Balen kraamzorg

Discussie in 'Kraamtijd' gestart door Fiora, 18 jul 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fiora

Fiora Bekend lid

28 jun 2011
    932
    0
    0
    Zoals het onderwerp al zegt baal ik momenteel van de kraamhulp of liever gezegd van het weinige aantal uren dat we nu krijgen ivm vakantiedrukte.

De was is niet bij, de wc's zijn niet schoongemaakt, er wordt geen lunch/ontbijt gemaakt voor mij en mijn dochter, niks gedaan voor kraamvisite etc. Met een peuterdochter die hier rondloopt en een man die werkt kom ik dus totaal niet aan mij rust toe helaas :(
    Het enige waar onze kraamhulp aan toekomt in de 2 ,5 uurtjes die ze er is is mij en de baby controleren en even kijken bij de borstvoeding.

Ik baal zo ontzettend aangezien we gewoon recht hebben op 6 uur per dag en bij de eerste ging het destijds juist zo fijn en werd alles goed geregeld. maar het kraambureau kan niet leveren omdat veel medewerkers op vakantie zijn. Ik heb ze al gebeld met deze klacht maar ze zeggen bv ook dat er te weinig uitzendkrachten zijn om in te zetten in de zomer...Ik vind het vreemd maar ondertussen nu op dag 5 voel ik me doodop, brandt mijn onderrug en voel ik me gewoon enorm emotioneel, onrustig en verdrietig. Plus dat er nog zoveel te doen is in huis.

Ik wilde dit even van me afschrijven dus alvast bedankt voor het lezen. Ik hoop dat de dames die ook pas bevallen zijn niet hetzelfd probleem hebben deze periode...

2. Vrolijkheid

Vrolijkheid Niet meer actief

Wat ontzettend vervelend voor je dat het zo gaat!! Helemaal omdat je ook weet hoe prettig het kan zijn.

Ik vind het wel heel slecht van het kraambureau zeg!! Ik neem aan dat ze gewoon kunnen anticiperen op de zomertijd of desnoods een samenwerking aangaan met een andere organisatie. Ik vind het belachelijk dat ze je uren dus gewoon ''korten'' en niet de beste zorg verlenen.

Maar goed daar heb je niks aan. Dus bij deze een dikke knuffel en ik hoop dat ze het op een goede manier goed met je maken!

3. Cathelijne1986

Cathelijne1986 Niet meer actief

Wat slordig zeg! Ik heb twee zomervakantie kinderen en heb bij beiden 40 uur gekregen door 1 kraamhulp, dus gewoon het maximale. Jouw verhaal heb ik nog nooit gehoord, je hebt toch al maanden terug aangegeven dat je het nodig had?! Wel heel vervelend dat nou je huis achter raakt en je niet kunt rusten! Geen familie die kan helpen?

4. Fiora

Fiora Bekend lid

28 jun 2011
    932
    0
    0
    Bedankt voor je reactie, mijn vader is de enige in de buurt die af en toe kan helpen maar ook niet elke dag.

Inderdaad toen ik 12 weken zwanger was heb ik al kraamzorg geregeld...

5. Lilou

Lilou Actief lid

31 jan 2011
    207
    29
    28
    Toen mijn dochter vorig jaar juli geboren werd hebben we precies hetzelfde gehad. Nou hadden we eerst al drie dagen in het zh gelegen, was vriend thuis en was dochter de 1e dus ik vond het minder erg. Maar ik hoorde dat het bij die organisatie vaste prik rond de zomerperiode is, terwijl ze bij de intake zeiden dat ik me daar geen zorgen om hoefde te maken.

6. Fiora

Fiora Bekend lid

28 jun 2011
    932
    0
    0
    Vrolijkheid bedankt! Ja ik vind het ook belachelijk dat ze niet beter kunnen plannen wat dat betreft...het is ZIN dus ook gewoon een grote organisatie.

Lilou, vervelend dat jij dat ook hebt meegemaakt. Als het de eerste is is het misschien iets anders maar ik blijf het een slechte zaak vinden.

Bij mijn intake hebben ze aangegeven dat als er geen mantelzorger aanwezig was er niet gekort werd op uren en toch doen ze het. Mocht er ooit nog een derde komen dan wordt het hoe dan ook een ander kraambureau.

7. Vinexkindje

Vinexkindje Fanatiek lid

2 jul 2012
    2.270
    1.099
    113
    Helaas heb ik dit vaker gehoord van Zin. Echt belachelijk, van zon groot bureau mag je toch wel beter verwachten. Misschien je vk eens bellen erover? Soms helpt het als zij er een telefoonyje aan wagen dat je echt hulp nodig hebt omdat je alleen bent.

8. Lieke1989

Lieke1989 Niet meer actief

Bel anders eens je zorgverzekering want zo kan natuurlijk niet.
    Sterkte want dit is geen leuk begin voor jullie.

