Iemand ervaring met 9 eitjes? Is deze ronde al gedoemd?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Ryanne1991, 12 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ryanne1991

Ryanne1991 Bekend lid

4 jun 2013
    681
    0
    0
    NULL
    Gelderland
    Sorry ik had nog een vraag. Vandaag tijdens de echo op dag 10 tijdens clomid 50 mg van dag 3 tot 7, telde de gyneacloog 9 eitjes van 8 mm.. Hij gaf aan dat dit de reden kan zijn waarom het al anderhalf jaar niet lukt, hij zei als je hormoon al die eitjes tergelijk moet laten groeien moeten ze de hormonen als ware verdelen en zijn ze niet sterk genoeg zodra je een eisprong hebt. Ik heb maandag een echo om te kijken of ze zijn gegroeid. Ik kan er alleen niks over vinden op internet, hij zegt dat het een vorm van pco is.. Maar herkent iemand dit? Zou deze ronde al gedoemd zijn? En hoe zou je überhaupt er voor kunnen zorgen dat je minder eitjes aan maakt? En ik vind het raar dat mijn ovulatietesten al zo donker zijn terwijl ik dan nog geen piek hoor te hebben als ze pas 8 mm zijn..

Sorry voor zo veel vragen maar doordat ik wat geschokt was door alles wat hij zei vergat ik het te vragen, gelukkig zijn er hier veel vrouwen die er verstand van hebben.

2. stiertje88

stiertje88 Fanatiek lid

24 mrt 2013
    1.207
    360
    83
    Klinkt inderdaad wat als pco. Maar je hebt dus al Clomid geslikt?

Ik heb geen pco dus het fijne weet ik er niet van helaas.

3. Minder follikels aanmaken kan niet, maar je kunt er wél voor zorgen (met Clomid dus bijvoorbeeld) dat er eentje doorgroeit, waardoor je wel een eisprong hebt. Die blaasjes blijven er gewoon zitten, dat hoort nu eenmaal bij PCOS. Als ze zo klein zijn hoeft dat niet te betekenen dat er helemaal geen eisprong plaats kan vinden, daar slik je de Clomid voor. Op dag 10 hoeft er ook nog niet per sé een grote follikel zichtbaar te zijn, volgens mij had ik bij mijn eerste ronde Clomid, m'n eisprong pas op dag 21 (wat vrij laat is, maar dan kun je de volgende ronde de medicatie eventueel ophogen) :) Succes!

4. Lutty

Lutty Actief lid

26 okt 2012
    469
    0
    0
    Hier met Clomid nooit een echo gehad voor dag 12 omdat ik gewoon erg traag ben (of mijn eieren dan toch haha). Maar op de eerste echo waren meestal erg veel blaasjes of kleine eitjes te zien (rond de 8 mm) en een eitje of twee/drie van ong. 14mm. Later in mijn cyclus groeide er telkens maar één eitje door, dat dan sprong na dag 21.
    PCOS hier, zou het dus zeker nog niet opgeven.

5. Ryanne1991

Ryanne1991 Bekend lid

4 jun 2013
    681
    0
    0
    NULL
    Gelderland
    Bedankt voor jullie reacties! Ik hoop dat ze maandag bij mijn echo twee gegroeide eitjes zien. En ik hoop dat clomid 50 mg goed genoeg blijkt!

Deel Deze Pagina