Hoe met 2 kleintjes op pad?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Bureau, 13 nov 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bureau

Bureau Bekend lid

3 jul 2014
    901
    41
    28
    In april zal ik bevallen van ons tweede kindje. De oudste zal dan 14 maanden zijn. Nu vraag ik me alleen af hoe ik dat ga doen zodra ik op pad wil. Ik doe altijd alles lopend, mijn man heeft de auto mee naar zijn werk. Hoe doe je zoiets met boodschappen? Ik voel weinig voor een draagzak (hebben we wel maar vind ik niet zo heel ideaal) en de oudste zal wel wat kunnen lopen maar natuurlijk niet zoveel. We hebben een hele mooie kinderwagen gekocht en ik vind het ook zonde als we die niet meer kunnen gebruiken zodra we een duowagen kopen. Of is een duowagen toch echt aan te raden? Ik wil natuurlijk wel graag op pad kunnen :p Iemand tips?

2. Elsa86

Elsa86 VIP lid

30 jun 2014
    6.570
    3.507
    113
    Ik ben in mei uitgerekend en dan is onze dochter 16 maand. Ik heb wel een duowagen aangeschaft, omdat ik een draagdoek helemaal niks vind. Er zit best een groot vak onder voor boodschappen. De grote wekelijkse boodschappen doe ik wel samen met ML, met de auto.

Ik heb zelf trouwens ook wel een auto, maar denk dat ik straks meer lopend ga doen.

3. humptydumpty

humptydumpty Fanatiek lid

9 apr 2014
    3.637
    1.193
    113
    Als je liever geen drager gebruikt, dan heb je écht wel een duowagen nodig hoor. Mijn jongste is nu bijna 14 maanden en begon al heel vroeg met loslopen (net 10 mnd), maar no way dat haar buiten los laten lopen een echte oplossing is. Op deze leeftijd rennen ze nog alle kanten op en ben je constant bezig met ze de goede kant op krijgen. Zeker als er veel verkeer is is dat gewoon super onhandig. In een winkel loslopen is ook niet zo handig, aangezien schappen meestal vol staan met hele interessante gekleurde verpakking, die erg leuk op de grond gegooid kunnen worden :). En op deze leeftijd is dingen afleren nog een proces waarin je flink moet investeren... Daarnaast kan mijn dochter (en ze is toch best een flinke) echt niet langer dan een uur a 45 minuten achter elkaar lopen op een goede dag. Kortom, er is geen haar op mn hoofd die eraan denkt om zonder wagen de deur uit te gaan met haar. Heel af en toe zet ik haar op de driewieler, maar met boodschappen doen is dat alleen nog maar onhandiger.
    Dus ik zou zeggen, investeer in een hele fijne duowagen en bewaar die wandelwagen voor als je oudste 2,5 is ofzo (op die leeftijd kon de oudste hier volledig zonder buggy/wagen).

4. Typfoud

Typfoud Fanatiek lid

3 aug 2013
    1.442
    0
    36
    Mijn man is de auto ook nodig voor werk ik doe alles met 2 kids in de bakfiets. Ideaal! Beste aankoop ooit. Met regen zitten ze heerlijk droog en je kunt Veel boodschappen houden.

5. Bureau

Bureau Bekend lid

3 jul 2014
    901
    41
    28
    Dus toch een duowagen zo te horen hahaha. Hebben jullie tips welke goed is?

6. Kache

Kache VIP lid

11 jan 2012
    6.257
    1.165
    113
    Duowagen. Absoluut.
    Je oudste is nog erg jong, dus je kunt er best nog een tijd plezier van hebben! Mijn oudste was 2 jaar toen zusje geboren werd, maar wij hebben ook erg intensief gebruik gemaakt van duowagen. Soms zo dankbaar dat ik dwarse peuter in een stoeltje kon vastgespen ;).

Tegen de tijd dat mijn middelste 2 jaar was, heb ik de duowagen weer 'omgeruild' voor de gewone enkele die we nog hadden. Oudste was toen 4 jaar en paste echt niet meer in duowagen. Hij ging dan in de gewone wagen, en mijn 2-jarige liep dan... (ze luisterde veel beter dan hij :)).

