intake ivf

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door miich, 9 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. miich

miich Fanatiek lid

18 dec 2012
    1.242
    382
    83
    Utrecht
    Hoooi dames

Ik heb 23 maart intake voor de ivf. Deze ronde zou ik nog iui hebben maar is afgebroken door een cyste van 4 bij 2 ..
    Nu deze maand gebruiken om mn lichaam tot rust te laten komen zodat ik de volgende door kan in de ivf.

Nu weet ik niet wat ik kan verwachten of ik me moet voorbereiden . Hebben jullie tips? Info waar ik al over na kan denken?

Eigenlijk is mn grootste vraag hoe snel gaat het. Is het net als bij de iui tussen dag 1 / 3 na het zkh en een echo beginnen met hormonen?

Ik heb er best wel positieve gedachten bij ( zijn al 3 jaar bezig waarvan de laatste maanden de iui) & hoop zo dat dit het voor ons is 😊

2. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Bij het lange traject moest ik eerst een paar weken aan de pil, daarna beginnen met Lucrin om alles plat te leggen, vervolgens kwam de stimulatie erbij. Na een week stimuleren voor de eerste follikelmeting. De punctie had ik zo rond dag 15, dus een dag of 14 na het starten met de Puregon. De terugplaatsing was hier eerst op dag 3 na de punctie, later is dat veranderd in dag 2. We mochten twee weken na de terugplaatsing testen.

Ik hoop voor jullie dat het met IVF gaat lukken, succes!

3. miich

miich Fanatiek lid

18 dec 2012
    1.242
    382
    83
    Utrecht
    Dank je wel! Was het ook raak?

4. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Bij de eerste IVF hadden we helaas geen bevruchting, dus geen terugplaatsing gehad. Daarna overgestapt op ICSI, twee embryo's teruggeplaatst en één daarvan is onze dochter geworden.

We deden toen het korte traject. Dat betekent dat je eerst niet een aantal weken aan de pil hoeft, op cyclusdag 1 met de Lucrin begint en op dag 2-3 komt de stimulatie erbij. Dat scheelt in totaal een aantal weken per behandeling. Maar tegenwoordig is het lange schema zo'n beetje standaard, wat we later voor een tweede kindje nog gedaan hebben.

Deel Deze Pagina