Ik ben nu voor de 4e keer zwanger. De 1e zwangerschap ging goed, ons dochtertje is 3 jaar. Ben toen vanaf ongeveer de 6e a 7e week dagelijks goed misselijk geweest tot ongeveer 20 weken. De 2e zwangerschap ging niet goed. Ben toen gecuretteerd en het vruchtje was al snel gestopt met groeien. Ben toen ook vrijwel niet misselijk geweest. De 3e zwangerschap ging weer niet goed. Ben flink misselijk geweest, maar ineens was dit over. Na 10,5 weken bleek het hartje gestopt te zijn met 8,4 weken. Ongeveer toen de misselijkheid is gestopt. En nu voor de 4e keer zwanger. Afgelopen vrijdag een echo gehad, alles goed, hartje klopte en de groei. Vanaf ongeveer de 7e week elke dag misselijk, en nu sinds 2 dagen vrijwel niet meer! Ben erg ongerust of het nu alweer mis is gegaan! Zijn er meiden waarbij de misselijkheid minder werd, of verschil in misselijkheid bij verschillende zwangerschappen en waarbij het wel goed afliep? Ik wil niet weer meemaken dat het niet goed gaat!
Kun je niet contact opnemen met je VK/gyn? Dan krijg je tenminste zekerheid. Dat lijkt me wel prettig voor je gemoedsrust.. Veel succes...
Meid, je hoeft helemaal niet misselijk te zijn tijdens je zwangerschap en als het ineens over is, hoef je je ook geen zorgen te maken. Ik kan me wel zo voorstellen, gezien je eerdere MA's dat je je nu zorgen maakt. Bel gewoon de VK eventjes en leg haar de situatie voor, ze zal vast nog wel een echo maken dan... Heel veel sterkte! Liefs
Bedankt voor jullie reacties! Ben (helaas) nog steeds vrijwel niet misselijk. Ik weet, elke zwangerschap is anders, en je hoeft helemaal niet misselijk te zijn, maar ik begin nu gewoon heel erg te twijfelen. En deze week is nog eens extra spannend, omdat de vorige keer het hartje gestopt is met 8 weken en 4 dagen. Vandaag ben ik ziek thuis, lijkt wel of ik de griep heb; erg slap, duizelig, keelpijn. Kon het niet opbrengen om te gaan werken. Ik denk dat ik toch morgen of overmorgen naar de gynaecoloog ga bellen of ik nog een echo mag. Ik laat het jullie weten. Liefs Sara
Ik snap dat je je zorgen maakt... idd gewoon even contact opnemen met de vk.. Kan je wel vertellen dat mijn misselijkheid heel erg wisselde. Kon dagen achter elkaar hebben dat ik totaal nergens last van had en andere dagen werd ik ineens heel misselijk. Was niet te voorspellen.. En nu hebben we een mooie zoon dus
hee Sara! Ik ben nu al 5 weken niet meer misselijk en vrijdag hebben we de eerste echo gehad met 12 weken. En alles is perfect. ben nu ondertussen al 13 weken en voel me perfect! Maak je maar niet te druk dat is ook niet goed voor je!
Hoi Meiden! Ik hoop echt dat het voor mij ook goed afloopt, en ik gewoon lekker kan gaan genieten van een zwangerschap met weinig klachten! Ik heb net gebeld met de secretaresse van de gynaecoloog, en hij zal me wel lastig vinden, maar ik mag morgen komen voor een echo. Duimen jullie voor me? Liefs Sara
Ben net terug uit het ziekenhuis, en......... het hartje klopt nog! Ben nu voor het eerst echt blij! De gynaecoloog zei dat de kans nu nog maar heel klein (bijna 0%) is dat het nog misgaat! Begin er nu echt in te geloven dat het ons toch gegund is! En ondanks mijn weinige klachten, en de misselijkheid die vrijwel weg is, blijkt dus gewoon alles goed te zijn! Volgende week mag ik gewoon weer komen voor een echo, die afspraak stond al, maar mag blijven staan! Nu ga ik proberen te genieten Groetjes Sara