Hallo dames Ik weet sinds 1 week dat ik weer in verwachting ben. Nu ben ik erg bang dat het mis gaat en mag van me vk dus met 7 weken en 2 dagen op echo komen. Nu is alleen mijn vraag is dit dan altijd om die tijd inwendig of kan het ook uitwendig. Ik ben 176 en weeg 68 kilo. deze vraag is omdat ik me dochterje mee wil nemen maar als ik weet dat het inwendig is dan denk ik dat ik me vriendin even vraag om op te passen. groetjes sabrina
Hoi Sabrina, Ten eerste gefeliciteerd met je zwangerschap ... ik weet niet of je mij nog kent (mei 2010 mama's ). Rond die termijn is bijna altijd inwendig omdat ze uitwendig dan niet zoveel kunnen zien. Ik heb met deze zwangerschap ook een inwendige echo gehad maar dan met 6 weken. Alvast succes met de echo en hopen dat er al een mooi hartje te zien is.
Hoi hoi, Met 7 weken kan de echo's uitwendig gedaan worden. Echter kan het zijn dat je minder ver ben en dat ze toch een inwendige echo moeten doen. Dat had ik namelijk dacht dat ik 7 weken + was maar had mijn ei later en was pas 6 weken en 1 dag Kreeg toen een inwendige echo. Als je zeker wil weten wat voor echo je krijgt even de vk bellen en vragen. Gefeliciteerd met je zwangerschap
Rond de 7 weken zijn de meeste echo's inwendig omdat uitwendig dan nog niet zo heel erg veel te zien is. Mocht er uitwendig wel iets te zien zijn, zal het inwendig altijd beter te zien en zal dus het vruchtje ook beter op te meten zijn (zover dat gaat voor die termijn) etc.. Ik heb overigens mijn zoontje altijd meegenomen naar de (inwendige) echo's. Maar kan me voorstellen dat je dat liever niet doet, dat is tenslotte een gevoelskwestie...
mijn echo met 7 weken was inwendig.. maar indd ik zou even bellen en vragen of hij in of uitwendig is dan weet je het zeker.
Bij mij hebben ze eerst uitwendig geprobeerd maar omdat er twijfel was over hoeveel kindjes het ging werd het toch een inwendige...
bij mij hebben ze zowel uitwendig als inwendig gedaan..met uitwendig kan je het al zien maar inwendig beter.. ik was 7,3 weken.
bedankt voor de reactie's dames. ik ga er nog even over na denken wat ik doe der meenemen of niet. wat zouden jullie doen? gr sabrina
Ik heb mijn dochtertje meegenomen naar de inwendige echo. Ik heb haar zo neergezet met de buggy zodat ze geen inkijk bij mij had, zeg maar. De buggy stond naast mijn hoofdeind. Maar het is bij iedereen anders, tis idd een gevoelskwestie.
In ons ziekenhuis doen ze voor 10 weken altijd een inwendige echo. Voor die tijd heb je kans dat je niet veel ziet. Op een inwendige echo is het altijd wel goed zichtbaar en heb je meteen duidelijkheid. Je kunt je kindje best meenemen. Ik zou inderdaad de buggy zo neerzetten dat ze niet bij je naar binnen kan kijken. Succes!