Intake kraamzorg gehad, nu graag jullie mening

Discussie in 'Kraamtijd' gestart door Jubbos, 6 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jubbos

Jubbos Niet meer actief

Hoi.

Zojuist de intake van de kraamzorg gehad. Wij wonen in een maisonette woning met de badkamer op de eerste verdieping.
    Op de tweede verdieping is de babykamer en wij zijn daar in de 2e slaapkamer gaan slapen. Wij sliepen voorheen op de eerste verdieping maar ik wil straks dicht in de buurt van mijn mannetje zijn.

Nu ga ik klinisch bevallen en blijf zeker 2 dagen in het ziekenhuis, als ik dan thuis kom wil de kraamzorg me nog 1 of 2 dagen in bed houden (maar of dat nodig is weet ik niet). Nu zei ze dat het niet handig is om trap te lopen voor mij maar ik moet dus beneden naar het toilet en douchen en ook de kleine word benenden in bad gedaan.

Moet ik nu mijn slaapkamer weer naar benenden verplaatsten voor die 1 of 2 dagen of zal ik een simpel bedje hier in de woonkamer plaatsen voor de 1 of 2 dagen

Ik neig naar de laatste maarja wil ook niet de kraamzorg tot last zijn en moeilijk gaan doen.

Wat zouden jullie doen?

groetjes,

Marlous

2. mymiracle

mymiracle Niet meer actief

ik zou gewoon tijdelijk een bed beneden neerzetten, voor die paar dagen zou ik me echt niet zoveel werk op de hals halen, en de kraamzorg ben je daarmee niet tot last, je verblijft dan toch op 1 verdieping? ;)

3. kwekkie

kwekkie Actief lid

1 jan 2009
    102
    0
    0
    De kraamhulp kan je niet verplichten op bed te blijven hoor. Als je je fiit voelt, en voorzichtig trap kan lopen kan dat best heb ik begrepen.

Ik wil ook niet de eerste dagen alleen maar boven doorbrengen, wil ook gezellig in de woonkamer kunnen zitten. Dus ik zou mijn bed lekker laten staan, ik denk dat ze daar echt niet moeilijk over doen. En als je niet trap kunt lopen, helpen ze je wel boven op bed.

4. petrabr

petrabr VIP lid

6 okt 2007
    8.000
    1
    0
    zuid holland
    Na (en tijdens) mijn bevalling in de zomer was het honderdduizend graden(ik overdrijf) in de slaapkamer boven. Ik bleef echt niet de hele dag boven.
    Ik voelde me ook al heel snel fit en kon redelijk traplopen.

Het lijkt mij dat bijna iedereen zijn slaapkamer boven heeft en je hoort niet vaak dat mensen een bed beneden moeten zetten

5. mimi83

mimi83 Niet meer actief

waarom zou je de kraamzorg tot last zijn als je een bedje in de woonkamer zet?

Ik heb ook een bed beneden staan vanwege een slechte rug, het is inderdaad niet verplicht om in bed te blijven,maar voor je lijf is het prettig dat die af en toe wel liggend rust krijgt i.p.v. zittend op een bank.

Ik weet in ieder gaval dat mijn bed nog zeker en ruime week blijft staan na bevalling.. zou niet weten waarom ik perse (gedeetelijk alleen) boven zou moeten blijven of op een bank moet zitten.

6. frederike80

frederike80 Fanatiek lid

21 feb 2007
    1.923
    0
    0
    oosterwolde (fr)
    ik had een bed in de woonkamer staan (ben ook op dat bed bevallen) en vond dat perfect...ik heb bijna een week niet kunnen zitten en zo kon ik toch gezellig beneden zijn bij de visite zijn... 1 x per dag ging ik ff naar boven om te douchen en verder was ik lekker beneden

7. yinte

yinte Fanatiek lid

28 jul 2008
    4.513
    1
    0
    mama en huismanager
    omgeving breda
    gewoon een bed beneden zetten. het is zowieso lekker gezellig en je kan gemakkelijk na die 2 dagen ook nog even rusten.

8. chantal26

chantal26 Fanatiek lid

25 jun 2007
    4.181
    0
    36
    Ik zou gewoon tijdelijk een bed beneden plaatsen.}
    Om nou heel je slaapkamer weer te gaan verhuizen voor die paar daagjes.
    En het is inderdaad ook een stuk gezelliger beneden, als de hele dag op de slaapkamer.

9. Merijn

Merijn Niet meer actief

Ga er in ieder geval niet vanuit dat je je direct zoveel kunt bewegen zo vlak na de bevalling. Ik kon 10 dagen niet zitten en nauwelijks lopen dus ik heb bijna alleen maar in mijn bed gelegen de eerste week. Iedere beweging deed me zoveel pijn, het ging gewoon echt niet (dankzij de knip).

Ik zou een bed beneden neerzetten. Mogelijk zul je vaak de behoefte hebben om even onder de douche te gaan en dan kan het flink tegenvallen als je steeds die trap op en af moet.

10. dreames

dreames VIP lid

9 dec 2007
    7.813
    4.057
    113
    Ik ben op woensdag bevallen en ging op zaterdag weer naar huis. Thuis heb ik alleen tussen 1 en 3 op bed gelegen om te rusten en verder deed ik meteen weer alles. Ik liep trap, ik badderde demi, ik kleede haar aan, alleen het tillen deden anderen voor me.

11. roshi

roshi VIP lid

8 mei 2006
    6.706
    0
    0
    directie secateresse
    den haag
    hi meis, lekker je bedje in de woonkamer.

Ikzelf moest 3 degen in het zkh blijven en eenmaal thuis heb ik lekker op de bank doorgebracht. Al was ik al snel weer aan het rommelen.

Deel Deze Pagina