Wel of niet nog Kraamzorg?

Discussie in 'Kraamtijd' gestart door Ntje, 5 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ntje

Ntje Fanatiek lid

11 nov 2012
    3.720
    90
    48
    Almere
    Ik zit met een aantal vraagjes en ik hoop dat er iemand hier is die een beetje dezelfde ervaring.

Ik ben afgelopen donderdag bevallen en mijn dochter ligt nog in de couveuse. We weten niet precies wanneer ze naar huis mag.

Ik mag tot maandagmiddag in het ziekenhuis blijven en moet dan naar huis toe. Ik weet niet of ze dan al mee mag maar ik ga er nu nog niet vanuit.

Maar ik heb in principe recht op Kraamzorg tot en met donderdag maar ik zou nu niet weten waarvoor want ik zal het grootste deel van de tijd in het ziekenhuis zitten zolang zei d'r nog ligt.

Ik weet niet of ik recht heb op couveuse nazorg dat kan ik maandag pas bij de verzekering navragen.

Maar wat zouden jullie in dit geval doen, of is er nog een andere oplossing waar ik nog niet aan heb gedacht?

Alvast bedankt!

2. mavi derya

mavi derya Fanatiek lid

4 dec 2011
    3.414
    0
    36
    Vrouw
    zuid holland
    je kunt ook je kraamzorg laten uitstellen maar dat ligt aan je zorgverkering of die daar toestemming voor geeft en dat vergoed.. Dan krijg je wel minder uren maar dat is beter dan niks natuurlijk..

Sterkte en ik hoop dat jullie snel met zn allen thuis zijn!

3. Jedine

Jedine Bekend lid

2 okt 2012
    899
    38
    28
    NB
    Volgens mij heb je gewoon recht op couveuse nazorg, ben erg benieuwd wat je verzekering zegt

4. Ntje

Ntje Fanatiek lid

11 nov 2012
    3.720
    90
    48
    Almere
    Nee dat zat niet in de verzekering, bijna nergens meer trouwens.

Uiteindelijk mocht ze na 6 dagen opname mee naar huis en heb ik nog 4 dagen kraamzorg gehad (met 2 dagen verlenging)

Deel Deze Pagina