wie vind het ziekenhuis-gyn. ook zo haastig?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door annette110, 15 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. annette110

    annette110 Actief lid

    5 mei 2007
    307
    0
    0
    Zoetermeer
    Ik ben met mijn dochter ook alleen maar in het ziekenhuis-gyn. geweest ivm medische indicatie. Nu met de 2e zwangerschap dus weer....alleen...

    Het lijkt wel alsof elke seconde teveel is, ik kom binnen, hij vraagt hoe gaat het, goed...ok, niks te klagen is ook goed. Ik mag liggen, doptone gaat aan, ik hoor het hartje kloppen, voordat ik kan lachen, gaat het weer uit, en ok, tot over 4 weken dan maar. Vind het allemaal zo overdreven gehaast in het ziekenhuis..Je buik bijv. daar zitten ze nooit aan, zie op tv altijd bij een verloskundigenpraktijk dat ze daar helemaal aan voelen en doen..

    Wie herkent dit? en vind het ook jammer? ben benieuwd naar jullie reacties.

    ;) annette
     
  2. Kissflower

    Kissflower Fanatiek lid

    19 mrt 2007
    2.575
    0
    0
    Enschede
    Ik ben zelf bij de verloskundige, maar heb 2 weken geleden wel in het ziekenhuis gelegen onder behandeling van de gyn (lang verhaal).
    Merkte het inderdaad ook dat het wel snel snel snel ging.

    Mijn verloskundige voelt wel aan mijn buik, maar is daar pas rond de 18e week geloof ik mee begonnen. Omdat er eerder niet veel te voelen is.
    Misschien dat ze daarom niet voelen?

    En vervelend is het wel als je het gevoel hebt dat ze niet echt tijd voor je nemen..

    FIjne zwangerschap!

    Liefs kiss
     
  3. annette110

    annette110 Actief lid

    5 mei 2007
    307
    0
    0
    Zoetermeer
    Ja jammer is het wel, hoop op een herkansing met de 20 weken echo.

    Ps. bij mijn 1e dochter was ik 32 weken zwanger, en tot die 32 weken hebben ze nog nooit 1 keer aan mijn buik gezeten, dus niet eens deze zwangerschap hoor. Waarom doen ze dat bij een verloskundige praktijk dan wel? ga het gewoon eens vragen, gewoon vragen die hap toch hihi

    Snap wel dat ze nu nog niet veel te voelen hebben
    ;)
     
  4. Elmo

    Elmo Niet meer actief

    Ik denk dat het heel erg aan je gyn ligt hoor!
    Anders moet je er gewoon eens wat van zeggen...kan me voorstellen dat dit niet echt goed voelt. Ga je naar het zh voor "extra" controle...doet ie zo.
    Succes!
    Elmo
     
  5. Secretje

    Secretje Actief lid

    28 aug 2006
    372
    0
    0
    Mijn gyn bevoelt juist wel mijn hele buik en neemt de tijd voor mij. Gisteren moest ik naar de verloskundige van het ziekenhuis en die nam juist niet de tijd . Het gaat hier niet goed met mij en na labonderzoeken en een CTG zou ik naar haar terug om de boel te bespreken. Had allerlei vragen over hoe nu verder, maar ze was naar de verloskamers gegaan en liet een baliemedewerker de uitslagen meedelen en een nieuwe afspraak maken. :evil: Nu zit ik nog steeds in onzekerheid over hoe nu verder en dat lijkt me niet goed met een veel te hoge bloeddruk.
     
  6. annette110

    annette110 Actief lid

    5 mei 2007
    307
    0
    0
    Zoetermeer
    Ook een raar verhaal joh. balen dat je nu nog in onzekerheid zit, gewoon bellen anders, toch maf.

    Er zitten hier in zoetermeer geloof ik 5 gyn/verloskundigen, geef ze een naam, heb ze allemaal al gehad bij de 1e, maakt me nooit zoveel uit, maar ze zijn allemaal haastig vind ik zelf. Wel superaardig hoor, niks negatiefs daarover.

    Heb nog wel een lijstje vragen voor mijn volgende controle, ben erg benieuwd wat er erop te zeggen hebben. ;)
     
  7. 00Marij

    00Marij Actief lid

    17 mei 2007
    407
    0
    0
    ik ben ook ivm medische indicatie onder controle bij de gyn in het zkh (net als bij mijn dochter) maar moet eerlijk zeggen dat ik echt wel het gevoel heb dat ze veel tijd voor me nemen. krijg b ijna elke keer een korte echo, heb altijd een waslijst met vragen die ik ook gewoon stel en ze geven toch duidelijk voorlichting.

    toch aangeven hoor! en een vragenlijstje maken helpt ook. heb wel eens gehad dat de gyn al bij de deur stond, maar ik nog vragen op mijn lijstje had. hij moest toen lachen en ging weer snel zitten, en nam uitgebreid de tijd voor mijn vragen.


    in het zkh plannen ze hier overigens 10 minuten per patient. gezien bovenstaande kun je wel raden dat ze dus ALTIJD uitlopen 8) Maar dat vind ik niet zo erg (gewoon als eerste afspreken indien mogelijk, heb je er geen last van grijns)
     
  8. annette110

    annette110 Actief lid

    5 mei 2007
    307
    0
    0
    Zoetermeer
    Misschien ben ik ook wel een te makkelijke dame...altijd zwart-wit. Heb je vragen nee,...tja, dan is het ook een kort bezoekje he, maar dat hartslagje, had wel langer als 2 seconden gekund.

    volgende keer heb ik inderdaad een lijstje. waaronder:

    mijn dochter zou geboren worden met een geplande keizersnede, toen kwamen de weeen met 32 weken (1e kerstdag) toen zeiden ze ineens: je kan het beter zo proberen via de normale weg. Dacht er toen niet bij na, maar er was gewoon geen ok team aanwezig, denk ik nu pas bij na...(uiteindelijk moesten ze toch mensen oppiepen op 2e kerstdag, voor alsnog mijn keizersnede, omdat het niet goed ging....grappig. Later denk je er pas over na, maar kloppen doet het niet helemaal volgens mij. Een keizersnede plan je niet voor niks toch... :(

    En zo zijn er nog wel meer dingen. Daar wil ik echt ff antwoord op...
     
  9. maja82

    maja82 VIP lid

    30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Gewoon vragen je vragen! Dan eis je maar tijd :)
    Ik heb in het ziekenhuis 2x een inwendige echo gehad door een (mannelijke) gyn. Nou echt, hij keek niet eens waar hij dat ding inramde en waarschuwde me niet eens. Vervolgens roerde hij ermee rond alsof het een joystick was :confused: en na die tijd, kon ik 'hup' weer vertrekken :(
    Terwijl ik bij een andere inwendige echo bij een andere (vrouwelijke) gyn was en ze superlief was en veel tijd voor me nam en juist heel voorzichtig deed. Of het nou een man of vrouw is, ik vond deze gyn veel fijner en beter!
     

Deel Deze Pagina