Hoi, Zoals de titel al zegt; ik had afgelopen vrijdag enorme buikkramp en kon eigenlijk niet echt herleiden of het nu mijn darmen, mijn baarmoeder of alletwee tegelijk waren. Het begon 's middags een beetje en 's avonds in bed kon ik alleen maar met opgetrokken benen liggen omdat gestrekte benen meer pijn deed (waardoor ik dus weer eerder denk aan darmen). De volgende dag deden mijn borsten geen pijn meer en was ik minder misselijk (neem daar ook primperan voor in). Nu weet ik dat kwaaltjes soms een paar dagen weg kunnen zijn en dan weer vrolijk terug kunnen komen, maar wat is wijsheid; voor de zekerheid toch even de VK bellen of vinden jullie het ook klinken als darmkramp?
Zal het niet gewoon toeval geweest zijn, en die kramp en ineens minder last van kwaaltjes? Maar ik begrijp je ongerustheid hoor, ik zou me precies hetzelfde afvragen. Ik zou voor je eigen gerustheid de vk bellen.
Bij twijfel zou ik altijd bellen...het lijkt pijn van je darmen en omdat je geen bloedverlies hebt gehad. Toch zou ik bellen..daar zijn ze voor! Veel succes
Als je zelf ongerust bent zou ik gewoon even bellen voor de zekerheid. Ik zelf heb erg last van krampen gehad in het begin. En ben nu 15 weken. Dus het hoeft niks te zeggen. Maar ik zou me zelf gewoon gerust stellen doof even te bellen. Hoe ver ben je?
Ik heb in het begin echt hele heftige krampen gehad, maar heb ze nu af en toe nog steeds en voel dat het echt van m'n darmen af komt. Ze maken plaats, ik heb al gevoelige darmen, en kan moeilijk naar de wc sinds de zwangerschap. Maar als je er niet gerust op bent zeker bellen, dat deed ik ook en mochten langs komen. De kleine meid was vrolijk aan het koprollen en had nergens last van
Bedankt voor het meedenken allemaal Ik denk dat het toch gewoon mijn darmen waren, maar ga voor de zekerheid morgen de vk bellen.
Ik ben even ver en heb en had regelmatig last van mijn buik, weet bijna zeker dat t mijn darmen zijn. Wanneer heb je een afspraak bij de vk?
Ik ga deze ochtend even bellen voor een afspraak. De kwaaltjes zijn (nog) niet terug gekomen (de buikpijn overigens ook niet), maar ik weet nog niet of ik daar blij mee moet zijn Ik hou jullie op de hoogte!
Ik denk dat het gewoon toeval is dat de kwaaltjes minder zijn. Zolang je geen bloed verliest en de kramp niet terug komt is het goed. Kan ook zeker zijn dat je bandenpijn hebt gehad. Dan is strekken ook echt niet fijn. Als de pijn in het midden van je buik heeft gezeten dan heeft het in ieder geval niet met je kindje te maken. Zo hoog zit je baarmoeder nog lang niet. Maar bij twijfel inderdaad altijd de vk bellen. Daar zijn ze voor.
Ik heb de verloskundige gesproken en zij ziet geen reden tot ongerustheid; ik heb geen bloed verloren en de krampen zijn niet teruggekomen. Het kan van alles zijn; groeiende baarmoeder, darmen, bandenpijn. Ik ben in elk geval wat meer gerustgesteld en probeer nu te genieten van het feit dat ik een stuk minder misselijk ben en weer borsten in plaats van ubergevoelige, pijnlijke bulten heb
Had al het vermoeden dat de vk zoiets zou zeggen, goed dat je voor je eigen gemoedsrust toch even hebt gebeld. nu maar afwachten, zo onzeker he die eerste weken.
Bij mij nam de misselijkheid en meeste symptomen met 9 weken af... beide keren...om in week 11 weer terug te komen Hopelijk ben je blijvend verlost van de beroerdheid
Pfff, ben blij wanneer de 12 weken voorbij zijn Het is wel prettig dit je voor dit soort zaken de vk gewoon kan bellen. Bij mij werd de misselijkheid al wat minder bij 8 weken en nu kan ik het al zonder primperan af. De vk zei dat je lichaam langzaam maar zeker ook " gewend " kan raken aan het hcg hormoon. Hopelijk is dat bij mij het geval en komt het na 11 weken niet weer terug