Intake aantal uren kraamzorg?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Angela81, 10 okt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jantien

Jantien Bekend lid

20 feb 2006
    906
    0
    0
    Ik heb nog steeds niets gehoord.
    Straks ben ik bevallen en dan bellen ze op voor het intake gesprek.

Nou volgende week donderdag is mijn laatste werkdag (ik tel echt niet af hoor ;)).
    Als ik dan nog niets heb gehoord, dan ga ik zelf even bellen.
    en van mij mogen ze langskomen hoor.
    Ik vind dat ik alles in orde heb en tips en advies zijn welkom.
    Commentaar mogen ze geven, maar ik ga dingen niet anders doen, omdat zo'n miep dat beter vind.

Net als idd dat rooming in. In de kraamtijd zal ik wel een wiegje in mijn slaapkamer hebben als nood, maar we gaan het kindje direct aanleren dat slapen in het eigen bedje gebeurd.
    En BV extra tijd, kan je ook nog krijgen als je een seconde na de bevalling toch denkt oh BV ga ik toch maar proberen.

2. stranger

stranger Fanatiek lid

28 mrt 2006
    3.412
    0
    0
    Waarom krijg je extra tijd bij bv?

3. pim

pim Fanatiek lid

22 sep 2005
    3.970
    0
    36
    Nijmegen
    Omdat je moet leren aanleggen etc. Borstvoeding gaat nl. niet vanzelf.
    Er zijn 4 uur voor het voeden en 2 uur voor intructie opgenomen.

Als je geen borstvoeding gaat geven (zoals ik) krijg je afhankelijk van je kraamzorginstelling 4 of 6 uur minder kraamzorg.

Pim

4. Berber

Berber Lid

30 aug 2006
    36
    0
    0
    Utrecht
    Ik heb gisteren de intake gehad van kraamzorg Yunio. Was een aardige mevrouw. Ze heeft alles uitgelegd en de persoonlijke wensen genoteerd. Of je huisdieren hebt, of er binnen gerookt mag worden etc etc. Als alles goed gaat krijg ik 44 uur verdeeld over 8 dagen. Ze wilde nog wel even in de babykamer en slaapkamer kijken. Ze keek eigenlijk alleen of de kommode de goede hoogte had en of het kamertje verwarmd kon worden. Verder wilde ze wel weten of ik twee thermometers en twee kruiken in huis had.
    Heb er verder wel goed gevoel over. Succes iedereen!

5. Rabia

Rabia Bekend lid

19 apr 2006
    576
    0
    0
    huisvrouw
    spanje
    Ik heb over 1 week de intake, ze kon bij mij thuis komen of ik naar hun kantoor. Ik ga dus naar hun kantoor want ze willen alleen uitleggen wat de kraamhulp gaat doen en wat ik kan verwachten en wat mijn wensen evt. zijn.
    Ze zei dat het erg achterhaald is dat een intake gesprek wordt gehouden om te kijken wat je in huis hebt en of alles klaar is. Ze zei dat dat jaren geleden gedaan werd maar nu krijg je een lijst mee die je zelf moet checken. En mocht je bijv. willen dat ze ergens naar kijkt omdat je niet zeker weet of het goed is dan komen ze dus wel even kijken.

6. Gina

Gina Fanatiek lid

20 dec 2005
    1.755
    0
    0
    Ja, dat klopt.
    Ik heb tijdens mijn kraamtijd wat moeilijkheden gehad met de BV en toen hebben ze opnieuw geindiceerd en heb ik nog 3 uren extra gekregen.
    Ik had 56 uur en het werd 59 uur.
    Gina

7. Monique76

Monique76 Niet meer actief

Ik zit ook bij DAT kraamzorg. Standaard krijg je 44 uur(indien er borstvoeding gegeven wordt, geef je de fles dan wordt je elke dag 0,75 uur gekort). Mocht je borstvoeding na die zeven dagen niet naar behoren lopen en je wilt verder, dan kan je meer uren krijgen, indien je zorgverzekering hiermee akkoord gaat.

Bij mij zijn ze met 32 weken geweest. Ze hebben geen inspectie bij mij gehouden, dan doen ze niet meer. Ze hebben gewoon alles uitgelegd hoe alles werkt, een mapje met info voor onszelf en formulieren voor de vk en de kraamhulp en eventuele wensen genoteerd, en lekker gepraat over alles, gewoon gezellig.

Groetjes Monique76

8. Fleur1

Fleur1 VIP lid

14 apr 2006
    5.068
    0
    36
    Hoe zit het met de extra aantal uren als je vriend / man na de kraamzorg vrij neemt?

9. pim

pim Fanatiek lid

22 sep 2005
    3.970
    0
    36
    Nijmegen
    Je krijgt niet standaard extra uren als je man niet thuis is in de kraamweek. Ze gaan er van uit dat je mantelzorg regelt (man, moeder, vrienden, buren etc).

