Hi Gister ben ik gestart met Menopur 50IE. 's ochtends instructie gehad, 's avonds zelf prikken. Het prikken zelf gaat perfect, voel ik niets van. Het spuiten zelf voelt wat onaangenamer, maar is goed te doen. We hebben afgesproken dat als mijn man thuis is, ik zelf de naald in mijn buik prik - dat vindt hij juist niet zo prettig - en hij de oplossing erin spuit - vind ik weer minder prettig. Mijn eerste indruk is goed. Ik heb eigenlijk geen bijwerkingen, maar was gisteravond wel vermoeid. Al denk ik zelf dat dit eerder te maken had met dat het hele proces enzo (en het verwerken) ook energie kost. Ik ben wel een klein beetje prikkelbaar, maar als het hierbij blijft dan hoor je me verder niet klagen! Voor degenen die ook Menopur spuiten: - wat zijn je ervaringen ermee? - hoelang duurde het voordat je de juiste dosis had gevonden? - had je bijwerkingen en welke? - waarom is er gekozen voor Menopur? De verpleegkundige zei gister tegen me dat ze bijna altijd Gonal-F voorschrijven hier, maar omdat Menopur naast FSH óók LH bevat en bij mij de Clomid echt NIETS deed, ze kozen voor dit middel. Ben benieuwd naar jullie reacties.
Ik ben begonnen met menopur 75ie, maar daar reageerde ik te goed op. Wij doen iui met hormonen vanwege onbegrepen subfertiliteit. Dus ronde 1 had ik 3 eitjes, maar door een dag geen hormonen te gebruiken hebben ze eentje kunnen laten stoppen met groeien. Daarna 37,5 ie gaan spuiten en nu elke keer netjes 1 ei. Hier ook bijna geen bijwerkingen, alleen wat last van de stoelgang. Pregnyl geeft wel wat bijwerkingen, maar dat is ook het hcg hormoon. Succes!
Na hoeveel injecties kreeg jij je eerste controle echo (FM)? Ik heb deze na 8x Menopur spuiten pas. Dit lijkt me best laat of valt dat mee? En wat waren je bijwerkingen van Pregnyl?
Ervaringen; Gewéldig. Eindelijk medicatie die wél werkte! Dosering; Die sloeg gelijk goed aan, maar ik liep in Duitsland toen ik Menopur kreeg en daar zijn ze -gelukkig!- niet zo voorzichtig met doseringen als in Nederland. Ik begon meteen met 300 eenheden. Dat was wel bij ICSI trouwens, niet bij IUI. Bijwerkingen; Eigenlijk niet echt en als er iets was, dan viel dat echt in het niet vergeleken met de bijwerkingen van Clomid, Decapeptyl, Gonal en Puregon.. Waarom?; In Duitsland maken ze een behandelplan op maat en ik vermoed dat de reden is geweest dat ik eigenlijk alle andere soorten al geprobeerd had, maar dat het daarmee niet of nauwelijks lukte.. Verder geloof ik oprecht dat Menopur meer staat voor kwaliteit, terwijl Gonal en Puregon meer staan voor kwantiteit (in DD gebruiken ze bijvoorbeeld ook vaak een combi van Menopur + iets anders, zodat én de hoeveelheid eitjes én de kwaliteit daarvan optimaal is). Ik was echt heel erg blij met Menopur (en de opbrengst was ook fantastisch; 9 bruikbare eicellen, tegenover 2 bruikbare eicellen met Gonal-F..). Heel stom misschien, maar dat ik het steeds zelf moest 'klaarmaken', gaf mij ook het gevoel dat ik zelf nog enigszins iets bij kon dragen aan het hele traject. Dat ik er zelf ook nog iets voor kon doen. Ik kon iets doen om er niet alleen in m'n hoofd, maar ook in het echt 'mee bezig te zijn'. Heel veel succes!
Bedankt voor je antwoord! Het spuiten zelf ging gisteren veel beter (als in: minder branderig gevoel). Wel heb ik af en toe dat de spuit vacuüm trekt. Dan moet ik echt even mijn best doen om te zorgen dat hij niet vanzelf terugloopt. Verder heb ik wél een beetje een kort lontje, dat merk ik toch echt wel. Ik zoek de confrontatie op reageer - dat vind ik dan achteraf - wel héél overdreven op zaken soms. Niet zo fijn voor manlief, die had het gisteren heel zwaar met mij . Maargoed. Hopelijk voor een goed doel, dan maar.