IUI ervaringen...

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door muisjexx, 13 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. muisjexx

muisjexx Lid

13 mei 2011
    7
    0
    0
    Gelderland
    Hoi allemaal, :)
    Graag wil ik mijn verhaal met jullie delen en ik ben eigenlijk op zoek naar mensen met soortgelijke verhalen..waar zal ik toch beginnen in mijn achtbaanreis..
    Wij (27 en 29 jaar oud) zijn november 2008 gestopt met de pil voor ons eerste kindje, daarna nog niet gelijk gericht gevreeën, verbouwing etc (hopend dat het zou komen wanneer de tijd rijp was, maar helaas..)
    In januari 2011 na mijn eerste IUI met 1,6 mio zaadcellen (wel aan de lage kant) zwanger geworden. Helaas heb ik na 8 weekjes in maart een mk gehad, het hartje was gestopt.. Na een week donker rood oud bloed verliezen, voelde ik ineens dat het mis was (ik was erg onrustig en verdrietig, geen buikpijntjes), de volgende ochtend naar het ziekenhuis en toen bleek ik gelijk te hebben, die nacht was het hartje gestopt..
    Nu heb ik afgelopen dinsdag weer mijn eerste IUI gehad met 0,4 mio (eigenlijk te laag), de maand ervoor kon de IUI niet plaatsvinden in het ziekenhuis, het duurde 3 weken voor mijn eerste ongi na de mk.
    Eerder had ik altijd een regelmatige cylclus van 27 dagen nu na de mk 26-25-...

Het is zo een leeg gevoel nu...eerst (eindelijk) ervan te mogen proeven hoe bijzonder het is zwanger te zijn en dat het je dan zo "bot" ontnomen wordt.. Ik kan niet meer volledig van het leven genieten, ik ga door, maar echt leven doe ik niet, ik ben er constant mee bezig, ook al zeg ik tegen mijzelf pak de draad op en ga andere dingen doen! Ik leef echt in de tijd mee, niet welke datum het is, maar waar ik in mijn cyclus ben..de dagen/weken/maanden verstrijken..afgelopen jaar is verstreken alsof het niets is... Het is zo zonde van de tijd, ik had nu al lang kunnen genieten van het leven met een kleintje, alles kunnen geven wat het verlangde...we leven tenslotte maar één keer.. Wat kan het leven soms toch oneerlijk zijn..

De weken vanaf ongi naar de IUI toe valt wel mee, maar de weken na de IUI of eisprong voelen zo leeg.. :( volgende week maandag weet ik weer meer (maar ik ben er bang voor door het te lage aantal)..
    De dokter wil nu met hormonen beginnen, maar ik begrijp niet waarom omdat mijn eigen cyclus verder goed gaat.. het aantal zaadcellen is wel te weinig. De dokter belt mij 19/05 terug voor een nadere toelichting..

Hoe ervaren jullie de IUI behandelingen en deze reis?
    Ervaringen met te weinig zaad, tips?

Liefs muisje..:p

2. Bloemetjes

Bloemetjes Fanatiek lid

24 nov 2009
    3.186
    0
    36
    NULL
    NULL
    Lieve muisje

Dit klinkt heel herkenbaar,.wat is de mmm toch zwaar!!
    Ik heb geen tips wil je wel laten weten dat ik nu zwanger ben doormiddel van iui en dat van 200 miljoen dus het kan echt.
    Wil je heel veel succes wensen

Xxx

3. natjuh026

natjuh026 Bekend lid

4 jan 2008
    796
    0
    0
    pm
    omg arnhem
    Ik heb vandaag mijn 4de iui gehad. ik heb met hormoonstimulatie. ik spuit namelijk puregon. Zaad van manlief is ook niet veel. vandaag had hij maar 1 miljoen. Ze vonden dit weinig maar als nog hebben ze de iui gedaan. We zitten nu in de wachtweken. Dus ik kan je nog geen ervaringen verder geven

4. muisjexx

muisjexx Lid

13 mei 2011
    7
    0
    0
    Gelderland
    @ Bloemetjes, dank je wel, dan geeft weer hoop! :) Gefeliciteeeeerdmet je zwangerschap!!
    Ik begrijp dat jij ook een ms heb gehad? Met hoeveel weken? En hoe lang heeft het geduurd voordat het weer raak was?
    Best heftig een mk he...ik had zoiets nooit verwacht te moeten meemaken en nu mis ik dat bijzondere gevoel!
    Hoe ervaar je nu het weer zwanger zijn? Ben je erg bang voor een nieuwe mk?

@ Natjuh026 spannend, ik zit nu ook in mijn wachtweek..volgende wk maandag kan ik testen...en jij?
    De dokter belt mij donderdag terug. Ik snap alleen niet als de zaad van de man weinig is, waarom de vrouw dan hormonen moet spuiten... Weet jij dat? En hoe zijn je ervaringen nu?
    Ik moet eerlijk zeggen dat ik er best tegenop zie om hormonen te gaan spuiten...maar inmiddels heb ik er natuurlijk ook alles voor over..

Liefs Lorene

Deel Deze Pagina