Pim

10. Jantien

Jantien Bekend lid

20 feb 2006
    906
    0
    0
    Ik heb net mijn intake gesprek gehad (telefonisch)

Standaard krijg ik 44 uur.
    Mantelzorg of je man/vriend thuis betekend aftrek van uren.
    Geen bijtelling als je niemand thuis hebt in de kraamtijd.

Als ik in het ziekenhuis ga bevallen krijg ik ook minder uren.

Verder word de indeling van de uren en het definitieve aantal uren bij mij bepaald na de bevalling.

11. Bab28

Bab28 Fanatiek lid

5 sep 2006
    1.120
    0
    36
    Secretaresse
    Maas en Waal
    Ik heb 2 weken geleden de intake gehad. Heb gekozen voor een particulier bemiddelingsbureau. Was een erg prettig gesprek en ze heeft helemaal niet gevraagd naar wat we allemaal al in huis hebben maar heb wel een lijst gekregen met dingetjes die we moeten regelen. Krijg 38 uur thuiszorg (en je krijgt 6 uur extra indien je bv geeft. Deze 38 uur mag je uitsmeren over 8 dagen en kan zelf aangeven hoeveel uren ik per dag wil hebben.

12. djezelf

djezelf Fanatiek lid

13 apr 2006
    2.224
    0
    0
    omg. schagen
    Nou ik ben heel benieuwd! Ze komt morgen bij mij. Hoop wel dat ik zoveel mogelijk uren krijg. En als ik het zo hoor dan ga ik niet zeggen dat mijn vriend ook een aantal dagen thuis is na de bevalling.

Ik laat nog wel horen hoe het hier ging. Ik zit overigens bij Parenta (nh).

gr. debby

13. pim

pim Fanatiek lid

22 sep 2005
    3.970
    0
    36
    Nijmegen
    Je kunt nu wel niet zeggen dat je man niet thuis is, maar er wordt op diverse momenten geindiceerd. Voor en na de bevalling. Als je man dus toch thuis blijkt te zijn zullen ze alsnog herindiceren.

Pim

14. Jantien

Jantien Bekend lid

20 feb 2006
    906
    0
    0
    Mijn vriend is zowieso 2 dagen na de bevalling thuis, dat is volgens de wet zo geregeld.
    Maar de andere dagen gaat hij werken.

En idd je kan wel zeggen dat hij niet thuis is, omdat je dan meer uren krijgt, maar de kraamhulp is hoop ik niet blind. Die zegt dat echt wel voort hoor en dan krijg je misschien toch nog minder uren.
    Eerlijkheid duurt het langst!

15. renske

renske Actief lid

19 mei 2006
    311
    0
    0
    Ze zijn gisteren geweest en hebben inderdaad ook bij mij nergens naar gekeken, wel afgevinkt van heb je dit en heb je dat in huis..

Verder vond ik dat ze heel erg aan het hameren was op borstvoeding geven, dit vond ik eerlijk gezegd erg vervelend aangezien ik aangegeven heb dat ik nog ga besluiten wat ik precies ga doen..

Het intake gesprek duurde 3 kwartier.

16. Judith75

Judith75 VIP lid

9 okt 2006
    5.623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    Mijn man krijgt 4 dagen vrij van z'n werk gelukkig, maar verder komt hier niemand helpen met dit of dat. Ik hoop dat je ook meer uur krijgt als je geen mantelzorg krijgt van familie, want anders is mijn man haast verplicht om de overige dagen ook vrij te nemen..en dat moet ook nog maar kunnen!

17. renske

renske Actief lid

19 mei 2006
    311
    0
    0
    Nou ik heb ook aangegeven dat ik geen mantelzorg personen heb en toch zijn ze niet makkelijk ermee, ze laten mij dus ook gewoon 3 uur per dag alleen zijn met mijn kindje.. (dan komt mijn man uit zijn werk)

Als je wel aanspraak krijgt op extra kraamhulp dan is het ook maar een half uur per dag zei ze gisteren :rolleyes:

18. Judith75

Judith75 VIP lid

9 okt 2006
    5.623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    Vreemd hoor :( Heb wel nog 2 kids hier rondlopen..Dan moet manlief toch maar vrij gaan regelen want anders red ik het niet volgens mij :(

19. Robyn

Robyn Bekend lid

23 mei 2006
    732
    0
    0
    Ambtenaar
    Naarden
    Bij mij komen ze over 2 weken. Ben heel benieuwd wat ze gaan doen. Ik zit ook bij de Waarden.

20. Jantien

Jantien Bekend lid

20 feb 2006
    906
    0
    0
    Volgens mij krijg je alleen minder als blijkt dat er bepaalde taken gedaan worden door echtgenoot/vriend of mantelzorg.

Ik heb aangegeven dat mijn vriend gewoon werkt tijdens de kraamperiode en dat ik geen mantelzorg heb.
    Dat maakte ze niets uit. Ze vonden het zelfs goed gepland van ons dat mijn vriend uren op gaat nemen als de kraamzorg weg is.

Deel Deze Pagina