Wanneer verteld dat je zwanger bent..

Discussion in 'Zwangerschap' started by Mammie27, Nov 11, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Mammie27

Mammie27 Lid

Aug 18, 2008
    23
    0
    0
    Hallo,

wanneer hebben jullie verteld dat je zwanger bent?

Hebben jullie het gelijk gedaan of hebben jullie gewacht tot je wat verder was?

groetjes Mammie27

2. sylvie1988

sylvie1988 Actief lid

Mar 23, 2008
    150
    0
    0
    haarlem
    aan de mensen die dichtbij me staan meteen.
    De rest met 10 weeken toen voelde het goed om het te vertelen.

3. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

aan ouders en baas met tien weken. de rest met twaalf weken

4. mimi83

mimi83 Niet meer actief

aan iedereen tussen de 5 a 7 weken,

5. Makkie

Makkie Niet meer actief

hier ook al aan iedereen tussen de 5 en 7 weken

6. Pioen

Pioen Fanatiek lid

Jun 11, 2008
    1,903
    0
    0
    Mijn ouders en schoonouders weten het al.. De rest vertellen we het na de eerste echo.. Wanneer dat is weet ik nog niet ;)

7. music4life

music4life Niet meer actief

ja wij ook eigenlijk gelijk,,kijk veel mensen zeggen wacht tot de 3 maanden ,maar ik zie het zo ,zwanger is zwanger,,gaat het mis? dan heb je wel heel veel steun,, zo zie ik het hoor

8. Niet meer actief

Iedereen die dicht bij mij staat ook mijn werk wist het met 4 weken zelfs nog ietje eerder.
    Vond het prettiger..

9. marb

marb VIP lid

Oct 21, 2007
    11,070
    4,729
    113
    Eigenlijk aan iedereen al verteld in het begin. Vorige zwangerschap waren we zo in de wolken dat we het niet voor ons konden houden, maar dat werd een miskraam. Nu waren er dus veel mensen op de hoogte die allemaal vroegen of ik alweer zwanger was :p En dat vond ik helemaal niet erg.

Maar goed, tis niet dat we op de dag van de test ons hele adresboek hebben gebeld, maar zodra ik iemand zag vertelde ik t wel. En m'n vriend net zo ;)

10. Cilla24

Cilla24 Fanatiek lid

Sep 23, 2008
    2,810
    0
    0
    verkoopster
    wij hebben het aan onze ouders meteen verteld en de rest na de eerste echo dat was met 8 w en 4 dagen

11. cupcakes

cupcakes Fanatiek lid

Sep 28, 2006
    2,574
    4
    38
    Midden van NL
    Wij gaan het waarschijnlijk met sinterklaas vertellen.

Bij de eerste hebben we ook gewacht tot een week of 11. Ik weet niet meer of we het nu gepland hadden om het dan te vertellen, volgens mij wel. Maar mijn ouders zeiden net dat ze het jaar daarop tijdens mijn uitgerekende datum naar Noorwegen wilden. Dus toen zei ik: dat kan niet. Zij helemaal verbaasd en daarna helemaal blij natuurlijk :)

Nadat we het alle ouders broers en zussen hadden verteld de dichtsbijzijnde vrienden en daarna de rest van de collega's en kenissen.

Ik wil nu weer wachten omdat ik het ook leuk vind dat het nog even ons geheimpje is. Ik zou het nu niet zo erg vinden om het al aan mn ouders en zussen te vertellen, maar mn man wil liever nog even wachten.

Steun van je omgeving is leuk. Maar als echt iedereen het weet en het gaat mis moet je dat ook aan iedereen (vage vrienden en collega's) gaan vertellen en iedereen weet meteen ook dat je een kinderwens hebt en je krijgt dus vervolgens steeds de vragen.

12. Brechtje

Brechtje Actief lid

Sep 22, 2008
    493
    0
    0
    goede vrienden en close familie direct. De rest heb ik het vandaag en afgelopen weekend verteld.
    Dus rond de 12 weken

13. Preciosa

Preciosa Lid

Aug 5, 2007
    95
    0
    0
    Ik zelf heb het meteen aan me zus, moeder en beste vriedin verteld. Op mn werk zitten ze wel te gokken, want ze zien natuurlijk dat ik sommige dingen niet meer doe en af en toe vreetbuien heb. Ik vind het best wel moeilijk om het geheim te houden, want het liefst wil ik het van de daken schreeuwen.
    Volgende week heb ik mijn eerste echo, daarna zal ik meer mensen vertellen denk ik :rolleyes:

14. Janneke21

Janneke21 Fanatiek lid

Jul 25, 2008
    1,945
    0
    0
    Kinderopvang en studerend
    Mijn ouders 5-6 weken, verder iedereen na de eerste echo met 6 weken.

15. Isademi

Isademi VIP lid

Jun 3, 2008
    11,327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    precies zo denken wij ook :)

16. Liz01

Liz01 Actief lid

Sep 26, 2008
    167
    0
    0
    Drenthe
    Direct na de positieve test heb ik het alleen mijn ouders en zus verteld. Vandaag heb ik mijn 2e echo gehad (11 wkn 2 dgn). Omdat het een gewoonweg prachtige echo was, hebben wij besloten om het vanaf vandaag kenbaar te maken, al heb ik nog steeds een beetje weerzin om het 'adresboek' erbij te gaan pakken. Het is best een lange tijd 'ons' geheimpje geweest en ik merk dat ik het zelfs moeilijk begin te vinden om het te vertellen, terwijl ik in het begin van de zwangerschap het wel uit zou willen schreeuwen.

Liz01

17. Mikki77

Mikki77 VIP lid

Nov 17, 2007
    5,698
    0
    36
    Noord-Holland
    Aan onze ouders meteen na de test, met bijna 5 weken.
    Aan mijn liefste collega, de rest van de familie en mijn vriendinnen met 6 weken en nog wat...
    Aan mijn baas rond de 7 weken, maar dat was noodgedwongen, anders had ik gewacht. De rest van mijn collega's en kennissen wist het rond de 10 weken, toen ik de termijnecho had gehad en wist dat het goed zat.

18. dib

dib Fanatiek lid

Sep 11, 2007
    2,153
    1
    0
    Nederland
    Eergister de eerste echo gehad, was precies 8 weken, en vanavond vertellen we het aan onze ouders! Op mijn verjaardag :D

De rest vertellen we het over 4 weken, dan ben ik 12 weken zwanger en heb dan 3 echo's gehad ;)

19. marb

marb VIP lid

Oct 21, 2007
    11,070
    4,729
    113

Maar je hebt het wel op hyves staan, toch? vind je t niet jammer dat nu mensen het eerder weten dan je ouders?

20. Niki

Niki Fanatiek lid

Dec 13, 2005
    1,663
    1
    0
    Venlo
    Wij tussen de 4 en 6 weken aan iedereen...!
    Maar ik dacht wel dat ik al 2 weken verder was toen ik het aan vrienden/collega's heb verteld, maar na de eerste echo bleek dat ik pas 6 weken was....

Share This Page