Hoi.. Ik heb 7 april de intake voor IVF. Zit nu nog in mijn wachtweken tot de uitslag van IUI nummer 6 maar heb daar weinig vertrouwen meer in! Groetjes
Alleen waar ik me druk om maak... Wat nou als de uitslag onder de miljoen zit en ze willen chromosomen/DNA onderzoek doen Dan moet ik 3 maanden op die uitslag wachten ? Wat zou betekenen dat ik pas in Juni/Juli kan beginnen... als ik geluk heb. Want de infodag met info over prikken en dat je je schema en medicijnen krijgt vindt ook 4 weken voor de startdatum plaats. Als dat zo is betekend dat de uitslag van die onderzoek in Juni/Juli bekent is, en dan nog die infodag en 4 weken daarna kan je beginnen. Dan kan ik in Augustus pas starten Pff, moet er niet aan denken Gaat het echt zo lang duren dan ?
Ja, in zo'n traject gaat het niet allemaal even snel helaas. Hoop dat er nu wat "snelheid" in komt bij jullie, met een positieve finish uiteraard!!
Welkom 3112, Fijn dat je ons gezelschap komt houden tijdens het aftellen naar de intake datums Misschien leuk om een lijstje te maken ?
Hoi 3112! Welkom. Lijstje, goed idee!! Ik moet de 24e. Weet nog niet welk traject we in gaan uiteindelijk.
Afsprakenlijstje 1. BabyWish91, 23-02 Zaadonderzoek, 31-03 Intake IVF/ICSI 2. Tycuna, 24-02 Gesprek gyn. 3. Doortje25, April Startgesprek en Infoavond, Eind April start ICSI 4. 3112, 07-04 Intake IVF. 5.
Hier hebben we nooit een chromosomenonderzoek gehad voor de icsi. Een de uitslag van een zaadonderzoek is er meteen. Gezien ze het die dag moeten bewerken en onderzoeken. Kan alleen even duren voordat het verwerkt is in het computersysteem, dus meestal houden ze een week aan.
Dat wel ja Als je alleen voor een zaadonderzoek komt ongeveer 1 tot 2 weken. Als je IUI, IVF, of ICSI krijgt dan krijg je het gelijk te horen. Dan staat het op een 'papiertje'
Toen mijn vriend op het Erasmus zijn zaad liet onderzoeken, kregen we dezelfde dag nog de uitslag en bij de andere onderzoeken telkens binnen een week. Meestal wordt er niet gewacht op de uitslag van een dna- en chromosomenonderzoek, het verandert namelijk niets aan de situatie. Vaak komt er ook niets uit, vertelde onze arts. Wij hadden al in december of januari mogen beginnen als vriendlief geen koorts had gehad en hebben ook nog niet alle uitslagen binnen. Ik zal even de exacte datums van mijn afspraken in het lijstje zetten. Afsprakenlijstje 1. BabyWish91, 23-02 Zaadonderzoek, 31-03 Intake IVF/ICSI 2. Tycuna, 24-02 Gesprek gyn. 3. Doortje25, 06-04 startgesprek ICSI, 12-04 info-avond, +/- 28-04 starten 4. 3112, 07-04 Intake IVF.
Echt fijn dat jullie de datums al weten Wel moet er nog geprikt worden op HIV en chlamidia. Hoe lang duurt dat voordat de uitslagen daarvan binnen zijn ? Ik kan na zoveel maanden rust niet wachten om weer te beginnen
Hoi dames, Ik heb ook in maart onze intake. Ik vind het heel spannend allemaal en heb hier lang naar uit gekeken. 9 maart mogen wij komen. Ik weet al dat we daarna niet snel zullen starten want het laboratorium is een tijdje gesloten. wij hebben al een aardige tijd achter de rug en nu komen we langzaam wat stapjes dichter bij. Hoe het bij ons zal gaan met onderzoeken en uitslagen enz weet ik niet want we hebben al een geschiedenis is andere ziekenhuizen.
