nierstuwing

Discussion in 'Zwangerschap' started by woman1988, Feb 26, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. woman1988

woman1988 Fanatiek lid

Jul 30, 2014
    1,241
    78
    48
    Afgelopen dagen veel pijn gehad en vandaag na echo onderzoek te horen gekregen dat ik last van nierstuwing heb. Dit komt door de zwangerschap en is volgens de doktersassistente gewoon dikke vette pech. Ze kon er niks over zeggen of ik dit hele zwangerschap zou blijven houden of dat het nog wegtrekt.
    Zijn hier dames die er ervaring mee hebben? Is er iets dat de pijn verlicht? Ik mag paracetemol maar dat heeft tot nu toe nog helemaal niet geholpen.

2. Ramona80

Ramona80 Actief lid

Oct 19, 2014
    210
    0
    0
    Ja, doet echt pijn he? Paracetamol hielp niet.
    Hier uiteindelijk een shunt geplaatst van nier naar blaas. Toen was de pijn weg. Is zo gebeurt en na de zwangerschap is deze weer verwijderd.

3. Luuz

Luuz VIP lid

Aug 16, 2008
    23,842
    2,610
    113
    Hier
    Ik heb het bij de oudste gehad. Vloog regelmatig tegen het plafond van de pijn. Omdat ik al rond de 32 weken zat heb ik het uitgezeten tot de bevalling. Maar de reguliere pijnstillend die je mag hebben, hebben bij mij nooit gewerkt helaas.

4. woman1988

woman1988 Fanatiek lid

Jul 30, 2014
    1,241
    78
    48
    Jij hebt het dus tot eind van de zwangerschap gehad? Had je er elke dag last van of had je ook wel goede dagen..
    Met udee dat dit nog 14 weken kan gaan duren springen mij de tranen in de ogen..

5. wonderbaby1

wonderbaby1 VIP lid

Jan 9, 2010
    7,063
    90
    48
    Noord-Brabant
    vriendin heeft dit gehad en heeft morfine en alles gehad tegen de pijn. int ziekenhuis en alles gelegen en uiteindelijk hebben ze de kleine laten komen (ingeleid) met 36 weken omdat t echt gewoon niet meer ging.. ze wilde ook geen tweede kindje. nu is t mannetje 2 jaar en gelijk gelukt voor 2e kindje wat ze nu wel graag wilde

6. Suusvw

Suusvw Actief lid

Jun 13, 2014
    163
    0
    0
    Ik heb ook nierstuwing gehad. Wat deed dat zeer zeg! Ik kon niet meer liggen/zitten/lopen.
    Omdat ik dacht dat de pijn erbij hoorde heb ik er heel lang mee doorgelopen zonder iets tegen de VK te zeggen. Toen ik 37 weken zwanger was had ik het niet meer van de pijn! Was gelijk doorgestuurd naar het ziekenhuis en toen het nierstuwing bleek te zijn ben ik ingeleid met 37 weken. Ik had daarbij ook nog een te hoge bloeddruk.

Paracetamol hielp bij mij inderdaad niet.
    Ik heb wel begrepen dat als je er erg last van hebt, ze een soort kunstmatige verbinding kunnen maken tussen je blaas en nieren zodat de druk afneemt..?

7. lisanne123

lisanne123 Fanatiek lid

Feb 28, 2012
    2,862
    0
    36
    Auuuwwwww jeetje dat is de ergste pijn op de wereld . Bij mij begon het met steeds pijn aan m'n nieren , niks meer kunnen van de pijn enzo was verschrikkelijk maar nog niks vergeleken de aanvallen die ik met 18 weken ineens krijg (na 2 maanden die pijn ) . 3 dagen in het ziekenhuis gelegen met morfine , het was echt verschrikkelijk ik kon het niet meer handelen !!!! Maar na die 3 dagen stopte de aanvallen . Daarna nog 3 dagen thuis last gehad. Maar die erge aanvallen zijn niet meer terug gekomen en de pijn in m'n nieren is weggegaan . Ben nu 28 weken zwanger.

Het kan gewoon weggaan en niet meer terug komen dus .
    Je hebt er ook biscovol voor dat helpt ook nog wrl een beetje .
    In iedeegeval heel veel sterkte !!!!

8. woman1988

woman1988 Fanatiek lid

Jul 30, 2014
    1,241
    78
    48
    oh Lisanne jou bericht geeft me hoop! :)
    Heb niet meer zo'n heftige pijn gehad als dat ik woensdagavond had. Tis nu meer op de achtergrond aanwezig en af en toe komt het meer opzetten. Vannacht ook wel redelijk geslapen :)

9. februari2012

februari2012 Bekend lid

Oct 31, 2012
    689
    394
    63
    Ik heb het ook gehad tijdens mijn eerste zwangerschap. Zat echt te huilen van de pijn, ik wist me geen raad. We dachten eerst dat ik nierstenen had, dus zijn we bij de uroloog terecht gekomen. Die zag geen nierstenen en concludeerde dat het nierstuwing was.

Hij had een oplossing die in de meeste gevallen werkt: een week lang op je zij liggen, en dan echt de hele dag. Dus alleen uit bed voor wc-bezoek, douchen of eten. Ik moest op mijn zij gaan liggen aan de kant waar ik geen pijn had. Ik had rechts pijn en moest op mijn linkerzij gaan liggen. 't Was geen gemakkelijke week, het valt niet mee om 7 dagen lang in bed te liggen. Maar het heeft geholpen!! Door het constant op je zij liggen, zakt je baarmoeder een beetje die kant op. En dat is net genoeg om de nierstuwing weg te nemen.