9. Fiora

Fiora Bekend lid

28 jun 2011
    932
    0
    0
    Bedankt voor de tips dames, ik ga zeker even bellen!

10. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.229
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Inderdaad zorgverzekering bellen en ook alvast een ander kraamzorgbureau, misschien kunnen ze nog helpen. Je hebt nog genoeg recht op uren dus misschien kunnen zij die uren nog vol maken.
    Echt belachelijk zeg trouwens. Hier bij de eerste in een drukke vakantieperiode bevallen en er waren veel zwangeren hier in die tijd, gaf het kraamzorgbureau ook aan. Heb wel 3 kraamverzorgsters gehad maar wel gewoon mijn uren.

11. Tonks

Tonks Bekend lid

5 jul 2014
    519
    53
    28
    Wat een rot situatie zeg. Ik zou ook even de zorgverzekering bellen hoor, Je bent tenslotte verzekerd hiervoor. Kraamhulp zit in je pakket waar je elke maand voor betaald. Zou eigenlijk mooi zijn dat je dan je uren niet krijgt.. Of denk ik nu raar:(.

Ik snap heel goed dat je doodmoe bent, t zijn hele zware weken en dan heb je er nog 1 rondlopen die ook aandacht en zorg nodig heeft.

12. Merlijn1983

Merlijn1983 Bekend lid

4 mrt 2013
    999
    0
    16
    Ik zou inderdaad je zorgverzekering bellen, die kunnen dan weer contact opnemen met het kraambureau, zou dit niet zomaar accepteren, sterkte....

13. shiirley

shiirley Bekend lid

7 jul 2014
    525
    0
    16
    Vrouw
    NULL
    Nou ja zeg wat belachelijk en wat vreselijk rot dat je op deze manier een start moet maken :( vind het heel slecht ik ben afgelopen 30 juni bevallen en hier was ook te kort aan personeel dus hadden wij een kraamverzorgster uit Friesland (van de zelfde organisatie ) woon zelf in Haarlem ze zaten hier gewoon 8 dagen op een bungalowpark :D ik zou idd zeker je verzekering bellen want dit kunnen ze niet maken ! Knuffel

14. fidel2010

fidel2010 VIP lid

26 aug 2010
    6.659
    212
    63
    Wat idd gezegd wordt bel je vk en je zorgverzekering want dit s ronduit schandalig!!!

15. Frisbie

Frisbie Bekend lid

3 apr 2015
    895
    1
    16
    NULL
    NULL
    Echt om te janken zo slecht.
    Iedereen op vakantie? In andere bedrijven moeten mensen gewoon hun vakantie spreiden en mag je max 2 weken weg in het hoogseizoen.

16. Fiora

Fiora Bekend lid

28 jun 2011
    932
    0
    0
    Bedankt voor de reacties meiden! Ik ga morgenochtend gelijk bellen. Ik hoop dat ze wat voor ons kunnen betekenen. Ik laat het weten.

17. amdaa

amdaa VIP lid

28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Kan je man niet zijn vakantie opnemen? Het is immers hoogzomer, bij de meeste bedrijven wordt rekening gehouden met vakanties van medewerkers.

Of anders de moeders, zussen, vriendinnen enz die even kunnen helpen met de was en het poetsen/koken.

Hoe vervelend ik het voor jou vind, lijkt me nog vervelender als dadelijk de nodige controles bij een andere moeder niet gedaan kunnen worden omdat ze bij jou de was moet komen doen..

18. Fiora

Fiora Bekend lid

28 jun 2011
    932
    0
    0
    Mantelzorg heb ik niet en is ook geen remedie tegen de slechte planning/bedrijfsvoering van het kraambureau.

De verloskundige heeft akkoord gegeven voor een dag 9 en 10 maar Zin kan niet meer leveren. Ik heb geen zin meer om er energie in te steken, ik ben al zo moe. Er ligt ook een klacht over het bureau bij CZ. Ik ben ondertussen blij geworden dat de kraamperiode zojuist is geeindigd nu kan ik dit nare gedoe tenminste achter me laten.

19. Cathelijne1986

Cathelijne1986 Niet meer actief

Echt rot zeg :( dat is toch niet hoe je het je voorstelt. Die periode komt nooit meer terug :(

20. Nicky1989

Nicky1989 Actief lid

22 mrt 2015
    264
    0
    0
    ZZPer
    Overijssel
    Ik ga straks kraamtijd in bij naviva. Ook in hoogseizoen bormale bezetting en kraamverzorgster heeft max 1 gezin. Super fijn lijkt me dat. Nu heb ik ook extreem veel uren ivm bedrust/ernstige bekkeninstabiliteit. Mss dat het daarom alleen ons gezin is. Maar ik ben er wel blij mee. Geen vakantie gedoe

Deel Deze Pagina