Bekkeninstabiliteit

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by Hommel82, Jan 9, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Hommel82

Hommel82 Niet meer actief

Goedemiddag,

Het duurt nog even voor ik bij de vk terecht kan maar ik vroeg me af of ik toch misschien al moet bellen. Sinds het begin van de zwangerschap ( nu bijna 17 weken) heb ik last van mijn banden; zeuren, steken, rekken etc. Maar nu vraag ik me af of het ook niet BI kan zijn? Klachten die ik heb zijn:

Pijn op/rond schaambeen
    Bij lang zitten - pijn
    Bij lang staan - pijn

Alleen wanneer ik niks doe en ik lig languit heb ik nergens last van. De andere keren weet ik gewoon niet meer hoe ik moet zitten/staan, waardoor ik erg snel moe wordt en het liefst wil gaan liggen. Met oud en nieuw heb ik echt op mijn tanden zitten bijten (zelfs toen ik zat) om het vol te kunnen houden.

En wanneer dit echt de banden zijn, kan het dan kwaad om bv toch te dansen ook al doet het pijn? Ik kom zo bijna de deur niet uit..

Dank je wel!

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

Dec 2, 2005
    11,590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi

als je zoveel last hebt zou ik even naar een bekkentherapeut gaan. Waarschijnlijk is het geen bekkeninstabiliteit maar wel bekkenpijn, met wat oefeningen en tips heb je waarschijnlijk minder last. Je kunt nu al zelf een fysio bellen, je hoeft niet te wachten op je volgende afspraak met je verloskundige, je hebt geen verwijzing nodig.

Mirjam

Share This Page