Intake kraamzorg

Discussie in 'Kraamtijd' gestart door Sophie221, 15 jul 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tooss

Tooss Actief lid

11 apr 2015
    163
    2
    18
    NULL
    NULL
    Alles is al gezegd denk ik.

Ik denk dat een kraamhulp echt heerlijk is. Uiteraard wel als er een klik is en ze zich wat op de achtergrond houdt. Hier heeft ze vrij weinig hoeven doen, maar idd wc en badkamer fris houden, tussen de middag oppassen zodat wij konden slapen, alles aan mn man uitleggen (serieus natuurtalent, hij was eerder een echte papa dan ik een mama) en gewoon gezellig kletsen. Ik was eigenlijk best labiel, dus was fijn dat ze er was.

2. Sophie221

Sophie221 Bekend lid

11 mei 2015
    608
    374
    63
    Vrouw
    Afgelopen vrijdag de intake gehad en mijn gevoel ten opzichte van kraamzorg is volledig gewijzigd.

De kraamverzorgster had duidelijk door wat ik nodig heb, ze leggen de focus op het zoeken van een match tussen client en kraamverzorgster, en ze heeft al mijn zorgen nu al kunnen weg nemen.
    Ze nemen inderdaad het hele huishouden over, sturen het kraambezoek aan (of weg op mijn verzoek ;)) en willen me vooral ontzorgen en de tijd geven om ons kleintje te leren kennen.
    Dit wisten jullie waarschijnlijk al maar door negatieve verhalen zag ik enorm op tegen een 'onbekende' in huis.

Dat gevoel is helemaal weg! Ik heb gekozen voor de volledige 49 uur. We kunnen per dag afspreken hoe lang de kraamverzorgster aanwezig is en mogen meteen bellen als het niet klikt. Dan sturen ze een nieuwe kraamverzorgster. Ow en ze zorgen ervoor dat je maar 1 persoon ziet de hele week, dus niet iedere dag een ander.

Ik begin er naar uit te kijken :)

3. Maagd

Maagd Fanatiek lid

8 jan 2014
    3.683
    10
    38
    Noorden/ drenthe
    Wat fijn dat je een goed gesprek had.
    Sla dit goed op en kom er op terug in je kraamweek! Ik had ook zo'n goed gesprek maar er kwam niks van terecht in de kraamweek. Wees daar dus alert op en wees ook kritisch of je haar(of hem) wel ok genoeg vindt. Achteraf hebben wij spijt dat we niet gebeld hebben.

Deel Deze Pagina