2 vragen: pukkeltjes en darmkrampjes/ maagpijn

Discussion in 'Stel je vraag aan de kraamdeskundige' started by Lissymar, Sep 24, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Lissymar

Lissymar Lid

Jan 15, 2011
    96
    0
    0
    Leerkracht in het vmbo
    Hoi,

Ik had wat vragen over mijn dochter van 3 weken.
    Als eerste viel het me op dat ze steeds meer rode pukkeltjes krijgt in haar gezicht en op haar borst. Is dit normaal?

Als tweede merk ik dat ze veel last heeft van darmkrampjes en maagpijn. Ze huilt als ze een windje moet laten of als ze moet poepen, en spuugt vaak als we haar neerleggen. 's Ochtends zie ik vaak opgedroogde spuugrestjes rond haar mond zitten. Ik probeer al om haar veel te laten boeren tijdens het voeden, en hou haar na het voeden nog even rechtop. Ze wil ook veel aan de borst, ze komt al een paar dagen iedere twee uur, soms zelfs na een uur alweer. In het begin kwam ze wel om de drie uur. Ze drinkt ook vrij gulzig. Mijn vraag is nu: wat kan dit zijn, en wat kan ik eraan doen?

alvast bedankt.

2. Adrienne

Adrienne Fanatiek lid
    Staff Member

Mar 9, 2010
    2,192
    5
    38
    Hoi hoi,

Tja, het kan twee kanten op, ze kan honger hebben. Dan komt ze vaak, en gaat zo de productie vermeerderen, ze noemen dat regeldagen. Maar ze kan ook steeds wakker worden door de krampen, en door teveel voeding. Het gulzig drinken en het spugen kan op honger wijzen, het vaak komen op honger, maar ook op darmkrampen. Van te gulzig drinken kan ze ok weer kramp krijgen.

Hoe is het met groeien? Meten is weten, dus probeer even op het consultatiebureau te gaan wegen, en eventueel daar om raad te vragen.

Tegen de darmkrampen kun je infacol proberen, dat zorgt ervoor dat de kleine gasbellen omgevormd worden tot een grote gasbel, en die kan ze dan makkelijker kwijt.

Slaapt ze op haar eigen kamertje, of beneden in de box of in de wieg?

Probeer een keer drie uur te overbruggen, zodat ze echt honger heeft, en kolf eventueel de eerste melk af zodat de melk niet zo snel toestroomt.

We houden contact, om te kijken wat er gebeurt verder. Het is moeilijk om het zo een twee drie te zeggen wat het is, maar gaandeweg komen we er wel uit misschien.

Groetjes Adrienne

3. Lissymar

Lissymar Lid

Jan 15, 2011
    96
    0
    0
    Leerkracht in het vmbo
    Bedankt.

Ik moet donderdag sowieso naar het consultatiebureau, dus dan weet ik in ieder geval of ze groeit. Ik zal de komende dagen je adviezen opvolgen.

4. Adrienne

Adrienne Fanatiek lid
    Staff Member

Mar 9, 2010
    2,192
    5
    38
    Ze is trouwens prachtig!!!

5. Lissymar

Lissymar Lid

Jan 15, 2011
    96