Hallo dames, Ik vraag mij af of er meer dames bekend zijn met heldere eierstok cyste. Vandaag de uitgangsecho gehad voor de icsi en helaas weer een cyste 5 cm. Gelukkig dit maal een heldere cyste en geen chocolade (endometriose) cyste. We zijn wel vandaag begonnen met de hormonen Menopur 150 en Gonal F 150. En afgelopen vrijdag begonnen met de decapeptyl. Hoe ging dit bij jullie mochten jullie starten met de ivf/icsi of werd de cyste eerst leeggezogen dmv een punctie? Ik maak me een beetje zorgen dat hij alle ruimte in gaat nemen in m,n eierstok en gaat groeien dmv de hormonen. Ik hoop op wat reacties. Groeten Izzy
ik heb ws al jaren een cyste aan mijn eierstok van rond de 20 mm. Deze is eenmaal geprobeerd leeg te zuigen tijdens de punctie, maar dat is niet gelukt. Het is voor mij nooit een reden geweest dat ik niet mocht beginnen met de behandeling. Wel moet ik zelf goed opletten dat ze de cyste niet aanzien voor een follikel (en dat is nog al eens gebeurd...). Er is me wel verteld dat mijn cyste geen probleem is, omdat hij niet groter word onder invloed van hormonen en ook zelf geen hormonen afscheidt. Anders zou het eerst weg moeten op een of andere manier....
De cyste van mij is 5cm en volgens mij gaan ze hem met een ivf punctie wel gewoon aanprikken aangezien het een heldere cyste is. Ik heb ook al een keer een chocolade cyste gehad deze hebben ze toen geprobeerd leeg te zuigen maar is niet gelukt en ben toen geopereerd. Aanstaande woensdag krijgen we een extra ech op cyclusdag 6 om te kijken wat de cyste doet onder invloed van de hormonen. bedankt voor je reatie tlc81.