Problemen groei buik en littekens?

Discussion in 'Zwangerschap' started by SvD, Jan 10, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. SvD

SvD Lid

Jan 10, 2011
    11
    0
    0
    Oisterwijk
    Hoi,

Ik ben benieuwd naar mensen met een vergelijkbare situatie als ik.

Ik ben nu 7 weken zwanger, nog heel erg pril.

In het verleden heb ik 2 buikoperaties gehad aan mijn darmen waar ik 2 grote littekens aan over heb gehouden. Nu vraag ik me af of er op dit forum mensen zijn die ook een litteken op hun buik hebben en of zij last hebben gekregen tijdens hun zwangerschap ivm het groeien van de buik. En ik ben benieuwd of dit invloed heeft gehad op een gewone bevalling of dat er bijvoorbeeld uit voorzorg een keizersnede nodig was.

Ik hoor graag jullie ervaringen!

groetjes van een blije a.s. mama :)

2. silvana81

silvana81 Fanatiek lid

Feb 12, 2007
    2,777
    17
    38
    administratie
    Diemen
    Hoi,

Ik heb een kijkoperatie gehad, litteken boven schaamstreek, 2 littekens aan de zijkant en 1 litteken in mijn navel maar ik heb (nog) nergens last van, was eerst ook bang hoe het zou gaan tijdens de zwangerschap.

3. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

Jul 10, 2008
    13,555
    528
    113
    Female
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Ik heb vorig jaar in februari een blindedarmoperatie gehad, heb drie kleine littekentjes (via kijkoperatie blinde darm verwijderd) Ben nu dik 24 weken zwanger en merk vooralsnog weinig van de uitwendige littekentjes. Wel merk ik van tijd tot tijd dat baby op de plek van de blindedarm stompt/schopt oid, dat ik dan echt wel een venijnige scheut voel. Maar mogelijk komt dat ook omdat het nog vrij "vers" is.

Hoe het zit met grote littekens durf ik je dus niet te zeggen. Ik denk dat je het voor een deel kunt "voorkomen" door vooral het littekenweefsel soepel te houden met bio-oil of vette bodylotion oid. En dan ook echt "trekken" en wrijven, dus niet alleen maar insmeren.

Oh ja, gefeliciteerd!!!

4. SvD

SvD Lid

Jan 10, 2011
    11
    0
    0
    Oisterwijk
    Bedankt voor jullie snelle reactie! :D

Fijn om te lezen dat jullie vooralsnog geen problemen hebben. Ik heb a.s. vrijdag m'n eerste echo. Dat is al vrij snel, maar dat heeft dus met die voorgeschiedenis van operaties te maken. Dan zal ik mijn vraag ook eens aan de gynaecoloog stellen.

Jullie ook gefeliciteerd en geniet van je zwangerschap! :)

5. MaaikeS

MaaikeS Fanatiek lid

Nov 16, 2010
    1,516
    0
    0
    Zuid Beveland
    Ik ben 6 maanden geleden bevallen met een spoedKS,
    en nu alweer 3 maanden zwanger :) maar ik had vannacht wel wat trekkende/prikkende pijn op de plek van het litteken, maar moet morgen toch voor de 12 weken echo, dus zal het dan gelijk aan de gynea voorleggen!
    Heb ook een kijk operatie gehad in 2006, maar die wondjes heb ik met geen enkele zwangerschap last gehad, en ik had een enorme toeter van de 2e zwangerschap, en ook hebben ze bij mij een nier weggehaald in het verleden, heb een litteken van halverwege mijn rug over de linkerzijkant tot een kwart van mijn buik nog mee, maar ook dat litteken heb ik nooit last van gehad!

6. dolfijn1982

dolfijn1982 VIP lid

Apr 1, 2010
    7,023
    0
    0
    NULL
    Flevoland
    Ook hier blindedarm operatie gehad, nog op de ouderwetse manier met gewoon een litteken van cm of 6..
    Nu 28wk zwanger maar nergens last van..
    Hoop dat het bij jou net zo mag gaan!

7. patje20

patje20 Fanatiek lid

Sep 14, 2006
    2,871
    13
    38
    Female
    Ergens in de polder
    Hier een operatie gehad om een maagband te plaatsen, heb er opzich geen last van, maar soms trekt het een beetje...

8. sjolie

sjolie Actief lid

Dec 11, 2006
    393
    0
    16
    verzorging
    friesland
    Ik heb een litteken van 20 cm over mijn buik die ook aardig diep zit.
    Met de zwangerschap van mijn zoon nooit last van gehad en nu ook niet.
    Ik zat er toen ook erg over in was ook bang dat het vel helemaal zou scheuren (striemen) en helemaal niets

9. Serephina83

Serephina83 Actief lid

Jan 3, 2011
    356
    1
    0
    SvD: gefeliciteerd!

MaaikeS: jij ook gefeliciteerd! Vind je het spannend dat ze zo vlot naar je keizersnee weer zwanger was? Ik heb ook een spoedkeizersnee gehad, en mij werd zo nadrukkelijk verteld dat ik 12-15 maanden niet zwanger mocht worden, dat ik het ook niet eerder gedurfd heb!

10. SvD

SvD Lid

Jan 10, 2011
    11
    0
    0
    Oisterwijk
    Fijn om jullie reacties te lezen en blij dat het zo'n positieve verhalen zijn! Dat stelt me echt enorm gerust... ;)

Share This Page