Intake en eerste echo, zoon mee?

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Yummy, 24 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Yummy

Yummy Fanatiek lid

7 jan 2011
    4.571
    8
    38
    Brabant
    Ik twijfel enorm! Morgen hebben wij de intake en eerste echo. De bedoeling was dat vriend en ik hier samen heen zouden gaan en de oppas zou een uurtje komen oppassen. Nu belt ze net op dat ze morgen helaas niet kan, ze had niet goed in haar agenda gekeken.

Nu net rond gebeld naar familieleden die misschien zouden kunnen oppassen, maar niemand kan. ;)
    Ik weet alleen niet of we onze zoon mee kunnen nemen naar deze afspraak? Eerst dacht ik dat vriend dan maar thuis moest blijven met de kleine, maar dat wil hij liever niet want hij is ook hartstikke nieuwsgierig (logisch natuurlijk).
    Kunnen we hem meenemen? En zal hij dan snappen waar we zijn en het eventueel gaan verklappen aan de familie? Argh! Lastig..

Mensen hier ervaring mee?
    Ik weet dat kinderen niet mee mogen naar de 20 weken echo, maar hoe zit dit bij een intake en eerste echo?

2. missymaaike

missymaaike Fanatiek lid

8 feb 2011
    3.738
    8
    38
    Vrouw
    flevoland
    waarom mogen kinderen niet mee naar een 20 weken echo ?
    en hoe oud is je zoontje ?

3. Yummy

Yummy Fanatiek lid

7 jan 2011
    4.571
    8
    38
    Brabant
    Omdat dit een medische echo is en er dus ook een kans is dat er slecht nieuws is. Ik weet dat kinderen daarom niet mee mogen.

Mijn zoontje is net 3 geworden.

4. Poemi

Poemi Fanatiek lid

2 feb 2011
    2.367
    0
    36
    Zuid-Holland
    Wij hebben vandaag een echo gehad en de kleine gewoon meegenomen. Was dan geen echo bij de vk maar eentje op eigen verzoek bij Wereldkind. Ging allemaal prima hoor. Maandag heb ik de intake bij de vk. Manlief komt uit de nacht dus die kan niet mee dus dan ga ik alleen met de kleine. Heb dit even nagevraagd bij het maken van de afspraak en het was geen probleem.

5. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

In de folder van onze vk staat dat kinderen bij de echo en afspraken bij de vk welkom zijn.

Onze dochter is wel mee geweest naar de intake bij de vk maar niet naar de 1e echo. Toen was ze ziek.

Bij de GUO die wij met 20 weken krijgen neem ik onze dochter niet mee. Omdat dit toch wat langer duurt en mocht er iets mis zijn, dan krijgt zij dat niet direct mee.

6. Yummy

Yummy Fanatiek lid

7 jan 2011
    4.571
    8
    38
    Brabant
    Ik denk dat we hem dan toch meenemen, maar ik ben een beetje bang dat hij het allemaal te goed begrijpt (het is een pienter mannetje haha) en we willen het eigenlijk nog even stil houden..

Zo moeilijk! Haha. Misschien nog maar even goed rondvragen of er niet iemand even een uurtje kan oppassen..

7. MissQ

MissQ Fanatiek lid

3 jun 2006
    4.824
    1
    0
    Wij hebben ons zoontje vanaf week 11 meegenomen naar de controles, hij is dan ook al wel 5 jaar. Zou er geen buurvrouw bij jou in de buurt zijn die even een uurtje op kan passen?

8. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.552
    527
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Wij hebben onze oudste ook meegenomen naar de eerste intake en echo.

9. mommy1983

mommy1983 VIP lid

30 mrt 2009
    12.507
    5
    38
    Mijn zoontje is een stuk jonger maar ik vond het altijd heel vervelend als ie mee MOEST. Kon me toch minder op de echo richten en dat vind ik zonde hij snapte nog niet dat hij naar zijn zusje ging kijken. Maar als ze wat ouder zijn en je kan ze uitleggen dat ze effe rustig moeten gaan zitten enz zou ik er geen probleem mee hebben.

Bij de 20 weken echo zou ik de kleine wel altijd thuis laten

10. daydreamer

daydreamer Niet meer actief

Bij onze verloskundigenpraktijk kreeg ik na aanmelding een boekje thuisgestuurd met allerlei info. Het 'mag' natuurlijk wel, maar het werd geadviseerd kinderen niet mee te nemen naar de intake of echo. Waarom niet? Nou, omdat je aandacht dan bij het kindje kan zijn en niet bij de intake (die vaak toch wel een halfuur duurt) of de echo (wat op zich al spannend genoeg is!).

Ik heb ons zoontje dan ook niet meegenomen naar de echo's en intake. Wel mee naar de 1e vervolgcontrole, dat duurt vaak niet zo lang. Hij vermaakte zich overigens prima in de speelhoek! ;)

11. Yummy

Yummy Fanatiek lid

7 jan 2011
    4.571
    8
    38
    Brabant
    Tja, maar wij hebben niet echt een andere keuze op dit moment. Het is óf alleen gaan (en vriend blijft bij zoontje) of met ons drietjes.