Mijn derde heeft ook weer in de normale kinderwagen gezeten en de duowagen heb ik verkocht via marktplaats.

7. Rietje88

Rietje88 Niet meer actief

Ik ben in maart uitgerekend, en dan heb ik al een kleine van inmiddels 16 maanden. Ik heb via marktplaats een abc design zoom gekocht. Het is niet de makkelijkste om in de auto te krijgen. Maar hij rijd fijn, de stoelen kunnen gekanteld worden, de stoelen/ligbak kunnen gedraaid en verwisseld worden van voor naar achter. Ik heb al een enkele abc combi en die stoelen van de zoom zijn zo fijn dat ik die over heb gezet op mijn enkele. Hij is smal dus je kan de meeste winkels er wel mee in.

Een duo wagen betekend ook niet dat je je enkele niet meer hoeft te gebruiken. Als je met 1 kindje op stap gaat of de hoek om gaat naar de speelplaats kan je gewoon je enkele nog even gebruiken.

8. mik81

mik81 Niet meer actief

Ik ben 13 december uitgerekend. Onze dochter word maandag 1 jaar en loopt nog niet. Zal ca 13 mnd tussen de twee meisjes zitten. Wij hebben een duowagen gekocht. De Oyster Max duo. Het is wel een uitgave sowieso maar deze duowagen is compleet ongeveer even duur als de wagen die we al hadden voor onze dochter. Die gaan we weer verkopen. Het lijkt mij echt onmogelijk zonder duowagen maar ik ben dan ook niet de meest ervaren mama die er is. Draagzak kan maar heb vaak last van spieren en gewrichten door systeemziekte dus daar kan ik niet continu mee lopen.

Kortom ik zou zeggen ... kijk naar een duowagen. Met boodschappen zal het een beetje lastig blijven vermoed ik. Kies je voor een duowagen naast elkaar is het behoorlijk breed voor in de winkel maar heb je onderop wel meer ruimte. Een duowagen in de lengte vond ik persoonlijk waardeloos manouvreren. Wij hebben zo'n 'stapelbed op wielen' nu dus. De ideale oplossing bestaat niet. Net waar je voorkeur naar uitgaat en wat je prettig vind rijden. En uiteraard wat je budget is.

9. Boommm

Boommm Niet meer actief

Hier scheelden mijn kindjes 9 maanden. Heb de Bugaboo donkey aangeschaft en deze wagen is geweldig. Heeft alle opties en is ook als enkele wagen te gebruiken als je het tweede zitje eraf haalt.

10. mik81

mik81 Niet meer actief

Oja voordeel van de Oyster is dat je hem ook als mono wagen kunt gebruiken.

11. Rietje88

Rietje88 Niet meer actief

Wagens achter elkaar hebben onderop vaak ook best een lange net, en de stoeltjes zijn wat breder dan naast elkaar. Misschien een idee om gewoon naar de winkel te gaan. Daar met wagens in alle vormen en maten de winkel door te gaan, en dan evt op marktplaats de daadwerkelijke wagen kopen.

12. balleke

balleke Fanatiek lid

21 jan 2009
    1.837
    0
    0
    gevaarlijk beroep
    brabant
    Ik zou wel een duo wagen doen... heb je echt profijt van. Zou dan wel tweedehands kopen. Nieuw kosten ze echt veel 800 euro en tweedehands iets van 300/400. Of een plank waar hij/zij op kan staan (als het kan staan/lopen tegen die tijd)

13. Bureau

Bureau Bekend lid

3 jul 2014
    901
    41
    28
    Onze kleine staat eigenlijk de hele dag, kan ook vanuit hurk gaan staan en ze kan lopen achter een wagentje. Dus ik denk dat ze tzt wel goed kan lopen, maar inderdaad: afstanden zal niet echt gaan plus dat ze waarschijnlijk alle kanten op gaat. Ik denk dat ik dan toch voor een duowagen zal moeten gaan. Misschien de huidige wagen verkopen. Eerst even kijken welke duowagen fijn is. Fijn al die tips!

