Lieve meiden. Mocht ik deze maand ongesteld worden dan gaan we een nieuwe weg inslaan. Er zal in januari een HSG foto plaatsvinden met een soort vloeistof (geen idee wat ik me erbij moet voorstellen). Daarna zullen we gaan starten met IUI. Nu gebruik ik clomid en vraag ik me af of ik dat moet blijven gebruiken tijdens mijn IUI. Ikzelf heb PCOS en daarvoor gebruik ik Clomid 50 mg. Zijn er dames die IUI gehad hebben in combi met clomid? En na hoeveel pogingen was het geslaagd?
Ik blijf lekker meelezen. Hier ook iemand met PCOS. Van mezelf heb ik geen cyclus en Clomid deed bij mij niets (2 rondes geprobeerd). Wij zitten nu in de vierde ronde Menopur (injecties). Eerste ronde is afgeblazen i.v.m. te veel follikels, tweede ronde verliep perfect maar helaas niet zwanger, derde ronde was.. nouja op zijn zachtst gezegd dramatisch (moest er mentaal ook echt van bijkomen) en nu op het wachtbankje in de vierde ronde. Dit is de eerste ronde dat ik utrogestan gebruik na de eisprong ipv Pregnyl. Krijg jij ook pregnyl om de eisprong op te wekken? Ik vraag me ook wel eens af wanneer wordt besloten bijv. over te gaan van OI naar IUI. Want dat heeft toch enkel zin als het zaad van je man/vriend niet voldoende of niet van voldoende kwaliteit is? Bij ons is dat gewoon goed nl, het probleem ligt bij mij. Hier gaan ze volgens mij was na een jaar OI over op andere behandelingen..
Bij ons is alles bij mijn partner ook goed (89 miljoen zaadzellen, boven gemiddeld). Wij gaan meteen na deze totaal 4 rondes over op IUI, omdat ik ookal een zoon van bijna 11 heb en dochter van 4. Heb een meelevende arts, die begrijpt dat ik niet weer jaren bezig wil zijn.
Als je nu Clomid gebruikt en dat slaat goed aan, dan zul je de IUI waarschijnlijk ook met Clomid doen. Als Clomid niet goed werkt, zul je waarschijnlijk overstappen op hormooninjecties.
Dank je wel Jippie. De Clomid doet volgens mij zijn werk wel goed. De eerste maand had ik 2 follikels die gesprongen waren en deze maand 1