Intake verloskundige, partner mee?

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door MiSe, 24 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MiSe

MiSe Niet meer actief

Hey meiden!

Ik heb binnenkort een intake gesprek bij de verloskundige.
    Is het gebruikelijk dat de partner meegaat? Wat doen jullie?

Groetjes!

2. Done

Done Fanatiek lid

5 jan 2009
    2.634
    0
    0
    Huismoeder
    Ik heb mijn man meegenomen.

Er worden ook vragen gesteld over de gezondheid en erfelijke dingetjes in de familie en dan is je partner vaak toch erg handig.

Bij mijn intake kreeg ik ook gelijk een termijn echo dus toen wou mijn man helemaal mee :p

3. MvS

MvS VIP lid

19 okt 2008
    5.563
    1
    36
    Wij zijn wel samen gegaan, en was maar goed ook want we kregen een stortvloed aan vragen! Onder andere over bepaalde ziekten/aandoeningen/afwijkingen en of die in onze families voorkwamen. Van mijn eigen fam weet ik dat soort dingen wel, maar van de zijne niet, dus was blij dat hij er was :D

Lijkt me dus het handigst om ff samen te gaan.

4. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Idd handigst is toch wel om samen te gaan!
    Ik loop dan bij de gyn maar kreeg wel alsnog diezelfde vragen en ook een echo. En bij de eerste echo moet je partner er toch zeker wel bij zijn?
    Ik was iig blij dat hij mee was! Vanaf nu ga ik best ook zonder hem, maar de eerste keer is toch ook speciaal. :)

5. marjolieke

marjolieke Actief lid

16 mrt 2009
    130
    0
    0
    Wij zijn ook samen gegaan. Zeker bij het intake gesprek worden vragen gesteld ook over eventuele dingen in zijn familie. Mijn man wilde zelf ook graag mee, aangezien het ons eerste kindje is en hij ook al heel veel vragen had.

6. MiSe

MiSe Niet meer actief

Harstikke bedankt voor jullie reacties!
    Als ik het zo hoor is het inderdaad leuker en handiger als mijn man meegaat! Ik twijfelde omdat ik waarschijnlijk geen echo zal krijgen, ben nog maar 6 weken zwanger..
    Maar het lijkt me zeker heel bijzonder om samen te doen, spannend!!

Groetjes

7. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Hier wilde de VK dat ook graag. Ze willen van alles weten, ook over de voorgeschiedenis van de man, en eventuele erfelijke dingen die ze moeten weten.

Mijn man is bijna alle afspraken meegeweest trouwens. Wel zo gezellig.

8. meid88

meid88 Actief lid

8 jun 2009
    246
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik heb mijn vriend ook meegenomen..:)

9. hummeltje2009

hummeltje2009 Actief lid

5 jan 2009
    362
    0
    0
    haarlem
    ik ben alleen geweest naar de intake toen, maar het was wel handiger als mijn vriend erbij was.... want over zijn fam, ik weet wel wat, maar niet van de vragen wat zij stelden allemaal... dus ik zou je partner wel meenemen ;)

10. Tese

Tese Niet meer actief

Ja ik zou zeker je partner meenemen. Je krijgt veel vragen die ook hem aangaan. Mijn man is zowieso bij elke controle meegegaan.

11. Mamasu

Mamasu Fanatiek lid

10 apr 2007
    1.778
    1
    0
    Bij mijn eerste zwangerschap wel. Inmiddels ben ik zwanger van de derde en ga ik bijna altijd alleen naar dat soort dingen!

12. mamaweentje

mamaweentje Actief lid

9 jul 2009
    213
    0
    0
    thuiszorg medewerker
    limburg,landgraaf
    mijn partner is niet mee gegaan hij krijgt er gewoon weg geen vrij voor iedere keer.
    ik heb hem ook niet "nodig" gehad hoor ik wist zelf ook wel de vragen te beantwoorden maar dat is natuurlijk ook ieder voor zich denk ik!

13. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Ik heb bij twee verschillende praktijken gelopen. Bij de eerste moest ik van tevoren al een formulier met die vragen invullen. Mijn man ging mee, maar binnen 10 minuten was die intake wel klaar, misschien nog wel minder. Ze hadden niet echt veel vragen, noteerden maar weinig. Kreeg wel een termijnecho.
    Bij de andere praktijk is mijn man ook meegegaan, maar hier duurde de intake wel ruim drie kwartier.

14. Inkiewinkie

Inkiewinkie Actief lid

5 feb 2009
    467
    0
    0
    Poppenmaakster
    Noord-Holland
    Mijn man ging mee; hij was nerveuzer dan ik, haha.
    De eerste keer vk maakten ze bij mij een intake-echo en dat had hij echt niet willen missen (ik zijn gesnotter na die echo ook niet trouwens :) )

15. sweet978

sweet978 Fanatiek lid

29 dec 2008
    1.497
    0
    0
    noord-holland
    Onze eerste intake werd eigenlijk gevraagd of je partner mee kon komen ivm de vele vragen over erfelijke ziektes etc. Er werd ook 2 uur :$ voor uit getrokken. Geloof niet dat we t nodig hadden.. we praten beide erg snel:D

Hij is eigenlijk altijd meegeweest, nu heb ik t voordeel dat mijn vk op een avond ook spreekuur heeft, dus was een beetje plannen. Nu ik elke week moet, gaat hij niet meer mee.

Vond het altijd wel fijn, samen naar de vk. Hij leerde ze ook kennen, hij moet er straks immers ook mee kunnen werken grin. Het was ook een beetje ons baby momentje :p

16. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    Nee is ook niet echt nodig alleen als hij en jij het leuk vinden, ik ga altijd alleen naar de VK alleen de echo's gaat mijn man mee en die doen ze bij ons bij de intake niet.. is puur gelul en daar ga ik mijn man geen vrij voor laten nemen die werkt 90 uur in de week en vind ik zonde van zijn tijd kan ie beter opsparen voor belangrijkere zaken zoals idd echo;s of als je door moet naar het ziekenhuis voor verdere onderzoeken (zoals in mijn geval een vruchtwaterpunctie) dat soort dingen doe je uiteraard wel samen maar zo'n gesprekje NOPE ik zou het zelf al willen overslaan want ik vind VK's zo ontzettende tuthola's en als je iets afspreekt bedenken ze zich toch weer in de laatste weken toch niet kan dus what is the point? geef mij maar een gyn wat dat betreft..

17. dropfruit

dropfruit Bekend lid

4 mrt 2009
    591
    0
    0
    Student
    in een huis
    wij zijn de eerste keer wel samen geweest, maar tegenwoordig ga ik vaak alleen..

18. mommy1983

mommy1983 VIP lid

30 mrt 2009
    12.507
    5
    38
    Ik ben ook alleen geweest. Mijn vriend kan heel moeilijk vrij krijgen. Alleen bij echo,s enz gaat ie wel mee maar dat kan vaak ook s,avonds.

19. kris8

kris8 VIP lid

17 aug 2009
    8.032
    3
    36
    ik ben alleen gegaan. Mijn vriend krijgt hier i.d. ook niet iedere keer vrij voor. Kreeg ook geen echo en ze ging ook nog niet naar het hartje luisteren, niets spannends dus. En ik ken zijn familie ondertussen goed genoeg om te weten of daar erfelijke afwijkingen voorkomen.

20. mariska1978

mariska1978 Bekend lid

22 okt 2008
    702
    1
    0
    psychiatrisch verpleegkundige
    Vorden
    de eerste keer is mijn man wel meegegaan naar de vlk. Is toch wel speciaal en er worden over het algemeen veel vragen gesteld. Ook aan de vader; bijvoorbeeld over ziektes/afwijkingen die er in zijn familie voorkomen. Ik had daar echt geen antwoord op geweten.

Na de intake is hij alleen nog meegeweest naar de termijnecho en naar de 20-weken echo. Rest van de controles ging ik alleen.

Deel Deze Pagina