intake kraamzorg...afkeuring aerosleep?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door meintje, 24 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. butt3rfly

butt3rfly Actief lid

8 mrt 2008
    434
    0
    0
    omgeving Gouda
    Ik heb niet alles teruggelezen, dus misschien is het al gezegd.

Bij ons raadt de kraamzorg het ook af een aerosleep te gebruiken. Als een kruik lekt, kan het hete water zo naar het hoofdje van je baby lopen (brand- en verstikkingsgevaar). Ook een bedzeiltje wordt om die reden afgeraden. Een bedzeiltje is wat dat betreft beter dan een een aerosleep, omdat het zeiltje alleen bij het onderlichaam ligt en niet bij het hoofdje. Ze zeiden dat het slechts een advies is en dat het aan ons is wat we ermee doen.

Wij hebben zelf geen aerosleep, omdat we het idee hebben dat er enorm wordt ingespeeld op je gevoel en daardoor maar gewoon zo'n ding aanschaft.

Ik zag eerder voorbij komen dat iemand netjes katoenen hoeslakens gebruikt. In de winkel waar ze ons een aerosleep 'aan wilden smeren' zeiden ze dat je juist géén katoen mocht gebruiken, maar jersey....

Maar goed, het is dus gewoon aan iedereen voor zich waar zij/hij voor kiest. En tsja wat goed is en wat slecht.... Volg gewoon je eigen gevoel en doe waar jullie je goed bij voelen!

2. InLove

InLove Fanatiek lid

11 dec 2009
    3.707
    0
    0
    hier was de intake heel duidelijk. "We keuren geen kamers en meubels, dat is eigen verantwoordelijkheid"
    Kraamhulp heeft wel t bedje opgemaakt toen de kleine er was.

Verder is het mijn kind en als ik iets wil gebruiken dan gebruik ik dat. Wil de kraamzorg het niet dan leg ik mn kind zelf wel in bed. Ze zijn tenslotte ook adviserend en niet bepalend. Ik neem van ze aan wat ik nodig heb en zal zeker luisteren. Maar nogmaals tis mijn kind

3. marjand

marjand VIP lid

13 jul 2009
    9.728
    0
    36
    geboefte vermaken
    zuid holland

Bij welk bureau zit jij?

4. InLove

InLove Fanatiek lid

11 dec 2009
    3.707
    0
    0
    zuid limburg
    wel hele leuke kraamhulp gehad overigens, echt een schat en deed haar werk fantastisch. Hoop bij een volgende weer op zo'n toppertje

maar goed de intake werd hier door andere mensen gedaan dan de "kraamverzorgers"

5. marjand

marjand VIP lid

13 jul 2009
    9.728
    0
    36
    geboefte vermaken
    zuid holland

ok nou ik moet dus echt gewoon afwachten....

6. InLove

InLove Fanatiek lid

11 dec 2009
    3.707
    0
    0
    wat ook veel mensen niet weten is dat je geen week met een niet leuke kraamhulp hoeft uit te zingen.

Als er geen klik is of je voelt je niet prettig mag je een andere vragen. Komt niet vaak voor maar gebeurt. Hier werd je de 2de dag gebelt of je tevreden was of dat je een ander wilde! Was de drempel ook niet zo hoog om t aan te geven.

Verder is er een soort van lijst dat ze doen, wil je dat ze bepaalde dingen niet doen. Of wil je dat ze alleen komen om jou en de baby te checken kan dat ook, alles is bespreekbaar.

7. Suzie83

Suzie83 Niet meer actief

Wij gebruiken de aerosleep. En daarbij ook een normale kruik. Ik snap de ophef niet zo.

De vlk heeft er niks van gezegd. En legde daarbij zelf de kruik in bed.

Als je op een normaal matras ligt en je kruik lekt loopt dit toch net zo goed naar je kindje toe?
    Ik heb juist de ervaring dat als er vocht op de AS komt het meteen naar beneden zakt.

8. Elke1984

Elke1984 Niet meer actief

Misschien moet je toch eens wat teruglezen want het klopt totààl niet wat je zegt over het brand- en verstikkingsgevaar. ;)

9. denicepino1

denicepino1 Fanatiek lid

2 sep 2009
    1.763
    0
    0
    HUISVROUWTJE
    Kerkrade
    is het misschien een oplossing om een speciale kruik te gebruiken die je niet hoeft open te maken die je niet eens hoeft open te maken die je op een soort oplader neer zet die hem verwarmt. dus dan kan die nooit openschieten en voor verbranding zorgen....

