Heeft iemand dit jaar al een vierde of vijfde poging via umc zorgverzekering gedaan? Ik heb al meerdere keren met hun gemaild met de vraag of de medicatie voor een ivf apart vergoed wordt, maar krijg elke keer een ander vaag antwoord. Iemand al een poging gedaan en zo ja, is de medicatie apart vergoed. Betreft een poging in Nl!
Ik ben eind vorig jaar overgestapt naar UMC zorg, omdat wij in januari met onze derde icsi poging zouden starten. Bij UMC zorg krijg je bij pakket 4 een volledige vergoeding van poging 4 en 5 in NL. Kijk wel even of er een contract is met het zkh en UMC zorg. Weet niet 100% zeker of dat een voorwaarde is. Wij hebben overigens de extra pogingen (gelukkig) niet nodig gehad... Succes!
Dat is dus niet helemaal zo. Je krijgt 2317. Enkel de medicatie is 1220, vandaar de vraag. Gefeliciteerd met je zwangerschap!
Hoi Rizzoli, De medicatie wordt inderdaad apart vergoed vanuit het basispakket, mits je het haalt uit een ziekenhuis apotheek. Sommige medicatie zit bij de poging in, o.a. pregnyl. Menopur, Gonal-f en decapeptyl worden apart vergoed. Ik heb onlangs mijn medicatie met recept vanuit Dusseldorf gehaald uit Nij Geertgen. Zij hebben rechtstreeks gedeclareerd naar UMC. Ik heb dit ook zwart op wit staan in een email van UMC zorgverzekering. Ik krijg voor de poging in het buitenland Euro 2317,- vergoed. In DD kost de poging Euro 2450,- we betalen dus een beetje zelf bij. Succes!