Hoi allemaal, mag ik hier ook mee kletsen? Ik ben 36 en heb nu 4 keer iui achter de rug. We hebben afgelopen donderdag een gesprek gehad in het ziekenhuis dat de iui zo zinloos voelt. Ik ben nog nooit zwanger geweest en ik heb zelf het idee dat het met iui niet gaat lukken. We worden nu in het team besproken of we al mogen starten met ivf. Donderdag als hoor ik dat. Wij hebben alle onderzoeken doorlopen samen maar er blijkt met beide niets mis. Ze weten niet waarom het niet lukken wil. Ik ben erg benieuwd naar jullie rvaringen. Ruubs doen ze dat in alle ziekenhuizen? De helft middels ivf techniek en de andere helft middels icsi technieken behandelen? Ik ga naar het vu in Amsterdam, maar volgens mij doen ze eerst na de eerste punctie alle eitjes op ivf methode. zou wel mooi zijn als zij het ook half om half deden, dan heb je geen verloren maand mocht bijv je eicel te hard zijn voor de zaad cellen.
Jij ook in het VU Vanesje? Daar ga ik ook heen! (ben er al geweest voor een voorlichtingsavond, erg interessant waardoor je meer inzicht krijg in het proces)
He Vanesje en Suze, volgens mij kletsen wij nu meer in de club ivf na mislukte iui...helaas doen ze niet overal helft ivf, helft icsi. Bij ons niet. Vind ik ook jammer, maar de gynaecoloog zegt dat ze niet zomaar de dure icsi-behandelingen toepassen. Mijn angst is ook wel dat er een bevruchtingsprobleem blijkt en de punctie voor niets is geweest! Volgens mijn gynaecoloog is die kans erg klein, maar door dit forum ken ik de verhalen wel!
Hoi Vanesje, zoals Dame zegt doen ze dat niet overal. Jammer is dat, want ik zie er echt wel de meerwaarde van in. Wij gaan naar België, misschien is het iets van daar..
Hoi suze, we treffen elkaar steeds vaker op verschillende forum clubjes. Krijg je denk ik als je wat verder komt in het proces. Ja wij lopen via ons plaatselijk ziekenhuis maar worden voor de punctie en de terug plaatsing gezien in het vu Amsterdam gaf de Fertiliteits arts aan, eerst donderdag horen of we überhaupt door mogen voor ivf en dan nog even goed nadenken samen met mijn vriend.
Mag ik ook met jullie meekletsen? Wij hebben afgelopen week evaluatie gesprek gehad met de gyn en zouden eind september met IVF beginnen als de 6e iui ook zou mislukken. Nou bleek vandaag op de uitgangsecho dat er een forse cyste zit en dat de iui deze maand niet gaat gebeuren. Nu sta ik in twijfel of we het uberhaupt nog willen doen, dan wordt het dus pas eind september dat de iui kan, of dat we dat hoofstuk afsluiten en in sept door gaan met IVF.. 2 september hebben we de uitleg van de vpk en zouden we de medicatie e.d meekrijgen.. Tot die tijd hebben we nu ook om er over na te denken of we die 6e iui nog willen doen. het voelt zo nutteloos. Ben in alle rondes en na alle iui's nog nooit zwanger geweest. Kan me haast niet meer indenken dat dit allleen maar komt door verminderde zaadkwaliteit.
Hoi Izie, jeetje wat een vervelend nieuws! Ik snap je twijfel helemaal. Wij voelden al niks meer voor de 6e zonder echte reden. Wij hebben het toen wel gedaan omdat we elke kans wilde nemen. Ik denk dat het het belangrijkste is om naar jezelf en elkaar te luisteren en dat te volgen. Spannend allemaal zeg!
Welkom izie, is doen wat je gevoel je ingeeft. Mijn gevoel geeft aan dat de iui zinloos is, maar sommige hebben er echt een heel goed gevoel bij en willen alle kansen benutten.
Nee ik voel het echt als een maand tijdsverspilling... Eerder paste t mooi in de tijd die we toch moesten wachten tot de bijeenkomst.. Maar nu dus niet meer. Na t weekend de kliniek maar eens bellen of het echt een optie is om Direct door te gaan...
Oeh dames we kletsen nu in twee topics geloof ik...zullen we verder kletsen met z'n allen in de club ivf na milukte iui's?! Anders kan ik het niet bijhouden geloof ik Vanesje toch nog even hier: succes morgen! Hoop op goed nieuws voor jullie!