Ik heb na die week in bed liggen totaal geen last meer gehad.

10. MamaIII

MamaIII Bekend lid

Sep 29, 2014
    700
    0
    16
    Female
    Ik heb er in januari mee in het ziekenhuis gelegen en een buscopan infuus gehad. Daarna met buscopan zetpillen naar huis, maar die helpen me niet echt...

Toch mss een idee om daarom te vragen bij je huisarts?

Momenteel is het bij mij qua pijn heel wisselend en ga ik bij klachten idd ook op mijn goede zij liggen. Verder helpt het bij mij ook een beetje om de baby te verplaatsen. Soms gaat hij ergens liggen duwen en neemt de pijn toe.

Hier is ook al gesproken over inleiden bij 37 weken, wanneer ik veel klachten hou. Tot nu toe mag ik afkloppen gelukkig :). Wel word ik bij heftige kolieken weer opgenomen, omdat mijn baarmoeder er flink op reageerd.

Sterkte meis!

11. woman1988

woman1988 Fanatiek lid

Jul 30, 2014
    1,241
    78
    48
    Bedankt voor jullie berichtjes :) het is vandaag bij mij behoorlijk goed gegaan. Geen pijnaanval gehad voelt nu meer alsof in mn zij een spier knel zit.. pijn begint nu wel wat scherper te worden, hopelijk kan ik er gewoon om slapen.
    Verder heb ik het idee dat ik erg weinig plas.. ben vandaag maar 4 keer naaf wc geweest en komt echt maar weinig uit terwijl ik toch wel normaal gedronken heb.. Heeft dat ook met die stuwing te maken?

12. MamaIII

MamaIII Bekend lid

Sep 29, 2014
    700
    0
    16
    Female
    Ja zeker, bij stuwing loopt je nier vol, dus plas je niet voldoende. Succes voor de nacht meis!

13. woman1988

woman1988 Fanatiek lid

Jul 30, 2014
    1,241
    78
    48
    Gister en eergister alleen maar wat zeurende pijn.
    Vandaag weer meer aanwezig en net weer zo'n pijnaanval gehad.. man wat een hel.. op zn hondjes gaan zitten en met half uurtje zakte het weer weg.. kon daarna wel weer ff goed plassen.
    Zijn die pijnaanvallen niet slecht voor het kindje? Heb wel veel last van harde buiken

14. MamaIII

MamaIII Bekend lid

Sep 29, 2014
    700
    0
    16
    Female
    Mw insomnia meldt zich ;)

De pijn zelf kan geen kwaad voor de baby, bij mij wordt hij er enkel wat rustiger van. Waar je wel op moet letten, is hoe erg je baarmoeder erop gaat reageren. Bij mij ontstaan er door pijn voorweeën die flink pijn doen. Ze hebben daardoor bij mij wel 2x de baarmoedermond opgemeten in die dagen van opname, maar die bleef mooi lang :).

15. woman1988

woman1988 Fanatiek lid

Jul 30, 2014
    1,241
    78
    48
    Bedankt :) verloskundige heeft me vanmorgen doorgestuurd naar gynaecoloog. Ben uitgebreid onderzocht en gynaecoloog gaf me wel het sombere vooruitzicht dat ze verwacht dat het erger gaat worden. Krijg nu buscopan wat ik dagelijks mag gaan gebruiken. De stress van pijn heeft geen invloed gehad op de groei van het kindje. Kindje ligt ruim week voor qua groei en werd nu op 1150 gram geschat.

16. jes89

jes89 Actief lid

Jan 2, 2012
    379
    0
    16
    Flevoland
    Hier ook last van gehad met 33 weken. Mijn rechter nier was ook gescheurd komt heel zelden voor zeiden ze in het ziekenhuis. Heb toen een dubbel j katheter gekregen. 4 dagen in het ziekenhuis gelegen.verschrikkelijk die pijn. Nog nooit zo veel pijn gehad

17. mlovey

mlovey Lid

Mar 16, 2015
    47
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier ook enorm veel last van nierstuwing, begon 5 dagen geleden, toen ik een koliekaanval kreeg. De VK dacht eerst dat het weeen waren maar gelukkig geen ontsluiting, al was de baarmoedermond aan 1 kant wel wat week. Daarna naar de gyn die constateerde dat mijn rechter nier gestuwd was. Volgende dag naar de uroloog die hetzelfde vaststelde maar aangaf i.v.m. de zwangerschap niet veel te kunnen doen. Hij zag geen steentjes zitten. Gebruik sinds woensdag buscopan zetpillen + paracetamol maar bij een aanval helpt weinig. In de ochtend heb ik vaak alleen een zeurende pijn, in de middag wordt het heftiger en begint het uit te stralen en in de avond elke keer een koliekaanval die tussen de 30 min en 1 uur duurt. Gisteren kreeg ik er zelfs twee, eentje eind van de middag daarna nog in de nacht. Morgen weer naar de gyn.....

Ben benieuwd hoe het met jullie is...hebben jullie ook constant harde buiken?

18. mlovey

mlovey Lid

Mar 16, 2015
    47
    0
    0
    NULL
    NULL
    O ja ben momenteel 24 weken zwanger dus moet nog wel even...

Share This Page