Intake met gyn over inleiden

Discussion in 'De bevalling' started by warhoofd, Sep 4, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. warhoofd

warhoofd Bekend lid

Jan 30, 2006
    673
    0
    0
    Hallo,

Straks moet ik naar de gyn. Dan gaan we het hebben over inleiden (ga ik vanuit, wordt vast niet meteen ingeleid)

Ik vroeg me af wat die allemaal bespreekt/ onderzoekt enz!!!

Groet

2. meidenhuis

meidenhuis Niet meer actief

Eerst kijkt hij of de baby het nog naar zijn/haar zin heeft in de buik doormiddel van CTG, vruchtwatermeting. Mocht de baby nog in goede conditie zijn zal hij niet zo snel inleiden. Mocht dit minder zijn kijkt hij naar het volgende:

Hij kijkt of je al voldoende ontsluiting hebt om de vliezen door te prikken (2cm), of je baarmoederhals al verstreken en verweekt is (zo niet begint het inleiden met 2 maals daags gel op de baarmoederhals aanbrengen). En zodra het daar van binnen klaar is gaan ze inleiden met infuus.

Verder spreekt hij een datum met je af, en wat je moet doen als de weeën spontaan beginnen.

In ieder geval kun je er vrijwel zeker vanuit gaan dat ze je vandaag niet gaan inleiden. Ze spreken een dag af en dan heb je nog de kans die dag niet ingeleid te worden door bv drukte op de verloskamers.

Succes en laat wat van je horen.

3. warhoofd

warhoofd Bekend lid

Jan 30, 2006
    673
    0
    0
    Ok, is inleiden altijd een medische indicatie (ook als bijv de moeder er doorheenzit en bijna niet meer kan lopen vanwegen BI)?

4. meidenhuis

BI is geen medische indicatie voor een inleiding net als moeder die er doorheen zit. Hoewel sommigen gynaecologen (in zelden gevallen) toch wel willen inleiden.

Gynaecologen zetten de gezondheid en het welzijn van het kind voorop. Heeft het kindje het nog goed naar zijn zin in de buik zullen ze niet zo snel inleiden. Daarom leiden ze ook pas in na de 41 weken of 42 weken. De moeders die overtijd gaan zitten er ook echt serieus doorheen maar dat is dan nog geen reden om in te leiden. Pas na de 41 weken gaan ze dus inleiden als blijkt dat de placenta niet goed meer functioneert, het vruchtwater verminderd of de baby een slechte CTG heeft.

Hoewel ik bij beide dames met 38 en 39 weken ben ingeleid. Ik had bij de eerste zwangerschapsvergiftiging en de tweede was dysmatuur, de placenta functioneerde niet goed meer en de CTG was ook niet helemaal ok.

Ik heb de ernstige vorm van BI en lig thuis in bed, zit in een rolstoel en kan amper voor mijn twee kids zorgen zoals ook bij de tweede. Dat was echt absoluut geen reden om in te leiden.

Succes

5. meidenhuis

6. meidenhuis

En? Hoe was het bij de gyn? toch een inleiding kunnen regelen?

7. warhoofd

warhoofd Bekend lid

Jan 30, 2006
    673
    0
    0
    Hey,

Ja, was goed bij de gyn. Ik mag ingeleid worden. Vanwege mijn erge bekkenklachten, grote baby (9 pnd)....ook vanwege mijn psychische gesteldheid!

Spannend dus of de baby zelf dit weekend nog wil komen, of......volgende wk!

Liefs

8. meidenhuis

#8 meidenhuis, Sep 4, 2009
    Last edited by a moderator: Sep 4, 2009
    Dat is heel fijn om te horen! Indien je weeën dit weekend niet beginnen wanneer moet je dan binnen zijn op het ZH voor de inleiding?

Je zult naar alle waarschijnlijkheid na de bevalling een gesprek krijgen met een psycholoog aangezien je psychische gesteldheid mee is genomen in het besluit tot inleiden. Dit ter voorkoming van een PPD.

Naar welk ziekenhuis ga je eigenlijk? Heb je al een kijkje op de kraamafdeling en verloskamers genomen? En weet je al hoe ze je gaan inleiden?

9. warhoofd

warhoofd Bekend lid

Jan 30, 2006
    673
    0
    0
    PPD?

Ze zullen meteen het infuus inbrengen, want de boel is al verweekt en ze kon met 2vingers mijn baarmoeder(mond) in!

De datum vertel ik liever niet vanwege meelezers....willen we beetje verrassing houden! Als je dat begrijpt...

10. meidenhuis

Post Partum Depressie. Vrouwen die op medische psychische indicatie een inleiding krijgen worden meestal (afhankelijk van de richtlijnen van het ziekenhuis) na de bevalling gezien door een klinisch psycholoog om een PPD op tijd te herkennen.

Nou iig is het spannend voor jou of de inleiding doorgaat. Je gaat natuurlijk over 2 dagen al overtijd dus wellicht is de inleiding niet meer nodig en komt de kleine vanzelf.

