34 weken zwanger en Ukkie is zo rustig...

Discussion in 'Zwangerschap' started by marzwanger, May 19, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. marzwanger

Oct 30, 2013
    45
    10
    8
    Female
    spijkenisse
    Hoi allemaal,

ik heb het idee dat onze Uk rustiger is dan eerder... ik voel Uk nog wel af en toe, maar niet echt de krachtige schopjes van eerder, meer een soort draaiende bewegingen af en toe...
    nu heb ik gelezen dat het normaal is dat je het op een gegeven moment wat minder gaat voelen, maar ik heb ergens anders weer gelezen dat ze zich vanaf de 34e week juist wel 500 keer per dag bewegen...
    dus mijn vraag is, wie herkent dit? Is dit zorgelijk? Moet ik de verloskundige bellen? Wil ook niet zo overbezorgd zijn.. ik voel Uk ten slotte nog wel!

2. Libra

Libra Fanatiek lid

Oct 2, 2007
    2,354
    0
    0
    ik herken dit helemaal. Mijn uk is ook rustiger. Misschien heeft het er mee te maken dat ie wat is ingedaald en wat minder ruimte heeft?

3. marzwanger

Oct 30, 2013
    45
    10
    8
    Female
    spijkenisse
    bij de laatste controle was Uk idd bezig om in te dalen, het was nog niet zover maar het ging de goede richting uit... hoop idd dat dat gewoon de reden is!

4. Mime28

Mime28 Fanatiek lid

Nov 24, 2008
    4,050
    1
    0
    Het kindje heeft minder ruimte het is dus normaal dat je minder voelt, ik heb echt nog nooit een kind 500 keer op een dag gevoeld hoor. Dit gezegd als je er een naar gevoel bij hebt moet je dit niet negeren en vragen of ze even naar je kindje willen kijken, luisteren.

5. Dreamer

Dreamer VIP lid

Mar 17, 2011
    6,158
    33
    48
    Niet te druk om maken.. Mijn gyn zei de laatste keer nog dat t mssn wel veel beweegt maar je het meeste echt niet voelt ;) Zolang je uk nog maar voelt en de kracht niet teveel afneemt ;)

6. marzwanger

Oct 30, 2013
    45
    10
    8
    Female
    spijkenisse
    Ik mag donderdag weer voor controle dus ik denk dat ik het maar gewoon even afwacht... bedankt voor jullie geruststellende berichten!

7. birds86

birds86 VIP lid

May 13, 2013
    5,305
    2,002
    113
    Female
    Als ik de kleine soms minder voelde had die echt een groepspurt of was de dag/dagen erna heel druk. Kan ook liggen aan je placenta, ligt die voor of achter? Als die voor ligt en uk heeft zich net zo gedraaid dat die tegen de placenta aanschopt voel je dit ook minder.

Maar 500 keer per dag kan je je kleine echt niet voelen. Ze zeggen dat je de klein boven de 28 weken 10 keer per dag moet voelen, goed moet voelen dan.
    Houdt t ritme van je kleine gewoon in de gaten en vertrouw daarop.

Die van mij laat zich altijd wel voelen op bepaalde tijden of momenten. Vertrouw je t echt niet dan altijd je vk bellen.

Share This Page