Hoi Babyvis, welkom. Jullie datum is al snel! Weet je al hoelang het lab dicht is? Hoop dat het meevalt zodat jullie toch snel kunnen starten! Weet je al of het IVF wordt, of ICSI? Ik loop al een tijdje met een vraag rond over ICSI... en nu ben ik heel benieuwd hoe jullie hier tegenover staan. Ik lees vaak dat er bij ICSI niet duidelijk bekend is wat de risico's kunnen zijn voor het kindje, qua afwijkingen enzo. Is dit waar? Of zijn jullie anders voorgelicht? BabyWish, ik weet niet hoelang de uitslagen duren van HIV en Chlamidia. Hoop dat het niet zo lang duurt. Toch altijd weer prettig als je de uitslagen binnen hebt. Doortje, dat is snel zeg, die uitslag van het zaadonderzoek! Omdat het bij mijn vriend nogal slecht was, de vorige keer, maar ik me daar best wel druk om. Het liefst zou ik de uitslag snel hebben zodat ik weet waar we aan toe zijn.... Nou, voor iedereen een fijne dag vandaag!
Tycuna dank je wel. Wij gaan voor IVF. Het zaad van mijn man is goed. Het ligt alleen aan mij zeg maar. Ja ik heb een brief en daar staat in dat er van 12-2 tot 15-4 geen patiënten starten voor ivf/icsi. Dat heeft te maken met het lab van het Erasmus. Maar kom onder behandeling in het Maasstadziekenhuis, maar ze werken samen. Het maasstad gaat ook nog eens verhuizen daarna dus ik ben heel benieuwd. Ben me er van bewust dat er vele factoren meespelen die je niet in de hand heb, en dat maakt het allemaal wat spannender. Veel geduld hebben in ieder geval. Je vragen over icsi kan ik niet beantwoorden. Ik heb me daar nog niet in verdiept. zie nu alleen dat er in mijn boekje staat; Voor een echtpaar dat in dit geval(zeer lage aantal zaadcellen) met de icsi behandeling begint, wordt bij de man bloed geprikt voor chromosomaal- DNA- onderzoek om bepaalde afwijkingen uit te sluiten. Maar dit wist je misschien al. Eigenlijk vind ik het heel krom dat je lang zou moeten wachten op een uitslag van een zaad onderzoek. Het is toch maar beperkt houdbaar en het word daarom toch meteen bekeken...
Chromosomen onderzoek is wel gedaan bij hem. (twee maanden terug, nog geen uitslag) Maar in een ander ziekenhuis. Weet niet of ze die dus nogmaals gaan uitvoeren als we naar het VU moeten, maar dat horen we donderdag denk ik allemaal. Ja, geduld..... en wachten...... Wanneer hoor je wanneer je aan de beurt bent?
werken die ziekenhuizen niet samen of kunnen ze het sowieso niet doorsturen. zou niet leuk zijn als het nog een keer moet en weer lang moet wachten. Waarom ben je nu in een ander ziekenhuis? En heb je verder duidelijkheid over hoe en wat wanneer? Babywish: ik ben ook getest op hiv en chlamidia maar weet echt niet meer hoelang dat toen geduurd heeft. Het is ook meer een formaliteit volgens mij. Ik ben toen gewoon gestart met clomid toen de uitslagen nog niet binnen waren. Maar aan de andere kant is dat natuurlijk een heel ander verhaal dan ivf/icsi
Ik was eerst in Beverwijk. Na de negatieve uitslag van mn vriend heeft hij ons doorverwezen naar het VU in A'Dam. Omdat het VU uitslagen uit eigen lab willen hebben doen ze alle onderzoeken opnieuw....
