Hoi dames Een rekenvraagje want kom er zelf eigelijk de hele tijd niet uit. Normaal gesproken heb ik een cyclus rond de 40 dagen. Bij deze zwangerschap kom.ik daar helemaal niet op uit. In 16 apri 2014 was me laatste menstruatie en morgen ben ik 38 weken zwanger ik vraag me af wanneer de bevruchting heeft plaatsgevonden.. Had in mei duphaston geslikt begin van de maand om me menstruatie op gang te helpen meaar dat is dus nooit gekomen. Dus dames weten jullie wanneer mijn bevruchting heeft plaatsgevonden? Sorry voor de spelfouten.. Hoop dat t een beetje duidelijk is.
As je morgen 38 weken bent, ben je dus op 17 januari uitgerekend. Als je dan 40 weken terugrekent, kom je uit op de theoretische eerste dag van de laatste menstruatie (ELM), dat is in jouw geval 12 april 2014. Je eisprongdatum is dan ongeveer 14 dagen later, dus rond 26 april 2014. Ik ga er hierbij vanuit dat je uitgerekende datum middels een betrouwbare termijnecho is vastgesteld Je zou in de cyclus dat je zwanger werd, een vrij korte cyclus gehad hebben van 28-4 is 24 dagen (want je ELM was 16 april in plaats van 12 april, dat scheelt 4 dagen, snap je hem nog?).
Haha ja dankjewel voor de uitleg vond t zo vreemd altijd rond 40 dagen en deE keer zo snel eigelijk dan zelfs voor me laatste menstruatie in ieder geval bedankt dan zou ik idd een kortere cyclus hebben gehad!! Vreemd he want dacht misshien door de duphaston maar die slikte ik in mei. Ach ja ben zwanger dat was wat ik wou natuurlijk.
En voor de overige dames Ik ga ook wel uit van de termijn echo was gewoon nieuwsgierig omdat ik t best apart vond al die tijd zo een lange cyclus en dan ineenkeer zo extreem kort.