Ik woonde hiervoor in een flatje in Delft! Mijn vriend (hadden we bewust voor gekozen) stond nog bij zijn ouders ingeschreven ... Hij had op z'n 18e een woonpas aangevraagd en die liep dus gewoon door omdat hij 'nog bij zijn ouders woonde' .. Toen we gingen verhuizen hadden we het echt voor het kiezen! Voordat ik in Delft ging wonen woonde ik ook in Zoetermeer (nog bij mij moeder) , in een flat in palenstein! NOOIT MEER! Vreselijke buurt is dat zeg! Nu kijken we vanuit onze slaapkamer uit op het AIVD gebouw .. geeft een wat veiliger gevoel ..hahaha
Heel slim, mijn vriend had zich ook gewoon op zijn 18e in moeten schrijven maarja niet gedaan...grrr anders hadden wij het ook wat makkelijker denk ik Bah Palenstijn (apenstijn zeggen wij altijd...) vreselijke buurt, daar zou ik nog niet dood gevonden willen worden hahah. Mijn schoonzus heeft daar gewoond, nou dan blijf ik nog liever 10 jaar hier haha. Wat leuk dan woon je eigenlijk vlakbij mij. Ik reed elke dag langs dat gebouw naar mn werk!
Ik werk zelf bij een woningcorporatie in Rotterdam e.o. Bij ons is het zo dat je eerst een formulier in moet vullen en een bepaald bedrag moet storten (ergens rond de 50 euro oid) Dan wordt het formulier in behandeling genomen en wordt er naar de situatie gekeken door mensen van buiten de woningcorporatie. Deze geven hun oordeel en als je urgentie krijgt, krijg je de 50 euro terug. Wordt de urgentie afgewezen ben je de 50 euro kwijt. Moet eerlijk zeggen dat er bij ons weinig mensen urgentie krijgen....scheiden, ontslag e.d. zijn bv geen redenen om urgentie te krijgen. Als mensen wel urgentie krijgen is het idd zo dat er niet op eengezinswoning kan worden gereageerd. Dit omdat deze erg schaars zijn in ons gebied. In ieder geval veel succes!
Owja: vergeet je niet direct weer opnieuw in te schrijven als je een nieuwe woning hebt. Dit vergroot de kans als je ooit wil verhuizen. Mijn vriend en ik hebben sinds januari 2009 een koopwoning en hebben ons ook meteen weer ingeschreven. Stel je voor dat we over een tiental jaren een andere koopwoning gekocht hebben, maar daar nog niet inkunnen. Ons huis is inmiddels wel verkocht...dan kunnen we de overbruggende periode een klein flatje huren. Omdat we dan al zo'n tijd ingeschreven staan zullen we waarschijnlijk zo aan de beurt zijn. Ingeschreven staan is trouwens altijd een goed idee; je weet nooit wat er nog gebeurd in je leven.
Hier moeten wij ook 50,- betalen maar wij krijgen het geloof ik in beide gevallen niet terug... Maar goed ik zie het allemaal wel. Krijgen we hem wel, dan zijn wij reteblij en krijgen we hem niet, zullen we flink balen, maar dan kunnen we nooit het gevoel krijgen dat we niks geprobeerd hebben!
Meiden willen jullie toch duimen voor ons? Ookal is de kans helemaal niet groot dat we hem krijgen...
Nou meiden wij hebben net een telefoontje gehad dat we toch een urgentie hebben gekregen!!!!! Dus het kan wel met de dingen die ik op heb genoemd.
Thnx ja we moeten even de brief van de gemeente afwachten en mogen alleen op flat met lift, flat zonder lift en portiekwoning reageren maar goed we zijn zooo onwijs blij!