Intake kraamzorg

Discussion in 'Zwangerschap' started by Ddebbyy, Aug 27, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Baylee

Baylee Fanatiek lid

Jan 21, 2008
    2,417
    0
    36
    hai

Bij CZ op de internet pagina zelf staat er voor een niet medische poliklinische bevalling dat je tot 180 euro per dag vergoed krijg maar volgens mij als je s ochtends bevalt en savends naar huis mag dan kost het je toch ook iets van 350 euro ?

2. Baylee

Baylee Fanatiek lid

Jan 21, 2008
    2,417
    0
    36
    trouwens ik ben ook heel tevreden over CZ hoorJe krijgt best nog veel vergoed.
    En bij mijn aanvraag voor kraamzorg omdat ik aanvullend verzekerd ben zeiden ze dat ik nog eens een deel terugkreeg over die 3,70 euro per uur dus ben benieuwd hoeveel ik dan uiteindelijk per uur zelf moet betalen aan kraamzorg ?
    Iemand ervaring ?

3. muiz

muiz Actief lid

Feb 22, 2008
    287
    0
    0
    Je krijgt 180 euro van de hoofdverzekering terug.
    Een poliklinische niet medische bevalling kost dit jaar € 468,50. Hiervan krijg je dus € 180,- terug van de hoofdverzekering. De eigen bijdrage is dus € 288,50 en als je een aanvullende verzekering hebt bij CZ (behalve de jongeren en de 50+) krijg je dat bedrag ook geheel vergoed uit je aanvullende verzekering.

4. Athina

Athina VIP lid

Oct 31, 2007
    23,818
    3,344
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    even tussendoor: als je je intake thuis moet betalen zou ik hem ook lekker telefonisch doen. Ik heb hem wel thuis gehad, maar vond het echt niets voorstellen. Degene die het kwam doen kwam wegens vakantie uit een andere regio en ik had echt zoiets van: kom je hier dat hele stuk voor rijden? Zonde van onze beiden tijd. Telefonisch was voor mij zeker voldoende geweest. Ik zou zelfs bijna zeggen: Ze hadden het via de mail kunnen doen ;) .

Share This Page