Je krijgt 6 uur minder kraamhulp als je geen borstvoeding geeft... Verder zou ik het eigenlijk ook niet weten.
Ook intake gehad, zijn thuis langs geweest. Verder niet echt gecontrolleerd of alles in huis is. Wel de vraag of je kraampakket ontvangen is. Krijg je meestal bij 6/7 weken voor bevalling toegezonden voor de dame's die hem nog niet hebben ontvangen. Landelijke indicatie is tegenwoordig dus vastgesteld voor iedereen op 44 uur, tenzij de verloskundige na de bevalling aangeeft dat er meer zorg nodig is. Mocht het nou zo zijn dat je geen BV gaat geven (dat vragen ze je ook) dan krijg je weer minder uren(4 uur minder). Bij ons is het zo verdeeld, ook e.e.a. afhankelijk van thuis of poliklinische bevalling, 4 uur op dag van thuiskomst (ziekenhuis), 2 tm 4e dag 8 uur zorg, dag 5 tm 8e dag 4 uur zorg. Tip als ze langskomen, laat je bed even checken of het wel mogelijk is dat er klossen onder kunnen, bij ons dus niet, kratten is ook nog de vraag.
Ik heb een tijdje terug al een telefonische intake gehad. Krijg 44 uur kraamzorg. Aangezien ik (nog) niet erover uit ben of ik BV ga geven gaan afhankelijk daarvan er 4 tot 6 uur af. Ze hebben bij mij helemaal niets gevraagd over mantelzorg. Ik krijg nu een keizersnede en daarvoor krijg je tot en met de 10e dag zorg. Mijn vk heeft al gezegd dat ze dat wil aanvragen als ik dat ook wil.