Ik zal in ieder geval niet voor zo'n duowagen met 2 zits naast elkaar gaan want ik vind het nu al zo krap met de wagen in winkels terwijl we een vrij smalle wagen hebben. Kruidvat is uiteraard helemaal drama :p

14. balleke

balleke Fanatiek lid

21 jan 2009
    1.837
    0
    0
    gevaarlijk beroep
    brabant
    Mensen gaan we aan de kant hoor.. ;)haha kruitvat is overal drama;)

15. Bureau

Bureau Bekend lid

3 jul 2014
    901
    41
    28
    Soms verbaasd het mij dat dat dus niet gebeurt! Dan kom je aan met je wagen, je kan geen kant op, en dan centimeter voor centimeter doen ze een stapje naar achter.. Zo raar vind ik dat!

Ja pfff, kruidvat... Ik snap dat (troep)concept niet :)

16. JackieSt

JackieSt Fanatiek lid

18 jan 2013
    2.124
    0
    36
    Drenthe
    Wij hebben de Bugaboo Donkey. Ideale wagen! Ik doe in het dorp vrijwel alles lopend. Zit ook genoeg ruimte onderin voor mijn dagelijkse boodschappen.

17. balleke

balleke Fanatiek lid

21 jan 2009
    1.837
    0
    0
    gevaarlijk beroep
    brabant
    Haha echt he.. maar dat is niet alleen in de winkels. Rij op de bus en dan moet ik echt vragen of ze verder naar achteren willen gaan en dan gaat het ook stapje voor stapje... wahaaaa stom he. Of ze durven niet meer te lopen ofzo..??Gewoon duwen en pardon blijven zeggen ;):D

18. Bureau

Bureau Bekend lid

3 jul 2014
    901
    41
    28
    Ik ben nog nooit met de bus gegaan met de kinderwagen. Maar wat waardeloos zeg! Valt me sowieso op dat er soms weinig rekening wordt gehouden met zwangeren/mensen met kleintjes. Toen ik zichtbaar flink zwanger de bus in stapte, gaf de chauffeur al plankgas voordat ik uberhaupt zat (en ik ging bij de dichtsbijzijnde stoel al zitten..). Dat vond ik ook zo raar! Of dat je in een overvolle trein zit en er komt een zwangere binnen, dat niemand plaats maakt (ik doe dat altijd.. lijkt me logisch). Niet zo sociaal

19. balleke

balleke Fanatiek lid

21 jan 2009
    1.837
    0
    0
    gevaarlijk beroep
    brabant

Ja stom he.. ik doe dat niet. Mensen die gebroken armen hebben of benen, oudere mensen, kleine kids of zwangeren meiden.. ookal heb ik nog zo'n haast dan nog wacht ik tot ze zitten. En ik heb een keer bijna tegen iemand moeten zeggen of ze wilde opstaan voor een zwangere vrouw. Heb daar ook zo'n hekel aan...pff vooral de jeugd snapt dat niet echt, maar ook 30+ snapt het vaak niet. Maarja ik heb ook een keer meegemaakt dat ik iets had wat niet te zien was en ik bleef ook zitten en ging niet staan voor die oudere man. ;)

20. Saartje5

Saartje5 Fanatiek lid

21 jul 2012
    2.289
    0
    0
    Zuid-Holland
    Laatst had ik zelfs in de (overvolle) trein dat ik vroeg of ik mocht zitten omdat ik zwanger ben, kreeg ik een botte nee terug van die hork!!

OT: Welke draagzak heb je? Er zit een groot verschil in comfort tussen merken namelijk. De meeste die je bij de prenatal en grote bbyzaken vindt zijn helemaal niet fijn, zeker niet als je kindje groter is. Ik heb een Tula en dat is echt een wereld ding, nu kan ik mijn zoontje van 20 maanden niet meer dragen vanwege mijn bekken klachten maar papa draagt hem wel nog altijd en hij vindt het heerlijk!

Bij ons zit er straks 23 maanden tussen, bij het boodschappen doen ga ik dan de oudste in het karretje zetten en de jongste in de doek dragen. Op die manier hoef ik ook geen duowagen of buggy te kopen, met een enkele wagen en kind op de buik of rug ben je flexibeler!

Deel Deze Pagina