Ik heb een nachthemd bij zeeman gekocht met knoopjes aan de bovenkant. Is het handig die aan te trekken ivm borstvoeding? Of is het beter gewoon een groot t-shirt aan te trekken die je omhoog trekt? Qua gevoel lijkt t me wel zo prettig iets over me heen te hebben dus zou ik voor de 1e kiezen.. Neem aan dat t kindje aangelegd wordt voor je je even kan douchen Ik ben echt een leek. Word ons 1e kindje. Ik ga trouwens in het ziekenhuis bevallen!
Ik had beide keren een groot nachthemd van de hema aan tijdens mijn bevalling, om me wat minder bloot te voelen. Direct na de bevalling heb ik deze uitgetrokken (was ook goed smerig ) en heb ik mijn dochter tegen mijn blote bovenlijf gehouden en aangelegd. Dat huid-op-huid contact is heel fijn dan en ik heb me geen moment bloot gevoeld. De eerste keer was thuis, de tweede keer in het ziekenhuis. Maakte voor de kleding geen verschil.
Iets met knoopjes is inderdaad wel handig als jij het gevoel hebt er anders bloot bij te liggen. Toen ik beviel in september had ik van die spaghettiband slaapjurkjes aan waarbij ik er vrij handig een borst uit kon wippen. Maar het was toen nog erg warm. Die heb ik overigens wel na de bevalling aangetrokken want ik had een heel charmant operatieshirt aan tijdens mijn bevalling.
Ik had voor tijdens de bevalling een hemdje gekocht met spaghettibandjes, omdat ik niet met blote borsten op de foto wilde, hahaha! (is gelukt, trouwens!) Na de bevalling (ook in het ziekenhuis) hebben ze het van me af geknipt en kreeg ik een operatiehemdje aan omdat de placenta in de OK verwijderd moest worden Dat heb ik aangehad totdat ze me 's avonds laat wasten en naar de zaal brachten (ben om 15:30 bevallen). Toen had ik gewoon een pyjama-jasje -met knopen idd- aan en een onderbroek. Oh en sokken!! Had het stervenskoud, hahaha!
Ik begon met een hempje met daaroverheen een simpel vestje, maar in het ziekenhuis was het zo bloedverziekend heet dat het vestje al snel uit was. Maar het allerbelangrijkste om aan te denken zijn toch wel de grote onderbroeken. Die heb je daarna echt wel nodig. De verpleegster vertelde me dat het nog best vaak voorkomt dat vrouwen gewoon stringetjes meenemen. Nou, veel succes als je daar een kraamverband tussen moet proppen...haha..
kijk hier even http://www.zwangerschapspagina.nl/de-bevalling/177849-droegen-jullie.html http://www.zwangerschapspagina.nl/de-bevalling/172168-dragen-tijdens-ziekenhuisbevalling.html http://www.zwangerschapspagina.nl/de-bevalling/142814-draag-tijdens-de-bevalling.html http://www.zwangerschapspagina.nl/de-bevalling/122219-welke-kleding-bevalling.html http://www.zwangerschapspagina.nl/de-bevalling/105424-tijdens-bevalling.html
Ik maakte mij er voor de bevalling ook wat zorgen over maar echt.. tijdens de bevalling maakt het je allemaal niks meer uit... Ik ben in het ziekenhuis bevallen en had al snel alles uit op een hemdje na maar ook dat ging in de loop der uren uit. Je hebt zo en zo ook nog een laken in je buurt liggen wat ze over je heen kunnen leggen als je dat wilt. Verder is het gewoon voor je zelf en de omstanders praktisch als er niks onder je billen ligt of hangt... Als je graag wat aan wilt dan zou ik voor iets korts met knoopjes gaan die kun je open maken vlak voordat de kleine geboren wordt. Mogelijk heb je een infuus en kun je zelf je kleding/bh niet geheel zelf uit doen.
Ehm... Dit geldt dus echt niet voor iedereen Mij maakte het namelijk ook tijdens de bevalling echt wel uit. Ben dus ook nog steeds errug blij dat ik ook gewoon gezorgd heb voor het hemdje dat ik droeg.
Ik ben in het geboortehotel bevallen. tijdens de bevalling had ik nachthemd aan. Was heel prettig dragen. (zorg wel voor 2 maten groter dan je normale maat, want ik dacht met een L wel weg te komen (normaal m) hm.. dus niet.. beetje dom van mij. Je kindje wordt in principe direct op je borst gelegd, dus je hem kan je ook lekker tot onder je kin naar boven trekken. Hierna ga je douchen en had ik hempjes met spagettibandjes. Daar konden makkelijk 1 arm uit tbv 1 borst. Enne inderdaad grote onderbroeken, want het is geen dun maandverbandje hoor!!
Ik had een heerlijk kort tuniekje aan met korte mouwen.. Het was een hele lekkere zachte stof.. Wel een oud tuniekje, want ik heb hem ook weggegooid.. Ze leggen natuurlijk je pasgeboren (bebloede en vernix) baby op je..) Dus ik zou voor iets gaan wat weg mag
Ohja ik had de mady onderbroeken van de zeeman maat xxxl. Normaal broekmaat 40.. maar die onderbroeken krimpen in de was, en inderdaad het kraamverband is niet dun
naar het ziekenhuis bijde keren in een huispak met slippers eronder tijdens de bevalling bij de 1e alleen een topje met spagetti bandjes bij de 2e eerst nachthemd daarna naakt (had gedoucht en had infuus) na de bevalling bij de 1e een piama (was toen ook alleen gewassen) en bij de 2e lekker zittende huispak na een frisse douche
Ik had toen de bevalling begon een nachtjapon aangedaan. Toen ik in de verloskamers was, kreeg ik te horen dat ik een spoedkeizersnee kreeg en moest ie weer uit (half uurtje aangehad). Daarna heb ik een satijnen pyama aangedaan met knoopjes, erg handig voor BV.
Ben ingeleid wegens beginnende zw.sch.vergiftiging. Heb weeën opgevangen in een voedingsshirt, en was van plan daar ook in te bevallen. Het werd echter een spoedks, dus had zo'n hip operatiehemd aan. Wat ze vervolgens helemaal losgeknoopt hebben om terug op de kamer mijn zoontje bij me te kunnen leggen. Sta dus met bloot bovenlijf op de eerste foto's. Kon me op dat moment echt geen zier schelen, hoor! En die foto's krijgt niemand te zien. De tijd in het zkhs en eerste tijd thuis heb ik geleefd in voedingsbh's, voedingsshirts (ideale dingen zijn dat toch) en joggingbroeken. ohja, en m'n buikband, want oeioeioei wat hing die akelig op de nietjes van mijn litteken te hangen zonder die verstevigende band. En van die überhippe oma-onderbroeken in maar mammoet uiteraard. Ik zou vooral kiezen voor comfort! En veel vrouwen krijgen het koud, dus neem warme sokken mee. Succes vast!