Borstvoeding en zwanger worden

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Mevrouw Pinguin, 22 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mevrouw Pinguin

Mevrouw Pinguin Fanatiek lid

22 mrt 2015
    1.042
    8
    38
    Vrouw
    Hai hai:)

Ik heb een kindje van 14 mnd die ik nog bv geef. Opzich hoeven wij niet perse direct voor een tweede kindje te gaan, maarzo rond de zomer zouden we dat erg leuk vinden.
    Ik heb alleen nog geen menstruatie gehad na mijn bevalling.
    Ik voed gem. 3 a 4x pd. Ik merk wel dat ik de laatste tijd wat meer slijm verlies, maar menstruatie blijft uit. ...

Heeft hier iemand ervaring mee?

2. Minou89

Minou89 Lid

20 mrt 2015
    65
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hay,

Geen ervaring mee, maar is t niet zo dat als je veel slijm verliest / of afscheiding hebt dat je menstruatie er aan komt? Of vergis ik me nu?

3. Mevrouw Pinguin

22 mrt 2015
    1.042
    8
    38
    Vrouw
    Ja dat dacht ik ook, maar dit is al een maand of 3 zo. Dus ik begin Het vertrouwen daarin een beetje te verliezen.

4. Katenhond

Katenhond Fanatiek lid

14 aug 2014
    1.394
    174
    63
    Geen ervaring met slijmverlies o.i.d. maar vaak komt de menstruatie ergens tussen een jaar en twee jaar weer op gang.
    Dus zou best kunnen dat het er aan zit te komen, in principe maakt het niet uit, hoeveel voedingen je nog geeft.

Hier nog 10-15 voedingen per etmaal en zie onderschrift;)

5. Minou89

Minou89 Lid

20 mrt 2015
    65
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik dacht juist dat de menstruatie na 6 maanden tot een jaar weer op gang kwam bij borstvoeding?

6. BabyBunny86

17 jun 2013
    89
    0
    0
    NULL
    NULL
    De ms komt gemiddeld weer met 14 mnd.
    Ik voed ook nog, jongste is 12 mnd.
    Van de jongste ben ik zwanger geraakt toen ik de oudste nog voedde..
    Als je interesse hebt, er is een geheime fb groep voor mama's die nog borstvoeding geven en weer zwanger willen worden/zijn.
    Meer info via pb.

7. Atiya

Atiya Actief lid

7 mrt 2015
    103
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik herken het slijmverlies wel van de BV periodes, voordat de cyclus weer echt stabiel was. Het begon bij mij met weken/maanden tekenen van beginnend vruchtbare afscheiding, alsof je lichaam wel wil, maar wordt tegengehouden, tot het dus doorzette en ik de eisprong voelde opbouwen (pijnlijk en gespannen gevoel dat steeds sterker werd en opeens weer weg was).

Bij mij betekende het dus dat mijn lichaam heel langzaam richting eisprong gaat, maar of dat bij jou hetzelfde betekent... ;)

Ik hoop het... :)

8. Arwen81

Arwen81 Niet meer actief

Hallo,
    Ik heb een paar dagen geleden een stukje geschreven bij het onderdeel zwangerschapstesten hierover. Heb namelijk vrij onverwachts al positief getest. Ik geef nog 3 x borstvoeding per dag en soms ook snachts aan mijn zoontje van bijna 17 maanden. Ik kreeg mijn eerste menstruatie toen hij zo'n 15 maanden was. Tussen de eisprong die ik voelde en de menstruatie zaten maar 9 dagen helaas. Na 6 weken voelde ik weer eisprongsymptomen en 2 weken later een positieve test.
    Het kan dus zomaar weer goed op gang komen. Ik had er eerst weinig hoop op en wilde de borstvoeding afbouwen, maar dit bleek niet nodig gelukkig. Hopelijk komt het bij jou ook weer netjes op gang. Succes!

9. Mevrouw Pinguin

22 mrt 2015
    1.042
    8
    38
    Vrouw
    Nou dit dus. .. exact. .. Ik heb ook al zo'n 5 maanden lang eens per maand enorme buikkramp. Alsof het weeën zijn. Maar het zet gewoon niet door. Ik denk steeds dat er misschien iets mis is ofzo....