MissQ: Het is voor ons geen optie om "een" buurvrouw even op te laten passen. Ik laat niemand op hem passen die ik niet goed genoeg ken. Mijn overbuurvrouw waar ik wel goed contact mee heb (heeft zelf ook een kindje) is helaas op vrijdag ook niet thuis.

We hebben de echo vandaag rond 11:15, dus hij gaat maar gewoon mee. We zullen zien hoe het gaat :)

12. MissQ

MissQ Fanatiek lid

3 jun 2006
    4.824
    1
    0
    Ik zou zowiezo niet alleen gaan, het is net zo goed voor je vriend spannend en samen hoor je toch meer dan dat je in je eentje gaat. Heeft je kindje niet iets wat hij erg leuk vind om mee te spelen? Dan neem je dat mee. Zo kunnen jullie toch even rustig naar de vk luisteren en vermaakt jullie kleintje zich ook :)

Ik zou trouwens ook niemand op mijn kleine laten passen die ik niet goed ken hoor! Ik heb het toevallig erg getroffen met mijn buurvrouwen, vandaar mijn optie.

Veel plezier straks!

13. moontje2008

moontje2008 VIP lid

7 aug 2008
    9.366
    87
    48
    Vrouw
    Docente Engels
    Achterhoek
    Eef is hier wel meegeweest en geen seconde spijt van gehad, ze vond het geweldig! het is ook haar zusje.. heb mijn vriend haar alleen even laten afleiden bij het inbrengen van de staaf, maar dat vond ze ook niet vreemd of zo.. de tweede keer liep ze zo langs de verloskundige de echokamer in "ja, eefje foto baby." toen nam mijn verlos ook echt de tijd om goed aan te wijzen wat wat was, en de foto's mocht ik zelf niet eens hebben :D

20wk echo zou ik niet doen, duurt gewoon heel lang en ik vond het ook wel mooi om dat samen met mijn verloofde zo te delen. Al moest ik de foto's toen we thuiskwamen weer afgeven..

Ik kijk trouwens met Eef elke week berichtje uit mijn buik, vind ze geweldig!

14. charity2010

charity2010 Fanatiek lid

29 mrt 2011
    4.322
    0
    36
    Fulltime huismama :D.
    Overijssel.
    Kinderen mogen toch wel mee naar de 20 weken echo? Hier in elk geval wel, is alleen wel op je eigen verantwoording. Net zoals bij een eerste echo, want ook dáár kun je slecht nieuws krijgen. Ze zeggen hier altijd dat de kindjes van harte welkom zijn, maar beter thuis kunnen blijven bij de intake omdat dat een half uurtje duurt gemiddeld en de kindjes zich dan vaak gaan vervelen en je dan de aandacht niet meer bij het gesprek hebt maar bij je kindje.

15. Bri

Bri Niet meer actief

Bij mij waren intake en echo aparte afspraken (intake bij vk, echo bij het echobureau), maar m'n zoon is bij beide meegeweest. Ik heb de afspraken buiten mijn werktijden gemaakt, en vond het onzin om daar een oppas voor te regelen.

't Ging prima. VK vond het erg leuk om hem te zien (zij heeft geholpen bij zijn geboorte) en vertelde dat ik zeker niet de enige was die een kleintje meenam. Ze hebben er ook prima speelgoed voor.
    Bij de echo was het ook geen probleem, termijnbepaling konden ze prima doen zo. Alleen voor de nekplooimeting hadden ze het liever niet; dat moet zó precies gebeuren dat afleiding niet handig is. Prima, dat kon ik goed begrijpen, daarvoor heb ik dus een oppas geregeld.

Blijkbaar heeft iedere praktijk z'n eigen gebruiken. Bel even, hoe zij erover denken.

16. MissQ

MissQ Fanatiek lid

3 jun 2006
    4.824
    1
    0
    @Yummy, hoe is het gegaan?!!!!

Mijn zoontje is wel mee naar de nekplooimeting geweest. Ze hadden daar zelfs een mandje met speelgoed staan voor kinderen. Ik moet trouwens bekennen dat ik nooit ook maar 1 moment heb gedacht om hem niet mee te nemen.... ook al zou ik heel slecht nieuws te horen krijgen...

17. Yummy

Yummy Fanatiek lid

7 jan 2011
    4.571
    8
    38
    Brabant
    Hallo! :D
    Echo was helemaal goed! Kon uitwendig en we zagen een klein frutseltje met beginnende armpjes en beentjes. Ook zagen we gelukkig een hartje kloppen en kon ze deze zelfs al laten horen. Super!

18. MissQ

MissQ Fanatiek lid

3 jun 2006
    4.824
    1
    0
    Ahhh, super!!!!!

Deel Deze Pagina