Geslachtsbepaling onmogelijk bij 11 weken

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Ikzelf, 22 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ikzelf

Ikzelf Bekend lid

1 nov 2010
    995
    35
    28
    NULL
    NULL
    Hallo iedereen,

Na lange tijd en wat tegenslagen zijn wij eindelijk in blijde verwachting van onze kleine:)
    Uiteraard ben ik reuze benieuwd wat het gaat worden.
    Ik ben in de veronderstelling dat je niet eerder het geslacht kunt zien dan op zijn vroegst 16 weken ofzo. Maar ik lees ook andere berichten.
    Nu liet ik aan iemand hier op het forum mijn echo zien waarom iemand anders reageerde door het geslacht te noemen. Kun je dat al wel zien dan???? Ik ben erg benieuwd wat jullie denken van het geslacht;)

2. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Je kunt de NUB-theorie toepassen, maar de nub is ook pas goed te zien vanaf 12 weken, dus 11 is wat te vroeg. Op jouw eerste echo zie ik wel iets wat de nub zou kunnen zijn, maar een nub-expert kan je vast beter helpen. Op basis van wat ik zie, zou ik zeggen dat het een meisje is, maar nogmaals; een expert kan het beter!!
    Zie bijvoorbeeld het NUB-topic!

3. shirley1987

shirley1987 VIP lid

6 jul 2011
    5.392
    2.113
    113
    11 weken is inderdaad een beetje te vroeg voor de nub-theorie. die kan worden toegepast tussen de 12 en 14 weken.

als het inderdaad de nub is die je ziet, dan staat deze omhoog en als dat niet veranderd de komende week zou ik zeggen een jongen.

maar dat is alleen als de stand niet meer veranderd, want zoals gezegd is 11 weken niet erg betrouwbaar.

4. december

december Fanatiek lid

9 apr 2011
    2.724
    0
    0
    Ik heb er geen verstand van, maar wil alleen maar even zeggen: oooooh wat mooi!!!

5. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.986
    15.611
    113
    Nabij Utrecht
    Ik zeg op basis van jouw echo een jongen!

Je bent nog wel vroeg (11 weken en een paar dagen), maar hij staat al zo mooi omhoog!

Vaak gaan nubs namelijk niet meer naar beneden staan als ze eenmaal omhoog staan ;)

6. kellox

kellox Fanatiek lid

25 apr 2007
    4.533
    544
    113
    Vrouw
    Hier sluit ik me volledig bij aan ;)

7. Ikzelf

Ikzelf Bekend lid

1 nov 2010
    995
    35
    28
    NULL
    NULL
    ooohhh december dank je wel:D

Maar ik begrijp dat de meningen er nogal over verdeeld zijn.
    Nu ben ik 12 weken en 1 dag zwanger en ten tijde van deze echo 11 weken en 1 dag.
    Volgens mij is, als alles goed gaat, de volgende echo pas met 20 weken en dat duurt nog zooooo lang om achter het geslacht te komen;)

Maar waar zien jullie aan op de echo wat het geslacht is?
    Wat is uberhaupt precies een NUB?

8. shirley1987

shirley1987 VIP lid

6 jul 2011
    5.392
    2.113
    113
    op de eerste foto zie je onder het pijltje bij het beentje 2 witte streepjes schuin omhoog staan. Dat is de nub.

bij een jongen staat de nub 30 % of meer t.o.v. de ruggengraat, bij meisje is dit minder dan 30%

9. K0pjeThee

K0pjeThee Bekend lid

18 nov 2011
    990
    52
    28
    mh
    Ik ken de hele nub theorie niet, maar ik heb bij 15 weken een geslachtsbepaling laten doen en toen was het al goed zichtbaar.

Als je heel nieuwsgierig bent, kun je altijd voor een geslachtsbepaling apart naar een echobureau. Ik kon het ook niet laten:D

10. Ikzelf

Ikzelf Bekend lid

1 nov 2010
    995
    35
    28
    NULL
    NULL
    Okeeeee ik dacht dat waarvan jullie zeggen dat het de nub is, het linkerbeentje is;)
    Maar dat is dus niet zo?
    Ik ben nu nog meer nieuwsgierig geworden want de meerderheid hier denkt een jongentje.
    Helaas kunnen wij niet voortijdig een pretecho doen dus we moeten echt de 20 weken echo afwachten en dat is jammer want die echo is helemaal niet leuk en dus heel spannend.
    Ik heb met 12 weken nog een echo gehad maar ik denk niet dat je daar iets op kunt zien wat nub betreft. Dit was mijn eerste uitwendige echo en de kwaliteit valt mij enorm tegen, was ook een ander echo apparaat.

Zal kijken of ik de foto zo kan plaatsen..

11. Ikzelf

Ikzelf Bekend lid

1 nov 2010
    995
    35
    28
    NULL
    NULL
    Hierbij de echo foto van precies 12 weken.
    Iets te zien???

12. wonderbaby1

wonderbaby1 VIP lid

9 jan 2010
    7.063
    90
    48
    Noord-Brabant
    Jongetje als ik naar de NUB kijk.. Denk ik

13. moontje2008

moontje2008 VIP lid

7 aug 2008
    9.366
    87
    48
    Vrouw
    Docente Engels
    Achterhoek
    haha, ik was ook zo ongeduldig.. En bij ons konden ze in eerste instantie het geslacht niet zien bij de 20wk echo omdat ze steeds draaide.. gelukkig was de echoscopiste net zo benieuwd als ons!

veel sterkte met wachten!:D

Deel Deze Pagina