4 weken zwanger en schouderpijn.

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door moonlightt, 19 apr 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. moonlightt

moonlightt Actief lid

10 mei 2014
    265
    26
    28
    Ben vandaag (als ik uitga van mijn eerste dag van de laatste menstruatie) 4 weken zwanger.

Eigenlijk heb ik sinds gisteren pijn aan mijn linkerschouder. Het komt en het gaat.
    'S ochtends lijk ik er geen last van te hebben.. Maar 's middags komt het opzetten.

Na wat recearch op internet... Is het 1 van de typische symptomen van een bbz.
    Kun je zo vroeg al symptomen opmerken?
    Las ook dat het zo vroeg mogelijk eigenlijk onderzocht moet worden, omdat het dodelijk kan zijn (mocht het echt helemaal fout gaan)

Wat kan ik het beste doen? Is het al mogelijk om een echo te krijgen om in ieder geval een bbz uit te sluiten?

Heb verder geen bloedverlies. Wel menstruatie achtige krampjes..

2. Bloesempje

Bloesempje Fanatiek lid

29 nov 2010
    1.228
    1
    38
    Heb je een test gedaan die positief is? Zo ja, dan zou ik morgen even je ha bellen om dit te overleggen. Hoop voor je dat het een losstaand iets is en je "gewoon" zwanger bent!

3. moonlightt

moonlightt Actief lid

10 mei 2014
    265
    26
    28
    Ik heb op 11 dpo een clearblue digitaal gedaan die heel duidelijk zwanger aangaf..

4. CrossCountry

CrossCountry Bekend lid

9 mrt 2015
    618
    0
    16
    NULL
    NULL
    wat is bbz? die schouderpijn is heel herkenbaar hier. ook ik zou nou 4w zwanger zijn...als mn test vd week positief is natuurlijk!

5. moonlightt

moonlightt Actief lid

10 mei 2014
    265
    26
    28

Een bbz is een buitenbaarmoedelijke zwangerschap. Dan nestelt het zich wel in, maar niet in de baarmoeder... Maar bijv in de eileiders....
    Heb jij nog niet getest?

6. CrossCountry

CrossCountry Bekend lid

9 mrt 2015
    618
    0
    16
    NULL
    NULL
    ooh zo ik kon de afkorting niet haha. ik heb afgelopen donderdag getest die was negatief. dinsdag as. is mijn nod.

7. Mississippi

Mississippi VIP lid

10 feb 2012
    10.511
    4.635
    113
    Dacht dat de schouder pijn bij een bbz zich juist rechts manifesteert en niet links... Maar kan het mis hebben hoor ;)

8. Bloesempje

Bloesempje Fanatiek lid

29 nov 2010
    1.228
    1
    38
    Dan zou ik morgen bellen naar h.a., v.k. of gyn! Al is het maar om je gerust te kunnen stellen (hoop ik heel erg voor je!).

9. moonlightt

moonlightt Actief lid

10 mei 2014
    265
    26
    28

Oh echt waar?
    Is er toevallig iemand op het forum die hier meer van weet? Wat betreft de schouder die pijn zou moeten doen tijdens een bbz

10. moonlightt

moonlightt Actief lid

10 mei 2014
    265
    26
    28
    Kun je zomaar een vk bellen zonder dat je ingeschreven staat bij hen (want normaal schrijven vrouwen zich met 6 weken in bij een vk)

11. BallerinaN

BallerinaN Bekend lid

6 jul 2014
    751
    0
    0
    kindje maken ;)
    Thuis
    Gewoon bellen en overleggen inderdaad..!

12. Lousaa

Lousaa Fanatiek lid

18 nov 2011
    2.497
    2
    38
    Links of rechts kan allebei. Maar de pijn komt pas als er bloed in je buikholte stroomt omdat een eileider geknapt is. Met vier weken is je vrucht nog zo klein dat dat niet aannemelijk is.

13. Miekiej88

Miekiej88 Fanatiek lid

7 nov 2011
    1.262
    0
    36
    Gelderland
    Schouderpijn is niet het eerste symtoom van bbz vooral zo vroeg niet. En het is wat Lousaa zegt pas als bloed in je buikholte komt door gescheurde of geknapte eileider. En dan ga je je echt heel erg ziek en beroerd voelen. Meestal begint het met pijn links of rechts onder in de buik thv eierstokken. Denk dat je je geen zorgen hoeft te maken maar bij twijfel kan je altijd bellen.

14. Miekiej88

Miekiej88 Fanatiek lid

7 nov 2011
    1.262
    0
    36
    Gelderland
    Daarnaast testte je op 11dpo al duidelijk positief dus dat is vaak ook goed teken. Bij Bbz maak je vaak later en minder Hcg aan.

15. moonlightt

moonlightt Actief lid

10 mei 2014
    265
    26
    28

Is dat echt zo, dat wanneer je vroeg positief test, de kans op een bbz kleiner is?

16. moonlightt

moonlightt Actief lid

10 mei 2014
    265
    26
    28
    Dus met 4 weken zwangerschap kan de eileider inprincipe niet al springen?

Heb wel pijntjes hier en daar, maar het is niet zo dat ik met de pjntjes door de grond heenzak.

17. Emlilo

Emlilo Bekend lid

27 apr 2014
    694
    0
    16
    NULL
    NULL
    Schouderpijn bij BBZ heb je enkel als je eileider gesprongen is en op 4 weken kan dit nog niet!

18. uil85

uil85 Actief lid

19 feb 2013
    320
    12
    18
    ik had ook met 4 a 5 weken heel erge schouderpijn en had inderdaad ook al gegoogled en was ook al bang geworden. Maar na een paar dagen is het vanzelf weer overgegaan en ik ben nu alweer 22 weken.. Dus maak jezelf niet gek..

19. Emlilo

Emlilo Bekend lid

27 apr 2014
    694
    0
    16
    NULL
    NULL
    Nee, da's pas bij groeien van de placenta (bij 99% van een bbz is er helemaal geen vruchtje) en dat is bij 4 weken nog niet groot genoeg!

20. Miekiej88

Miekiej88 Fanatiek lid

7 nov 2011
    1.262
    0
    36
    Gelderland
    Kans kleiner wil ik niet zeggen maar veelal zie je wat ik al zei dat hcg pas later en trager aangemaakt wordt.

Deel Deze Pagina