BabyPlanet - Webwinkel

of je ken deze nemen ook zonder water.

Belly Babywarmer | Verzorging | Baby-Dump

als je dit gebruikt bij de aerosleep kan je baby niet verbranden doordat het water niet kan weglopen omdat er gewoonweg geen water voor hoeft gebruikt te worden. dus dan kunnen ze het ook niet weigeren.

10. mommy1983

mommy1983 VIP lid

30 mrt 2009
    12.507
    5
    38
    vorige week heb ik intake gehad met de kraamzorg maar die elektische kruiken mag je bij onze kraamzorg ook niet gebruiken.
    En de reden is gewoon belachelijk.... omdat het nieuw is(zeker al 1 jaar op de markt) en ze liever die onveilige ouderwetse kruiken gebruiken. Ik heb nu 2 kruiken te leen maar ga gewoon die elektrische gebruiken hoor.
    Diekraamzorg mag ook wel eens met de tijd mee gaan

11. marleentje26

marleentje26 Fanatiek lid

25 aug 2007
    4.754
    0
    0
    Bemiddelingsmedewerker gastouderopvang
    Rondom nijmegen
    ik werk zelf in de kraamzorg en wij raden mensen ook af om een elektrische kruik te gebruiken dit omdat die veel minder warm worden als metalen kruiken. En sommige kinderen hebben nu eenmaal een echet warme kruik nodig om zichzelf op temperatuur te houden en dat kun je niet altijd met die elektrische bereiken. Maar ik heb altijd zoiets als mensen toch hun eigen elektrische kruik willen gebruiken dan proberen we dat gewoon en mocht het niet voldoende zijn heb ik zelf altijd nog 2 metalen kruiken in mijn auto liggen en kunnen we die alsnog erbij pakken. Helaas is wel mijn ervaring dat dat wel al diverse malen nodig is geweest omdat die toch beter verwarmen. Hier mogen we wel AS gebruiken word zelfs aangeraden ook met metalen kruiken!! Ik leg wel altijd de kruiken in een hydrofiele luier op het dekentje van de baby en leg daarover heen nog een lakentje ofzo zodat er tussen de baby en kruik een dekentje zit beschermt toch meer mocht de kruik gaan lekken. En een lakentje ofzo eroverheen houd de warmte beter vast.

12. marleentje26

marleentje26 Fanatiek lid

25 aug 2007
    4.754
    0
    0
    Bemiddelingsmedewerker gastouderopvang
    Rondom nijmegen
    Daarnaast een kraamzorg mag niets verbieden die mogen alleen adviseren! Dus je moet doen waar ieder zich zelf prettig bij voelt. Het is wel zo dat als je iets wil wat recht tegenover het advies van de kraamzorg in staat maken ze daar een aantekening van in het kraamzorgdossier dat is stel dat er iets gebeurt dat de kraamzorg niet verantwoordelijk is maar dat het de keuze van de ouders is. Maar dat lijkt me geen punt als je zelf achter de beslissing staat.

Ik ben zelf ook bijna uitgerekend 18 januari en gebruik straks ook gewoon een AS en metalen kruiken.

13. moontje2008

moontje2008 VIP lid

7 aug 2008
    9.366
    87
    48
    Vrouw
    Docente Engels
    Achterhoek
    Eef heeft een weekje of zo een kruikje gehad, was in Juli, maar ze was 3 wk te vroeg en kon zich nog niet helemaal goed warm houden.. nu gebruiken wij Eefje soms als kruik hihi..

14. InLove

InLove Fanatiek lid

11 dec 2009
    3.707
    0
    0
    de kraamhulp deed hier ook idd de kruik in een hydrodoek wikkelen en bij de baby leggen. Wel met de sluiting naar beneden.
    Ze heeft maar 1 dag een kruik gehad dus de kruik stond ongebruikt in de kast.

15. Annalise74

Annalise74 Fanatiek lid

6 mei 2006
    2.258
    2
    38
    West Nederland
    Ons mannetje heeft tijdens de kraamweek bij ons op de kamer in de wandelwagenbak geslapen met kruiken erin. De doppen omlaag, dat wel.
    In zijn bedje ligt een aerosleep, daar hebben we nooit een kruik in gebruikt, maar de kraamverzorgster heeft er niks negatiefs over gezegd.
    We zijn zelf erg blij met onze aerosleep... commercieel of niet, het geeft ons een goed gevoel, dat onze kleine man, ook op zijn buikje, goed kan ademen (mocht hij zijn neus in het matras stoppen, haha).

Deel Deze Pagina