ik zo rond de 37-38 weken, kindje wordt nu met 35+2 geschat op 3 kg. Flink kind, maar er is geen oorzaak te vinden in een verhoogde glucose of iets dergelijks. Gelukkig lijkt het nu minder exponentieel toe te nemen als in de 30e t/m de 33e week. Schatting is 8 / 8,5 pond bij de geboorte Over 2 weken moet ik weer voor een echo terugkomen bij de gyn, die maakte zich nu minder zorgen omdat er toch een iets afgevlakte curve is en het niet zo hard doorgroeit. Verder ben ik nog gewoon bij de verloskundige onder controle.
Het is ook soms lastig in te schatten volgens mij want ik heb wel een groeiecho gehad en ze hebben het nooit over een groot kind gehad.De gyn schatten het geboorte gewicht met 39 weken op 7-7.5 pond en met 39.3 dagen ben ik bevallen en mijn zoon was 4500gram. Deze zwangerschap wordt ik wel extra in de gate gehouden..
Ik had dat ook met mijn laatste zwangerschap, het zo een heel groot kind worden, P 95 (weet je wat dit betekend? uitleg: op schaal van 0 tot 100 zat mijn kindje op 95, dus maar 5 kindjes gemiddeld groter dan mijn kindje). Doordat hij zo groot zou zijn hebben we (mede door mijn bekkeninstabiliteit) besloten een keuzersnede te doen, ook heb ik met 30, 33 en 36 weken een groei echo gehad... Uiteindelijk geboorte gewicht: 3720 gram en 51 cm Valt allemaal nog wel mee toch? Maak je maak niet te druk, het zal wel meevallen, maar het is wel prettig dat ze het in de gaten houden, ook voor je eigen geruststelling... daarnaast is het elke ker weer leuk om je kindje weer eens te bewonderen in de buik. Succes!
Hier zaten ze ook rond de P90 en kreeg ik extra echo's (en ontelbare testen om te kijken of mijn suikerwaarden wel goed waren/bleven) Uiteindelijk gaf de vk aan dat ze mijn bevalling liever begeleide in het ziekenhuis omdat ze me daar beter kon helpen. Achteraf maar goed ook want het is uitgelopen op een spoedkeizersnee met 42+6. Kylian was 55 cm en 5000 gram. Ook Kinley zou volgens de echo's groot zijn dus weer door de hele malle molen heen en wederom niets aan de hand. Omdat ze in stuit lag is ze ook via een keizersnee geboren en met haar 51 cm en 3870 gram een heel stuk kleiner dan de ruim 9 pond die steeds uit de echo schatting kwam. Sterker nog alleen mijn verloskundige had het goed, die zei de hele tijd al dat ze lang niet zo "zwaar" aanvoelde dan haar broer.
Hallo allemaal. Bedankt voor de reacties! Maak me ook geen zorgen hoor, maar vroeg me gewoon af waarom ze er zo "bovenop" zitten, terwijl ik vind dat 7,5pond geboortegewicht nog wel meevalt. Tenminste dat zei ze met de extra echo van 30 weken (ben nu 33,5week) Moet inderdaad ook nog een keer prikken op suiker, maar dat zal ook wel meevallen, want dat was een paar weken geleden nog erg goed. Ik heb het vermoeden dat het gewoon nieuwe regels zijn van de laatste jaren, om van alles uit te sluiten. Groetjes Pasjuh.
Ja en als je suiker blijkt te hebben dan krijgt je kindje na de geboorte ook extra controles omdat ze dan vaak een hypo (te laag suikergehalte in het bloed) kunnen krijgen.
Hey Pas, Heb je ook formulieren van de echo gekregen? Daar staat vaak het geschatte gewicht van dat moment op. Maar bij mij is dat in het ziekenhuis gedaan en niet bij de VK zelf. Anders gewoon aan d'r vragen. Om je een indicatie te geven, Q & A waren allebei met 32 weken zo'n 6 pond. Q is geboren met 36+3 en was 4095 en A is geboren met 38+3 en die was 5120. Mocht er sprake zijn van een erg groot kindje, dan heb je kans dat ze je liever in het ziekenhuis laten bevallen. Succes met de laatste loodjes meis!
Bij 30 weken werd mijn meisje al 3100 gram geschat. Met 35 weken werd ze al 4100 gram geschat en met 36 weken +- 4,5 kilo. Ze werd 2,weken en 5 dagen te vroeg geboren dmv inleiding en madam woog maar 3900 gram. Zaten er dus vet naast,maar dat zaten ze bij mijn prematuurkindje ook,geboren met 36 weken en woog maar liefst 10 pond en 56 cm.
ik kreeg bij mijn 2e en 3e zwangerschap om de 3 weken (vanaf week 27 ofzo) een groei echo. De 2e woog uiteindelijk 9 pond (41 weken), de derde woog 9,5 pond (40 weken) Wat het gevolg van die groei echo's was... dat ik eerder ingeleid ben.