Goedemorgen. ik hoop dat iemand me kan helpen. dit is de eerste keer dat ik zoiets meemaak en heb echt geen idee.... 27dec zouden we de iui hebben maar er waren te veel eitjes en allemaal rond de 11-13mm. toen hebben ze gezegd dat het niet doorgaat. dus die avond niks meer gebruikt aan prikjes. heeft iemand een idee wanneer de menstruatie kan komen ? het is nu dus 2.5 weken geleden. en is het mogelijk dat er bijv. vandaag een (natuurlijke )eisprong is ?
Helaas is het niet zeker dat je een eisprong gaat krijgen. De eiblaasjes die er zaten, gaan waarschijnlijk weer krimpen doordat je met de hormooninjecties gestopt bent. Hadden ze rond of boven de 14 mm gezeten, dan was er waarschijnlijk wel een doorgegroeid tot een eisprong. Heb je geen eisprong, dan zal er ook geen menstruatie volgen. In dat geval kun je beter om een Primolut/Provera-kuur vragen om je menstruatie op te wekken. Anders kun je wachten totdat je een ons weegt. Gezien het feit dat je 2,5 week geleden gestopt bent, zou ik de gyn even bellen om te vragen wat je het beste kunt doen. Succes!
Hier is het zo dat als er teveel eitjes zitten en een behandeling niet door kan gaan, je een kuurtje van bv duphaston mee krijgt om een menstruatie op te wekken. Als je van jezelf geen eisprong hebt dan kun je inderdaad wachten tot je een ons weegt! Ik zou even contact opnemen hierover.
ik heb duphaston gekregen voor 10 dagen. zou daarna pas de menstruatie beginnen? of is onbekend? ik heb geen info gekregen hierover. ik word een beetje gek van het wachten. ik heb zin in volgende cyclus
Dat wisselt een beetje per persoon. Bij mij was het inderdaad zo dat de menstruatie een dag of twee / drie na de laatste duphaston begon.
Ik kreeg altijd Primolut, maar dat heeft dezelfde werking. Je wordt over het algemeen inderdaad pas ongesteld als je de kuur gehad hebt. Hier meestal op dag 3-5 na het stoppen met de kuur. Als er zoveel onduidelijk is, waarom vraag je in het ziekenhuis dan niet om uitleg? De dokters en assistenten zijn er om jou te helpen, niet andersom. Dus alles vragen wat je wilt weten. Het gaat om jouw lichaam en jouw behandeling.
Bedankt meiden. fijn om te weten. dan hoef ik niet 10dgn te rekenen op bloed. mijn zkh is erg slecht eigenlijk. ze geven standaard geen info en ik krijg ook bijna alleen assistenten te zien/spreken die geen antwoord op vragrn weten. ik zou me eens moeten verdiepen in andere instellingen. alleen deze ligt zo mooi op de route naar werk gelukkig is hier op t forum altijd wel iemand met antwoorden Thanks !
Dan zou ik eens gaan kijken naar een ander ziekenhuis. Het kan nu wel handig zijn, maar ik neem aan dat je de beste kans van slagen wilt. Met IUI heb je een behoorlijk aantal kansen, maar straks met IVF/ICSI heb je er maar drie. Ik hoop natuurlijk voor je dat je die niet nodig zult hebben. Maar zorg dan wel dat nu alles zo goed mogelijk verloopt. Je ziekenhuis komt niet echt goed over, eerlijk gezegd... En misschien moet je zelf ook wat mondiger worden. Artsen leggen over het algemeen alles in zo weinig mogelijk woorden uit. Wil je extra uitleg of andere dingen weten, dan moet je er zelf naar vragen. Weet je niet hoe iets werkt of waar het voor dient, dan gewoon doorvragen totdat je het wel weet en snapt. Het is jouw lichaam, toch?
Hoi !! Ik ben klaar met de kuur. Nu anderhalve week klaar. En er kwam maar niks, een beetje bruin maar niks bijzonders. Vandaag 2 druppels rood bloed. Moet ik dit maar tellen? Het is gewoon bijna niks, en ook gelijk opgehouden daarna.
Het kan kloppen dat je nauwelijks ongesteld geweest bent. Je cyclus is afgebroken, daardoor heeft je lichaam geen tijd gehad om baarmoederslijmvlies op te bouwen. Wat er niet is, kan ook niet afgestoten worden. Vandaar dat je heel kort en amper bloedverlies hebt gehad. Als je vandaag rood bloedverlies had, zou ik vandaag als cyclusdag 1 tellen.