10. Arwen81

Arwen81 Niet meer actief

O ja, nu ik erover nadenk, ik heb ruim voor de eerste eisprong ook meerdere keren getest. Dit omdat ik al weken last had van lichte buikpijn, soms misselijk en rare klachtjes. Achteraf was het de cyclus die weer opgang kwam.

11. Atiya

Atiya Actief lid

7 mrt 2015
    103
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik denk het niet hoor. Het klinkt echt alsof je lichaam weer een cyclus probeert te krijgen wat niet helemaal lukt vanwege de hormonen die door de BV worden "verhoogd".

Maar zoals Arwen81 ben ik ook gewoon zwanger geraakt ondanks BV en mijn kids dronken tot na een jaar nog best vaak, ook 's nachts. Zelfs een keer zwanger geraakt zonder de eerste menstruatie gehad te hebben, maar toen had ik wel de eisprong duidelijk gevoeld een paar weken voor de + test.

Heb je er nu een beter gevoel over of maak je je nog best wel "zorgen"?

12. Mevrouw Pinguin

22 mrt 2015
    1.042
    8
    38
    Vrouw
    Ik heb er een beter gevoel over. Het komt ook met name omdat iedereen in mijn omgeving zegt 'ben jij nog steeds niet ongesteld geworden? Dat is echt niet normaal hoor'. Maar het is dus wel normaal. .. Ik wacht dit jaar wel af:)

13. Atiya

Atiya Actief lid

7 mrt 2015
    103
    0
    16
    NULL
    NULL
    Gelukkig maar. ;)

Nou, alvast heel veel succes en plezier voor de komende maanden. Hoop dat je cyclus snel stabiel wordt, zodat je wat serieuzer aan de slag kan. ;)

14. Minou89

Minou89 Lid

20 mrt 2015
    65
    0
    0
    NULL
    NULL
    En? Menstruatie inmiddels op gang gekomen?

15. zeilbootje

zeilbootje Fanatiek lid

15 jan 2014
    2.779
    1.367
    113
    Ik lees dit topic even mee, maar fijn om te lezen dat meer mensen dit hebben. Ik heb het al 2 keer gehad van die afscheiding, vorige maand en deze maand nog iets meer, en telkens denk ik 'nu komt de eisprong', maar dan komt het niet (tenminste, ik word niet ongesteld). "Vroegah" voelde ik ook altijd mijn eisprong en dit voelt net zo, maar dan alsof het niet doorzet. Klinkt wel logisch dat de borstvoeding het nog onderdrukt. Weer wat geleerd :)

16. Minou89

Minou89 Lid

20 mrt 2015
    65
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zeilbootje, gebruik jij anticonceptie? Ik was vorige week bij de dokter omdat ik al meer dan twee weken last heb van buikpijn, maar slik ook de cerazette. Omdat ik ook regelmatig afscheiding heb, gaf hij aan dat de cerazette de eisprong inderdaad onderdrukt en dat daarom buikpijn kan ontstaan: afscheiding geeft volgens hem dus aan dat de menstruatie weer op gang is gekomen of komt. Ivm de cerazette dus (nog) geen bloedingen omdat er geen stopweek is. Maar ook dat is bij iedereen verschillend, anderen hebben weer doorbraakbloedingen.

17. Mevrouw Pinguin

22 mrt 2015
    1.042
    8
    38
    Vrouw
    Nope niks. ..

Maar ik was vorige week bij de sportschool en werd gewogen. T.o.v. die week ervoor 1,5 kg zwaarder, terwijl ik heel gezond had gegeten. Ze zei toen ook, vast je menstruatie. .

Deze week ineens weer 2,8 kg lichter terwijl ik heel normaal eet. Mijn coach denkt dat er zeker wat aan de hand is in mijn buik want zulke sterke schommelingen zijn niet normaal. De weken daarvoor was er steeds maar 0,5 kg af. Wat normaal is voor het sportprogramma dat ik volg

18. Atiya

Atiya Actief lid

7 mrt 2015
    103
    0
    16
    NULL
    NULL
    Leek mij ook de meest logische verklaring. Ik zou anders niet weten wat er de reden van was.

19. zeilbootje

zeilbootje Fanatiek lid

15 jan 2014
    2.779
    1.367
    113
    Ik gebruik geen pil als je dat bedoelt. Wij hebben de condooms maar weer in huis gehaald. Ik geef wel volledig bv, dus ik denk dat dat misschien hetzelfde effect geeft?

Deel Deze Pagina