Heb je wel afsrpaken bij wat te doen als de weeën spontaan beginnen of de vliezen breken. Beval je dan thuis, poliklinisch of op medische indicatie?

11. warhoofd

warhoofd Bekend lid

Jan 30, 2006
    673
    0
    0
    Moet ik de verlos bellen, maar ik weet nu echt niet meer wat ik ga doen/ wil qua bevalling, dat overleg ik wel met de verlos op het moment zelf... ik heb nu btw regelmatig weeën om de 6 min. alleen niet heel krachtig nog....we zullen zien...

xxx

12. meidenhuis

#12 meidenhuis, Sep 4, 2009
    Last edited by a moderator: Sep 4, 2009
    Het is inderdaad afwachten meid, je hebt de afgelopen 3 weken wel vaker gedacht dat het weeën waren. Maarik hoop voor jou dat dit dan eindelijk het echte werk is en je vanavond of morgen (op je uitgerekende datum hahha) je kleintje in je armen hebt.

Maar als je gewoon onder begeleiding van de verloskundige bevalt zat er geen echte medische indactie achter het inleiden behalve dan jouw gemoedstoestand.

Ik hoop voor jou niet dat de kennissen die ook op dit forum lezen weten dat je wellicht aan het bevallen bent. nu je hebt geschreven dat je om de 6 min. weeën hebt Anders valt heel je geheim/verassing in het niet.

Succes! en ik hoop echt voor je dat het deze keer het echte werk is want nogmaals, inleiden is echt heftig!

Groetjes en zet 'm op!

13. meidenhuis

En hebben je weeën doorgezet, of was het weer loosalarm?

Hoop dat je snel bevalt en anders snel je inleiding hebt. Je loopt toch overtijd nu dus het zal vast snel gebeurd zijn en anders ben je snel aan de beurt voor een inleiding.

14. warhoofd

warhoofd Bekend lid

Jan 30, 2006
    673
    0
    0
    Niet doorgezet....helaas...vanmorgen wel heeeeeeeel erg veel slijm (met vers en oud bloed) verloren. Nu wat krampjes en voel ik me raar....maar we zullen zien!

x

15. meidenhuis

Jammer!

Het is precies niet anders dan afwachten voor alle zwangere dames!

Iedereen hoopt er zo op bij 37 weken en verwacht de kleine dan ook met 40 weken. Het vervelendste is dan dat je nog een uitloop van 2 en soms wel 3 weken hebt!

Gelukkig heb ik nog nooit over tijd hoeven te gaan en zelfs mijn uitgerekende datum niet gehaald. Maar ik weet wel dat ik bij mijn eerste meisje ieder krampje/slijmpje/diarree/gedrag/vochtverlies etc... af vroeg of het dan echt ging beginnen.

Bij mijn tweede had ik dat totaal niet en wachtte geduldig af, de verassing was dan ook groot dat ik wederom werd ingeleid. Ik had op vrijdag de normale controle bij mn gyn en die zei mij al maandag in te gaan leiden. Maandag werd ik dan ook ingeleid maar heb heel het weekend mn hele huis vol visite gehad. Heerlijk! Iedereen die zich zo om mij en de beeb bekommerde en mijn nog wou zien/verwennen voordat ik die maandag ging bevallen.

Ik wist dan ook tijdens mijn inleiding dat iedereen in spanning afwachten en toen ik bevallen was mn ziekenhuiskamer vol stond. Heerlijk vond ik dat, al die aandacht!!! De rest van de week hebben we wat rust gehad op mijn verzoek en met de 7e dag had ik weer een huis vol visite! Het leek wel een grote housewarming of een jubileum zo druk was het!

Ik zie dan ook weer uit naar komende bevallen hoewel deze wel minimaal nog 22 weken op zich laat wachten.

16. Duna

Duna Niet meer actief

Nou ze zijn d'r wel rap mee hoor, ook als het met moeders minder gaat.. Mijn onderdruk liep op tot 90 en ben 5 dagen later ingeleid.

17. Duna

Duna Niet meer actief

Als je ingeleid wordt, vraag meteen om pijnstilling. Want die weeen komen zo vlug op mekaar bij inleiden dat is geen pretje.. Succes met je bevalling!

18. debby82

debby82 VIP lid

Nov 18, 2008
    25,903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    ik wilde graag een ruggenprik en als ik dat had genomen dan had ik gewoon ingeleid kunnen worden met 38 weken (ivm geen anestesist in de avond) zonder medische indicatie, het ligt dus van je gyn af...

Succes alvast!

19. meidenhuis

Precies, een onderuk die te hoog oploopt is een gevaar voor moeder. Zwangerschapshypertentie die om kan zetten in zwangerschapsvergifitiging en uiteindelijk HELLP. Daarom zijn ze zo vlot bij jou geweest omdat het gevaar is dat je leverfalen krijgt.

Dat is de reden ook waarom ik bij de eerste ben ingeleid met 38 weken, hoewel ik dan ook wel eiwitten in mijn urine had dus zwangerschapsvergifitiging en al opgenomen lag. Dit zijn echt gevaarlijke complicaties voor moeder en kind!

Share This Page