Tycuna, ik heb me wel verdiept in de risico's voor een kindje dat via ICSI verwekt wordt. Het is onze enige hoop op een kindje, maar dan moet je wel precies weten waar je aan begint en daarom hebben wij ons goed voor laten lichten. Ook kinderen die op de natuurlijke manier verwekt worden, hebben kans op een afwijking. ICSI-kinderen hebben iets meer kans op verminderde vruchtbaarheid door de erfelijke factor, maar de medische wereld kan op dat gebied nu al zo veel, laat staan over 25 jaar, dat ik het daar niet om zal laten. Het is goed om je bewust te zijn van de risico's en gevolgen voor je kindje, maar vooralsnog zijn die goed te overzien en is er inmiddels zoveel ervaring mee dat ik alleen maar heel erg blij ben dat deze mogelijkheid er is. Hieronder staan alle risico's voor 'ICSI-kinderen' op een rij. De belangrijkste tot nu toe bekende gezondheidsproblemen voor kinderen geboren na ICSI- (en IVF-) zwangerschappen zijn het gevolg van meerlingzwangerschappen. Deze zwangerschappen eindigen vaker in een vroeggeboorte, met meer kans op blijvende handicaps. Op dit moment tonen de meeste onderzoeken aan dat ICSI-kinderen niet meer kans op een aangeboren afwijking hebben dan op andere wijze verwekte kinderen. Zo is voor kinderen uit de algemene bevolking de kans op een aangeboren afwijking zon 3%. Sommige onderzoekers vinden meer kleine aangeboren afwijkingen na ICSI, maar anderen kunnen dit niet bevestigen. Alleen bij een vader met een gebalanceerde translocatie (chromosoomafwijking waarbij twee stukjes van twee verschillende chromosomen van plaats verwisseld zijn), is er een vergrote kans op ernstige aangeboren afwijkingen. Bij vaders met een Y-deletie krijgt een zoon vrijwel zeker later ook vruchtbaarheidsproblemen. Maar ook binnen families waar veel mannelijke vruchtbaarheidsproblemen voorkomen, is de kans groot dat zonen eveneens deze problemen zullen hebben, al is geen Y-deletie aangetoond. ICSI-kinderen hebben een geringe kans op een chromosoomafwijking waarbij er een extra chromosoom is. Het gaat hierbij niet om een extra chromosoom 21, zoals bij het Downsyndroom, maar om een extra geslachtschromosoom. Deze kans is klein (ongeveer 1%). Kinderen met een extra geslachtschromosoom ontwikkelen zich vrijwel altijd normaal, terwijl ook hun uiterlijk normaal is. Ten aanzien van de verstandelijke ontwikkeling beschrijft één onderzoek vooral bij ICSI-jongens een geringe achterstand. Andere onderzoeken bevestigen deze bevindingen niet. Net als bij IVF zijn er bij elke ICSI-behandeling onbekende gezondheidsrisicos, die samenhangen met laboratoriumprocedures buiten het lichaam en hormoongebruik rond de bevruchting. De gevolgen van het niet plaatsvinden van de natuurlijke selectie bij ICSI zijn onbekend. Deze gegevens laten zien dat vroeggeboorte bij meerlingzwangerschappen de belangrijkste tot nu toe bekende oorzaak is van mogelijke gezondheidsproblemen van ICSI-kinderen. Naarmate een bevalling vroeger plaatsvindt, is de couveuseopname langduriger en de kans op handicaps of sterfte groter. Evenals niet-ICSI-kinderen hebben ICSI-kinderen ongeveer 3% kans op een aangeboren afwijking.
ja dat is vervelend. Ik ben ook heel benieuwd of ik weer dubbele onderzoeken krijg. Ik ben het laatste jaar al zo vaak onderzocht... hoop veel info te horen tijdens onze intake. Staat er al wel een afspraak voor jullie gepland? en is dat dan de eerste keer dat je naar het VU gaat?
Iedereen die aan IVF of ICSI begint, wordt van tevoren getest op HIV en Hepatitis. Dit is inderdaad een formaliteit en tijdens ons 1e startgesprek kregen we te horen dat dit allemaal goed was. We hadden ook niet anders verwacht hihi!