Groeiachterstand

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by denise1976, Mar 3, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. denise1976

denise1976 Fanatiek lid

Nov 6, 2005
    1,179
    0
    0
    Den Haag
    Hallo,

Ik ben 28 weken en 4 dgn en heb net een groeiecho gehad en nu blijkt dat de baby erg klein is dat kon ze zien omdat het maagje klein was maar verder werd er niets gezegd nu vroeg ik me af wat houd dat in, ze bleef ook erg lang hangen bij het hoofdje, kunnen je mij vertellen wat een groeiachterstand inhoud en hoe het verloop van zou kunnen zijn.

Hartelijk dank voor jullie tijd.

Denise

2. Ineke

Ineke Verloskundige

Dec 15, 2010
    2,663
    0
    0
    Hallo Denise.

Het maagje te klein?
    Bedoelde ze niet de buikomvang? Want de omvang van de maag verschilt per tijdstip van de dag want de baby drinkt vruchtwater. Dus het ene moment kan de maag gevuld zijn en een ander moment weer leeg.

Echt te klein dat het vervolgd moet worden of aan de kleine kant? Dit geeft namelijk een verschil in beleid.
    Het geboortegewicht verschilt natuurlijk per baby, want hierbij spelen veel factoren een rol. En dat komt in de zwangerschap al tot uiting.
    Is het echt te kleine zal de verloskundige je verwijzen naar de gyn zodat ze de groei van de baby in de gaten kunnen houden met groeiecho's en evt. gaan kijken naar de doorstroming van de navelstreng, ook kan extra rust geadviseerd worden.

Succes.

Groetjes Ineke.

Share This Page