Iedereen bedankt voor de reacties. Ik heb nu een afspraak gemaakt voor de eerste echo als ik op 12 weken zit. Ik baal wel dat ik maar 2 dagen de tijd heb gekregen om te bepalen of ik wel of niet een combinatietest wilde laten doen, al helemaal omdat ik hier niet mee bekend was... Ik heb dus besloten het niet te doen..
Hoezo zo snel moeten beslissen voor combinatietest dan? Hier staat dat het nog tot 14wk gedaan kan worden hoor in je zwangerschap! Prenatale Screening: De combinatietest
Wij hebben over 3 weken een echo en 4 weken later de intake en termijn echo niet te hebben. De assistente vertelden dat ze hadden gemerkt dat dit voor vrouwen erg prettig is te weten of de zwangerschap intact is. ben er erg blij mee
Met 9 weken intake en met 11 weken de eerste echo. Eerder doen ze gewoon niet ook niet ondanks mijn miskraam. Ik baal best een beetje, want ik hoor van meerdere dames dat die met 8 weken een echo krijgen...
1ste zwangerschap (bij fertiliteitspoli) had ik een echo bij 5 weken maar dat was onverwacht, ik moest toen terug met 7 weken voor bevestiging en dan met 12 weken de combinatietest. Ik krijg nu bij 7 weken een echo en 2 dagen later intake.
Bij mijn weten kun je beslissen totdat je de echo krijgt! Bij de echo kijken ze noet anders, en het meten kost ze niet eens een minuut extra. Je bloed wordt op andere stoffen gecheckt als normaal. Ik heb pas bij de echo besloten of we onderzoek wouden of niet.
Bij mij was intake en eerste echo tegelijk. Deden eerst de echo want als dat niet goed was is een intake ook niet echt nodig. Normaal bij8 wkn en dan bij 12 wkn emde termijnecho. Ik was 6,5 week bij de echo en kreeg toen bij 10,5 week de termijnecho.
Dat is niet bij iedereen, hier worden de medische echo's zoals nekplooimeting en 20-wk echo bij een speciaal echbureau gedaan waar de apparatuur beter is, en daar moet je dan afspraak maken. Maarrrr ze kunnen tot 14 weken meten en je bloedwaarden checken... (zover ik weet) Trouwens bij ons duurde het wel lang hoor het meten van de nekplooi, de kleine lag er niet goed voor waardoor ze m niet konden meten